Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med en fyr i en stund. Vi møttes og begynte å henge litt sammen. Vi hadde koselige dater sammen, rotet, hadde sex... Alt dette har vart i ca 6 måneder. Masse kontakt i løpet av dagen hadde vi også...

Jeg har opplevd dette som en utvikling mot et forhold, og jeg kjente for noen måneder siden at jeg for alvor begynte å få sterke følelser for han. I helgen møttes vi som vanlig igjen, og i en samtale ble det naturlig for meg å spørre om han var klar til å kalle oss kjærester. Svaret hans var nedslående: Alt vi har gjort sammen har han sett på som "hyggelige stunder", men han har hele tiden sett på meg som en venn. At vi kunne bli noe mer var helt uaktuelt. Jeg ble så overrasket.. Én ting er at han ikke vil være kjæresten min, men han følte virkelig aldri noe for meg? Alt han har sagt og gjort har indikert at jeg har betydd noe for han på samme måte som at han har betydd noe for meg, men nå kom det altså frem at det bare var hyggelig og aldri ment som noe mer.

På toppen av det hele kom det frem at han har datet flere og vært veldig aktiv på tinder. Jeg har bare vært én av mange mens han har vært den ene for meg. 

Jeg er utrolig lei meg, og etter samtalen vår har jeg ikke hørt noe fra han. Jeg trodde jeg visste hvor jeg hadde han, men det er akkurat som at han har kuttet meg ut nå som jeg "plutselig" ønsket noe mer... :( 

Er det jeg som er helt fjern her? Jeg trodde jeg holdt på med en skikkelig bra fyr som jeg følte jeg hadde blitt skikkelig godt kjent med. Nå føler jeg meg needy og skikkelig dum som i det hele tatt kunne tro at dette var noe mer enn vennskap ... :( 

Anonymkode: 00e0d...6bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig kjipt ut. Så mye kontakt og mye håp fra din side. 

Ha i mente at du faktisk ikke kjenner denne mannen godt.  Det er slett ikke sikkert han holder på med flere damer, kanskje han sier det for å drepe håpet ditt. Ihvertfall kan du ikke stole på det han sier og viser deg, men at han ikke vil mer, kan du stole på.

Det er tungt å få vite at det er over, og en ekstra smerte om den som går virker som den ikke verdsatte forholdet en gang. 

Anonymkode: ea3e9...1aa

• Liker 4
Skrevet

Huff, det høres helt forferdelig ut. Dere har hatt helt forskjellige forventninger og tanker rundt kontakten dere imellom, og det er aldri godt å høre.

Kanskje det er best med en forventningsavklaring litt tidligere neste gang? At dere er på samme "sted" ift. å lete etter et forhold og ikke bare er sammen for å "ha det gøy"? Det er en vanskelig balansegang mellom å gå for fort fram og å oppdage etter seks måneder at den andre parten aldri mente noe mer, men et eller annet sted finnes en god middelvei.

Anonymkode: d3765...cdc

• Liker 7
Skrevet

Nei, vettuhva! Det der er jo kjæresteoppførsel, så overhodet ikke merkelig at du trodde det var på vei et sted. Muligens dere burde tatt praten om hvorvidt dere var eksklusive tidligere, men altså... Hvis det er et "friends with benefits"-opplegg så er det vel vanligvis avklart og begge vet om det. Mener jeg da. Huff, sånt er så vondt :( 

Anonymkode: a8b4a...3e9

• Liker 11
Skrevet

Den klassiske historien.

Anonymkode: 73faa...19a

• Liker 2
Skrevet

Uff :(

Anonymkode: 65ac5...d43

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke rart i det hele tatt at du trodde du betydde noe for han, og utrolig uempatisk å bare kutte kontakten. Det viser jo at han på ingen måte var den du trodde han var.

Har du prøvd å kontakte han i ettertid?

Personlig skjønner jeg meg ikke på sånne folk... Da jeg var singel og datet var det viktig for meg å være ærlig om forventninger. Jeg så aldri etter friends with benefits, og hvis jeg selv følte at det aldri kunne bli noe så passet jeg på å avklare så fort jeg var sikker. Jeg klarer ikke å forstå meg på folk som bare vil kose seg og investerer masse tid uten at det betyr noe. De fleste skjønner at nær kontakt med noen kan føre til følelser og ønsker om noe mer. Hvis han virkelig brydde seg om deg men var usikker på om dere kunne bli noe mer så hadde det mest empatiske vært å si noe for lenge siden.

Det at han bare har kuttet kontakten med deg sier også at han aldri anså deg som en venn heller, slik han påstod. Du var vel grei å ha, helt til det ble for komplisert for han. Enkelte snur ryggen til så fort det blir spørsmål om noe mer seriøst.

Jeg skjønner at det er utrolig vondt, men på sikt vil du kjenne at han aldri var verdt det. Du kommer til å møte noen som virkelig bryr seg og som har lyst til å bli kjent med deg for så å gå videre til noe mer seriøst ❤️ 

Anonymkode: 65ac5...d43

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har holdt på med en fyr i en stund. Vi møttes og begynte å henge litt sammen. Vi hadde koselige dater sammen, rotet, hadde sex... Alt dette har vart i ca 6 måneder. Masse kontakt i løpet av dagen hadde vi også...

Jeg har opplevd dette som en utvikling mot et forhold, og jeg kjente for noen måneder siden at jeg for alvor begynte å få sterke følelser for han. I helgen møttes vi som vanlig igjen, og i en samtale ble det naturlig for meg å spørre om han var klar til å kalle oss kjærester. Svaret hans var nedslående: Alt vi har gjort sammen har han sett på som "hyggelige stunder", men han har hele tiden sett på meg som en venn. At vi kunne bli noe mer var helt uaktuelt. Jeg ble så overrasket.. Én ting er at han ikke vil være kjæresten min, men han følte virkelig aldri noe for meg? Alt han har sagt og gjort har indikert at jeg har betydd noe for han på samme måte som at han har betydd noe for meg, men nå kom det altså frem at det bare var hyggelig og aldri ment som noe mer.

På toppen av det hele kom det frem at han har datet flere og vært veldig aktiv på tinder. Jeg har bare vært én av mange mens han har vært den ene for meg. 

Jeg er utrolig lei meg, og etter samtalen vår har jeg ikke hørt noe fra han. Jeg trodde jeg visste hvor jeg hadde han, men det er akkurat som at han har kuttet meg ut nå som jeg "plutselig" ønsket noe mer... :( 

Er det jeg som er helt fjern her? Jeg trodde jeg holdt på med en skikkelig bra fyr som jeg følte jeg hadde blitt skikkelig godt kjent med. Nå føler jeg meg needy og skikkelig dum som i det hele tatt kunne tro at dette var noe mer enn vennskap ... :( 

Han her har jo åpenbart ført deg bak lyset. Hvis dere bare var venner, hvorfor har du ikke visst om disse andre damene han har møtt og om at han var på Tinder?

Håper du klarer å se hvor drittsekk han er.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen ❤️

Jeg sendte en melding tidligere i dag for å spørre om det gikk bra med han og la til at jeg har vært ganske lei meg etter samtalen vår. Alt jeg fikk tilbake var at han hadde det fint men var travel med jobb. En veldig kald og ufølsom melding sammenlignet med de meldingene han har sendt meg mens vi holdt på. 

Tror ikke jeg skal sende noen flere meldinger til han. Svaret hans fikk meg bare til å føle meg enda mer håpløs og lite verdsatt. Jeg får bare akseptere at det ble som det ble og heller avklare tidligere neste gang med en annen hva vi egentlig holder på med. Jeg har blokkert han på sosiale medier. Jeg orker ikke å forholde meg til han. Jeg er en blanding av lei meg og sint. Han har hatt mange anledninger til å si noe om hans ståsted. Han har fått mange fine meldinger og respondert på samme måte i løpet av tiden vi har rotet.

Ønsker meg selv bedre lykke neste gang på datingmarkedet... 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sendte en melding tidligere i dag for å spørre om det gikk bra med han og la til at jeg har vært ganske lei meg etter samtalen vår. Alt jeg fikk tilbake var at han hadde det fint men var travel med jobb. En veldig kald og ufølsom melding sammenlignet med de meldingene han har sendt meg mens vi holdt på. 

Tror ikke jeg skal sende noen flere meldinger til han. Svaret hans fikk meg bare til å føle meg enda mer håpløs og lite verdsatt. Jeg får bare akseptere at det ble som det ble og heller avklare tidligere neste gang med en annen hva vi egentlig holder på med. Jeg har blokkert han på sosiale medier. Jeg orker ikke å forholde meg til han. Jeg er en blanding av lei meg og sint. Han har hatt mange anledninger til å si noe om hans ståsted. Han har fått mange fine meldinger og respondert på samme måte i løpet av tiden vi har rotet.

Skikkelig god "venn" ja🙄 Æsj altså! Vær sint og lei deg, du. Vi er mange som går på noen sånne smeller, dessverre. Kjipt og vondt er det. Noen ganger lærer vi noe av det, andre ganger er det bare dritt uten noen silver lining.

Du høres ut som en skikkelig fin person, håper du etterhvert kommer ut av hjertesorgen med tro på at det blir bra neste gang:rodmer:

Anonymkode: a8b4a...3e9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du er sterk! Dette klarer du!

Og ja, neste gang er det lurt å bli enige relativt kjapt om å være bare dere to. Og også avklare hva man ser etter. Og kanskje ha en avtale om at den andre sier ifra hvis det ikke føles riktig ut. :)

Tydelighet er vanskelig, men også nødvendig og kan spare deg for mye.

Føler virkelig med deg! 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fy pokker for en drittsekk! Det du beskriver her er jo ikke bare kjærester det er jo et forhold. Han har lurt deg trill rundt over lang tid. Du gjorde en stor tabbe her og lær av den. Date er noe man gjør en 4-8 ganger så er det over! Da må man gjøre opp en status. Fortsette eller bare gå hver sin vei. Da er det kjærestestatus og eksklusivitet som gjelder! Og er noen ikke klar for dette da? De blir det aldri! Som sagt mange ganger tidligere vi snakker ikke om ekteskap men kjærestestatus og være eksklusiv. Har noen problemer med det etter 8 dater ? Rødt flagg så det holder!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han der blokkerer du fra alt som gjelder deg i fremtiden :) Han vil aldri endre seg, og kommer han tilbake er det fordi du er plan B, det der er jo drittsekk oppførsel som er meget stygg.

• Liker 2
Skrevet

Slett i alle kanaler og ikke se deg tilbake. Dette er en umoden og useriøs dust som skulle hatt juling. Slik oppfører man seg ikke! Noen menntrlr de kan få kjærestefordeler uten å ville ha kjæreste. Slike menn fortjener ikke sex og kos!!

Anonymkode: ad7f3...e52

• Liker 2
Skrevet

Drittsekk- det er det han er. Misbrukte deg i flere måneder og etterpå bare "ooops, vi er bare venner"

Uff nei, f...k him. Glemn han. 

Anonymkode: 85351...02f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Uff, så leit. Klem til deg.

Anonymkode: f9bf8...827

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du det er helt okey at du føler som du gjør! Du er ikke dum i det hele tatt! Di fleste vet Hvor vondt det gjør ved kjerlighetssørg. Og kjerlighetsørg kan man få uansett Hvordan lenge man har datet. Kanske ikke i like stor grad eller like langværig som ett lengre forhold. Når mitt ex slo opp med meg (vi var sammen i 3 år) så hade jeg sorg i 6 mnd. Jeg hade angst minst 2-3 gng i uken. Og i starten hvar dag i 2 uker. Det er kanskje ikke like ille for deg? Men Hvis det er sån så kan jeg love deg at det går over. Og du kommer å være lei deg ei go stund og det er helt okey♥️

og han du datet han høres ut som en dust btw. 

Endret av Somo16
Skrevet

Styrkeklemmer :hjerte: Det gjør vondt mens det står på. Hold ut :klem:

Anonymkode: c3039...7d4

Skrevet

Huff! Så forferdelig. 

De forholdene jeg har inngått (om man kan si det sånn) begynte veldig som du sier. Jeg tror du har vært uheldig. Er ikke SÅ lenge siden jeg var singel og jeg har ikke opplevd dette i det minste. Han var ikke tydelig nok. Det ansvaret tok han ikke. Han har ikke fulgt "reglene" etter min mening, selv om han vel ikke direkte har løyet for deg. Han sendte signaler om at dere i det minste var på vei til et forhold. Om man dater flere burde man etter min mening si i fra om dette. 

Dette må være så vondt. Eneste trøsten er at det går over, og at dette ikke er vanlig. Huff, jeg kjenner jeg faktisk blir sint på ham, selv om jeg hverken kjenner deg eller ham.

Anonymkode: 4962d...e7d

Skrevet

Her er det jo mange av dere som totalt "glemmer" at på denne måten holder jo kvinner også på. Vis meg den kvinnen som er moderat+ attraktiv og ikke har flere jern i ilden tidlig i en relasjon - anekdotiske erfaringer teller ikke. 

Og ja, tilfellet er klassisk. Du har datet en fyr som antageligvis er såvidt hakket over deg, og han vil dermed ikke satse på deg i en fast relasjon fordi han vet/ønsker å lande på noen bedre. Dette kommer ene og alene av at kvinner han ligge oppover, og menn ligger nedover for sex, og så mistolker man dette som at det skal være likt i en kjærlighetsrelasjon. Du finner heller ingen kvinner som vil slå seg til ro med en mann som er noen hakk under deres eget nivå - så dette er ingenting nytt under solen, og bare noe man må akseptere. Du skriver heller ingenting om hvor gammel du er. Er du under 30 så er det jo bare å slette denne fyren å komme deg på hesten igjen - ingenting å sutre over 🙂

Anonymkode: 1a2f0...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...