Firtina Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Altså.. Min mann er fullstendig julegal 😂 Han vil pynte til jul allerede nå. Jeg mener vi skal vente til slutten av november. Vi har derfor møttes på midten og pynter 15 november 😂 Når pynter dere til jul? Venter alle til 1.desember? Vi skal reise bort 2 av "juleukene" og kommer hjem 4.januar så da tar vi ned pynten når vi kommer hjem. Derfor gikk jeg med på å starte 2 uker tidligere 🙊😂 4
Maskulino Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Første søndag i advent. Eller 1. Desember. Hva enn som kommer først. Pynter man så tidlig. Så må pynten fjernes senest 7. Januar. Pynter man f.eks. lille julaften så kan pynten stå til 17 januar. Mange juletrefester skjer jo langt uti januar f.eks. Slik var det i hjembygda mi i alle fall. 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Ingen jul i november her. Adventstjerne og staker kommer opp 1. søndag i advent, julepynt venter jeg med til ca 20 desember tar alt ned 1. nyttårsdag.
Såpestykke Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Lille julaften. (Bortsett fra utelys, det kan man henge opp lenge før det.) 5
Vinterjenta Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 Pynte i november?? HÆ? Tilogmed 1. desember er for tidlig for meg. Kan sånn smått begynne å pynte halveis uti desember. Lille julaften er siste frist. 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Første søndag i advent, så det blir litt julepynt i november også. Jeg tar det bort med én gang etter nyttårsaften da, ingen 13. dag jul her. Anonymkode: 6be09...cbc 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 8 minutter siden, Firtina said: Altså.. Min mann er fullstendig julegal 😂 Han vil pynte til jul allerede nå. Jeg mener vi skal vente til slutten av november. Vi har derfor møttes på midten og pynter 15 november 😂 Når pynter dere til jul? Venter alle til 1.desember? Vi skal reise bort 2 av "juleukene" og kommer hjem 4.januar så da tar vi ned pynten når vi kommer hjem. Derfor gikk jeg med på å starte 2 uker tidligere 🙊😂 Vi er skikkelig strenge, og pynter ikke skikkelig til jul før 22. desember. Da er det juletre, julepynt og juleblomster. 1. desember blir det Lyslenke ute Adventsstake på stuebordet Adventskalender på en vegg (vi har en stor i stoff fra Marimekko) Noen ganger kjøper jeg en julerose rundt Lucia, som står i kjøkkenvinduet. Fra Lucia har vi også en fast grønn duk på spisebordet som ikke er juleduk, men som jo hinter litt til hva som kommer 🙂 Anonymkode: 54476...71b 6
Sola de Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Gjør hva dere føler for. Et år kom julepynten opp i begynnelsen av november her. Et annet år, kom det knapt opp noe før lille julaften, så gjør hva som passer for dere 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Firtina skrev (16 minutter siden): Altså.. Min mann er fullstendig julegal 😂 Han vil pynte til jul allerede nå. Jeg mener vi skal vente til slutten av november. Vi har derfor møttes på midten og pynter 15 november 😂 Når pynter dere til jul? Venter alle til 1.desember? Vi skal reise bort 2 av "juleukene" og kommer hjem 4.januar så da tar vi ned pynten når vi kommer hjem. Derfor gikk jeg med på å starte 2 uker tidligere 🙊😂 Det kommer jo an på om dere eller barna tenker ha gjester? Om svaret på dette er "ja" og dere ikke ønsker å være "de raringene med julepynt" så venter dere til 23. desember. Har dere ikke gjester, eller bryr dere ikke om at man synes dere er sære så pynter dere når dere vil. Men det er ingen forskjell mellom julepynt i november, i mai, i desember før julaften eller i mars. Det er i alle tilfeller pynt på feil tid av året. Skal dere uansett vekk i jula kan dere jo bare spare dere hele bryet med å sette frem nips? Anonymkode: fc468...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Jeg også er julegal - men ærlig talt, pynte i november?? Jaja, folk må nå gjøre som de vil, men er det noe rart folk blir lei jula og hiver den ut i midten av desember??! Dere må lære dere å VENTE folkens. Advent betyr jo ventetid, og bare så det er sagt: fargen skal være lilla i den tiden. Først når jula er her, kan du benytte røde lys adventsstaken. Selv setter jeg opp et par små nisser første søndag i advent, og fra tredje søndag i advent så kjører jeg på med mer pynt. Treet og stjerna kommer opp lille julaften, og jeg beholder all pynten til 13. dag jul. Anonymkode: 378b4...b27 7
Gjest Warrior Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 (endret) Fra første søndag i advent er det ok for folk å pynte for de som liker å pynte til jul. Ikke før. Det ødelegger julestemningen når folk pynter før! Ikke at jeg pleier å komme i så mye julestemning uansett de siste årene. Folk gjør som de vil altså, men jeg blir alltid forbanna av å se julepynt lenge før det faktisk er jul og advent. Samme med julepynt og varer i butikkene. Julebrusen f.eks har ingenting i butikkene å gjøre nå. Endret 1. november 2021 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Helga første advent. Liker å være ferdig fredag/lørdag så 1 advent kan nytes 😊 Moren min starter med "vinterlys" i agust og pynter litt her og der. Hun var et ordentlig tradisjon menneske før, men nå vil hun heller kose seg før og i jula så jun slipper alt stresset 😊 Anonymkode: ddc45...7ad 2
Firtina Skrevet 1. november 2021 Forfatter #13 Skrevet 1. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det kommer jo an på om dere eller barna tenker ha gjester? Om svaret på dette er "ja" og dere ikke ønsker å være "de raringene med julepynt" så venter dere til 23. desember. Har dere ikke gjester, eller bryr dere ikke om at man synes dere er sære så pynter dere når dere vil. Men det er ingen forskjell mellom julepynt i november, i mai, i desember før julaften eller i mars. Det er i alle tilfeller pynt på feil tid av året. Skal dere uansett vekk i jula kan dere jo bare spare dere hele bryet med å sette frem nips? Anonymkode: fc468...1bf Vi bor i Tyrkia så vi er allerede de rare med all julepynten 😂 mannen som er født her er mye verre enn meg 😂 Endret 1. november 2021 av Firtina
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 Begynner første søndag i advent, tenker jeg. Anonymkode: df1f0...850 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 Firtina skrev (4 minutter siden): Vi bor i Tyrkia så vi er allerede de rare ned all julepynten 😂 mannen som er født her er mye verre enn meg 😂 Er han kristen tyrker? Anonymkode: 82f9c...8dd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 Tror jeg hadde vært dritlei julepynten hvis jeg pyntet i november. Da forsvinner litt av desembergleden for min del. Pynter til advent 30.november. Staker og lys, inne og ut. Ren julepynt kommer opp ca 15.desember. Da blir julen kos, og ikke om å gjøre å få pynten ut fordi man er lei den. Anonymkode: 75fc1...2f2 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg også er julegal - men ærlig talt, pynte i november?? Jaja, folk må nå gjøre som de vil, men er det noe rart folk blir lei jula og hiver den ut i midten av desember??! Dere må lære dere å VENTE folkens. Advent betyr jo ventetid, og bare så det er sagt: fargen skal være lilla i den tiden. Først når jula er her, kan du benytte røde lys adventsstaken. Selv setter jeg opp et par små nisser første søndag i advent, og fra tredje søndag i advent så kjører jeg på med mer pynt. Treet og stjerna kommer opp lille julaften, og jeg beholder all pynten til 13. dag jul. Anonymkode: 378b4...b27 Fargen skal være lilla? Jeg bestemmer da vel selv hvilke farger jeg vil ha i mitt eget hus. Forøvrig skjønner jeg mannen din godt TS! Jeg vil også starte pyntingen nå😍 Anonymkode: a5c41...004 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 Jeg har sett flere naboer med juletre i stua i flere uker allerede. Anonymkode: 22056...427 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #19 Skrevet 1. november 2021 Elsker også jul, og kunne snart har begynt.. 😂 Men.. Pynter til første advent, gjerne litt før. I år er jo første helga i advent i november så det er jo gull for oss som nesten ikke kan vente! Anonymkode: dfa8e...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 Her pyntes det i november! Elsker alt som omhandler jul og går ikke lei😅 Anonymkode: 47255...386 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå