AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg har mye erfaring med å sitte i FAU. Barnet mitt har nå byttet skole og jeg ønsker gjerne hvis det er behov- å hjelpe til i skolen, uansett hvor det trengs. Jeg er litt usikker på hvordan jeg evt skal gjøre det. Kan jeg si dette selv til lærer? Eller burde jeg vente til neste år når de kanskje spør etter nye foreldrekontakter? Det er ikke bare foreldrekontakt jeg kunne ønsket å være, men generelt hjulpet til der evt skolen kunne trengt det. Anonymkode: 9c69e...a13
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Hæ? Hva mener du at du skal hjelpe til med? Anonymkode: 7e0a3...551 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 For eksempel hvis de trenger å ha med ekstra foreldre på noe, bare det at de vet de kan spørre meg. Selv om det i utgangspunktet er FAU jeg ønsker å sitte i med tiden Anonymkode: 9c69e...a13
Ll84 Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Ta kontakt med skolens FAU eller klassekontakten. På vår skole er det flere klasser som har 2 klassekontakter fordi flere har ønsket det. 1
Alvario Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 Foreldre har ingenting med å være hjelpere på skolen. Det har de ansatte til og i tilegg er dette vanskelig både pga taushetsplikt og kreving av politiattest. Om du har mye ledig tid på dagtid kan du jo spille inn til lærer eller foreldrekontakt at du kan være behjelpelig med kjøring eller lignende om det er behov for det. Ellers bruker slike ting å gå på rundgang eller at foreldrekontaktene spør hvem som kan bake kake, kjøre eller lignende og da kan du melde deg. Stusser litt over spørsmålet ditt når du selv beskriver at du har erfaringer fra FAU. Det høres med ut som du kommer fra ett annet land eller muligens privatskole hvor frivilighetsarbeid fra foreldre på skolen er mye større enn ellers i Norge. 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Skjønner. Tenker det er lurt å kontakte FAU jeg, det kan godt hende de har behov for et par ekstra hender før neste års valg av representanter. Da får du blitt litt kjent med dem også, og de med deg. Tror ikke det er lurt å forsøke å lage en egen ordning med skolen. Det er enkelte oppgaver som løses av foreldrene og det skjer normalt via FAU. Anonymkode: 7e0a3...551
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Kan du ikke ringe rektor og si at du kan være tilkallingsvikar? Anonymkode: bbe87...5ed 1
Marimba Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Ta kontakt med kontaktlæreren til barnet ditt og si ifra at de bare må si ifra dersom de trenger et ekstra par voksne hender på juleverksted/turer/aktivitetsdager etc. Jeg som kontaktlærer hadde satt pris på en sånn tilnærming. Så lenge du skriver under på taushetsplikt er ikke det noe problem 2
minister-mio Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Kontakt fau, selv om du ikke selv skal være i fau kan du fortelle dem at du gjerne vil stille om foreldre skal være med på arrangementer eller turer for klassen. Det er bare hyggelig. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 13 minutter siden, Marimba said: Ta kontakt med kontaktlæreren til barnet ditt og si ifra at de bare må si ifra dersom de trenger et ekstra par voksne hender på juleverksted/turer/aktivitetsdager etc. Jeg som kontaktlærer hadde satt pris på en sånn tilnærming. Så lenge du skriver under på taushetsplikt er ikke det noe problem Helt enig Kjempefint med ekstra hjelp som kan bli med på turer og spesielle dager. Anonymkode: 5561a...26e 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Foreldre flest blir veldig glade for å ha sånne foreldre som deg på trinnet😃 Som andre skriver, ta kontakt med FAU. Anonymkode: a500d...05c 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Bare å melde din interesse hos lærer, de andre foreldrene er bare glad de slipper, virkelig. Anonymkode: fb572...fad 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå