Gå til innhold

Erfaring med circadin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd det meste av sovemedisiner, skal prøve circadin nå. Funker det for søvn? 

Anonymkode: ca7ac...75f

Skrevet

Det var noe av det første jeg prøvde. Funket omtrent like bra som smurfedrops 🤷

Anonymkode: 74428...7ae

• Liker 1
Skrevet

Det funket ikke for meg selv om jeg til og med prøvde å ha mye placeboeffekt ved å tro på det. Det er vel snakk om en reduksjon på 12 minutter i innsovningstid, men det hjelper ikke noe særlig når man har så store innsovningsproblemer at man sover i 1-3 timer om man i det hele tatt får sove. Jeg har heldigvis funnet meg andre måter å takle søvnproblemene på som er ikke-medikamentelle.

Anonymkode: 61f71...f7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det funket ikke for meg selv om jeg til og med prøvde å ha mye placeboeffekt ved å tro på det. Det er vel snakk om en reduksjon på 12 minutter i innsovningstid, men det hjelper ikke noe særlig når man har så store innsovningsproblemer at man sover i 1-3 timer om man i det hele tatt får sove. Jeg har heldigvis funnet meg andre måter å takle søvnproblemene på som er ikke-medikamentelle.

Anonymkode: 61f71...f7c

Lyst til å dele hva som fungerer? :)

Skrevet

Circadin fungerte ikke i det heletatt for meg, fikk ingen søvndyssende effekt ble bare skikkelig hangover dagen etter. Eneste som fungerer for meg er Zopiclone. Da sovner jeg etter ca 1 time og sover stort sett natta igjennom (8t). Men folk er forskjellige, kjenner flere som circadin fungerer for.

Anonymkode: 0aa69...5a7

Skrevet

Fungerte for meg

Anonymkode: 35afa...776

Skrevet

Bare tøv. Studier sier vel omtrent det samme.

Skrevet

Jeg må ta to dvs 4 mg hvis de skal virke, de må tas hver kveld og 2 t før leggetid.  Fungerer ikke alltid.  Har best effekt av 20 mg sarotex + 5 mg zopiklon. 

Anonymkode: b4312...20e

Skrevet

Hvis du sliter med innsovning så er ikke Circadin bra, fordi Circadin er en depottablett som doseres utover lang tid, altså hele natta. Men Circadin kan, som følge av at det er en depottablett, holde deg lenger i søvn gjennom natten hvis du sliter med stadige oppvåkninger. 

Sliter du med innsovning så anbefaler jeg deg ren Melatonin heller. Det er ikke en reseptbelagt medisin, men selges overalt som et kosttilskudd. Circadin er melatonin, bare utformet som et depotkapsel. 

Anonymkode: c51fb...f93

• Liker 2
Skrevet

Kuttet den fort ut. Fikk veldig rare drømmer og tidenes hangover dagen derpå.

Anonymkode: ca8d5...731

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du sliter med innsovning så er ikke Circadin bra, fordi Circadin er en depottablett som doseres utover lang tid, altså hele natta. Men Circadin kan, som følge av at det er en depottablett, holde deg lenger i søvn gjennom natten hvis du sliter med stadige oppvåkninger. 

Sliter du med innsovning så anbefaler jeg deg ren Melatonin heller. Det er ikke en reseptbelagt medisin, men selges overalt som et kosttilskudd. Circadin er melatonin, bare utformet som et depotkapsel. 

Anonymkode: c51fb...f93

Takk for tips. Men har allerede prøvd melatonin fra helsekost. TS

Anonymkode: ca7ac...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...