Gå til innhold

Når man ligger i feber med influensa, og samboer maser samtidig på at jeg må jobbe i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært å testet meg i dag på teststasjonen. Ligger og fryser med hoste og forkjølelse på sofaen. Men hver gang jeg er dårlig så ringer samboer meg å ber meg skrelle poteter og gjøre husarbeid. Har hanglet litt i noen dager nå, og blir jo ikke frisk med det første når mannen maser om alt jeg skal gjøre av vasking og rydding i huset. 

Er det kun meg som blir irritert av sånnt når jeg er syk? 

Null forståelse for at jeg føler meg dårlig . 

Anonymkode: 74b69...d7f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier nei, jeg er for dårlig. Reagerer han dårlig på det så er han en dårlig partner. Minn han på sist han var syk.

Anonymkode: 0da36...878

• Liker 35
Skrevet

Send han en SMS om at du er full av Corona og tyfus !! 
Han er herved rykket opp til hushjelp nr1, og ønsk han lykke til. 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du sier nei, jeg er for dårlig. Reagerer han dårlig på det så er han en dårlig partner. Minn han på sist han var syk.

Jeg sa det. Men han forsto det ikke. Du kan i det minste skrelle poteter nå med en gang sa han. Jeg blir litt irritert for jeg får jo aldri sjansen å få skikkelig ro til å bli frisk. Men jeg får ta en prat med han om det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sa det. Men han forsto det ikke. Du kan i det minste skrelle poteter nå med en gang sa han. Jeg blir litt irritert for jeg får jo aldri sjansen å få skikkelig ro til å bli frisk. Men jeg får ta en prat med han om det. 

Da sier du igjen nei, jeg kan ikke det, jeg er for dårlig. Og så spør du han hva han ikke forstår med ordet "syk" og ordet "nei".

Jeg blir helt matt av partnere som ikke skjønner noe så enkelt.

• Liker 25
Skrevet

Høres ut som en egoistisk type. 
drittsekk er vel ordet jeg ville brukt..

Anonymkode: 7e291...2c7

• Liker 26
Skrevet

Influensa er ikke i nærheten av feber og forkjølelse (ja irriterer meg over de som blander dette). Forøvrig er mannen din en tosk, og du må bare la være å bry deg om hva han sier, og la i det minste være å gjøre det han ber om.

Anonymkode: 3839a...743

• Liker 18
Skrevet

Slå av telefonen og legg deg til å sove. Er visst litt gammeldags jeg men jeg fatter ennå ikke hvorfor man skal være tilgjengelig til enhver tid. 

Anonymkode: c0185...2bd

• Liker 23
Skrevet

Hvorfor sitter du i sofaen i stedet for å ligge i sengen?

Anonymkode: b6fc5...95c

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal mannen din ringe og mase om at du skal skrelle poteter? Pleier du å mase om det samme når han er syk? Hvis ikke, ville jeg bare sagt det. Høres utrolig irriterende ut

Anonymkode: 3c464...976

• Liker 4
Skrevet

Skru av mobilen, og gå og legg deg i sengen. 

Anonymkode: de193...884

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal mannen din ringe og mase om at du skal skrelle poteter? Pleier du å mase om det samme når han er syk? Hvis ikke, ville jeg bare sagt det. Høres utrolig irriterende ut

Anonymkode: 3c464...976

Høres ut som en gammeldags type som MÅ ha poteter til middag😄 Han kan skrelle potetene sjøl, eller koke dem med skallet på!

Anonymkode: 25f9a...9d5

• Liker 7
Skrevet

Herlighet, be han kjøpe noen pakker med fjordland and call it a day

Anonymkode: 4ab54...57e

• Liker 5
Skrevet

Hadde ikke falt meg inn på spørre syk mann om, og aldri fått spørsmål selv heller 😅 Er en av oss syke er vi liksom utenfor regnestykket 

Anonymkode: 0f914...1ce

• Liker 3
Skrevet

Usympatisk mann det der. Er man syk, så er man syk og bør slippe å stå for husarbeid. Slik er det vel normalt å ha det? 

Anonymkode: 35703...a26

• Liker 8
Skrevet

Du får gi ham et kompromiss: Om han skreller dem selv kvelden før eller på morgenen, så kan du sette på plata 🙂

Anonymkode: f7a8f...69e

• Liker 2
Skrevet

Dette høres jo uansett absurd ut, selv hvis du ikke hadde vært syk.

Mannen min jobber mye hjemmefra, og har en jobb der det ikke alltid er noe å gjøre. Jeg ville likevel aldri ringt og bedt han gjøre noe som helst 😛 jeg kan til nøds ringe og spørre om det passer at han feks setter på vann, for at begge skal få tidligere mat. Dersom han er frisk altså. Og jeg godtar om han er sliten pga lite søvn, selv om jeg er den som har jobbet.

Vi er ikke slaver, vi er et par som bidrar sammen og hjelper hverandre.

Anonymkode: 50053...678

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe å samle på han der. Ligger syk her selv om dagen, og min samboer tar med seg barnet vårt ut av huset etter barnehagen så jeg skal få ro og fred. Også tar han med seg mat hjem. SÅNN skal en god samboer være! Stå på ditt, hvil deg og bli frisk ☺️

Anonymkode: 87a85...08e

• Liker 11
Skrevet

Skrelle poteter? Er det virkelig noen som fortsatt skreller poteter?

Anonymkode: c6e75...38b

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke normalt å ringe og be samboere gjøre husarbeid.

Slampen på fjorten år som bare spiller dataspill hele dagen, men forventer ukelønn - ja. En voksen samboer - niks.

Anonymkode: 3dd0f...130

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...