AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Hei! Jeg trenger råd. Merker at jeg bare blir forelsket eller får "hekt" på menn som på et vis avviser meg, eller iallfall ikke prøver seg. Med en gang de blir skikkelig interessert tilbake, slukner følelsene. Jeg hører selv at det antakeligvis er usunt og noe jeg burde jobbe med, men jeg vet ikke hvordan. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, og jeg har derfor aldri vært i et forhold med noen jeg har vært skikkelig forelsket i. Jeg har likevel vært i forhold hvor jeg har vært glad i mannen, og fordi jeg tennes av berøring, har det aldri stått på sexen heller. Men det har likevel blitt trått når jeg ikke har hatt noen forelskelsesfølelser. Nå har jeg møtt en fantastisk snill, respektfull, flink, smart, kjekk mann, som jeg absolutt synes er et topp menneske, men som jeg heller aldri har fått sommerfugler i magen av. Er det dårlig gjort mot ham å gå inn i et forhold? Eller er det slik det er for alle? Har jeg kanskje bare ikke møtt "riktig" mann enda? Jeg vil jo aldri kunne komme inn i et forhold med noen jeg er forelsket i, hvis jeg må bli avvist for å oppnå det!! Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 3c71a...6df
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Ingen som har noen tanker? Anonymkode: 3c71a...6df 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Prøv da vel, du tar neppe skade av det. Been there, done that. Anonymkode: b8452...ef8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Hvorfor vil du leke med denne mannens følelser? Du burde heller prøve å finne ut hvorfor du kun vil ha de du ikke kan få. Anonymkode: 72f27...b97
Antiviruset Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen som har noen tanker? Anonymkode: 3c71a...6df Dette er det faktisk forsket på, sterk forelskelse leder sjeldent til gode seriøse forhold. Lett å forstå egentlig fordi man blir helt blind for partner sine svake sider. De er alltid der uansett hva man sier om den saken. Selvfølgelig kan du ikke gå inn i et forhold om du ikke har følelser i det hele tatt, kjemien må også være der. Hva som er godt nok kan bare du avgjøre. Jeg foretrekker rolige følelser og ta ting i progressivt videre. Forelskelse går også over, for de aller fleste varer den maks et år. For noen kortere for andre litt lenger. Det er da kjærligheten må tre inn, og den er viljestyrt . Mange er totalt avhengig av rusen forelskelse, og når den går over så mister man "følelsen" og så er det dumping og videre til neste prosjekt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Antiviruset skrev (23 minutter siden): Dette er det faktisk forsket på, sterk forelskelse leder sjeldent til gode seriøse forhold. Lett å forstå egentlig fordi man blir helt blind for partner sine svake sider. De er alltid der uansett hva man sier om den saken. Selvfølgelig kan du ikke gå inn i et forhold om du ikke har følelser i det hele tatt, kjemien må også være der. Hva som er godt nok kan bare du avgjøre. Jeg foretrekker rolige følelser og ta ting i progressivt videre. Forelskelse går også over, for de aller fleste varer den maks et år. For noen kortere for andre litt lenger. Det er da kjærligheten må tre inn, og den er viljestyrt . Mange er totalt avhengig av rusen forelskelse, og når den går over så mister man "følelsen" og så er det dumping og videre til neste prosjekt. Takk for et forklarende svar! Jeg skal prøve å ta et steg tilbake og finne ut om dette kan være den riktige fyren, og ikke være så fokusert på forelskelsen. Takk. Anonymkode: 3c71a...6df
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg trenger råd. Merker at jeg bare blir forelsket eller får "hekt" på menn som på et vis avviser meg, eller iallfall ikke prøver seg. Med en gang de blir skikkelig interessert tilbake, slukner følelsene. Jeg hører selv at det antakeligvis er usunt og noe jeg burde jobbe med, men jeg vet ikke hvordan. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, og jeg har derfor aldri vært i et forhold med noen jeg har vært skikkelig forelsket i. Jeg har likevel vært i forhold hvor jeg har vært glad i mannen, og fordi jeg tennes av berøring, har det aldri stått på sexen heller. Men det har likevel blitt trått når jeg ikke har hatt noen forelskelsesfølelser. Nå har jeg møtt en fantastisk snill, respektfull, flink, smart, kjekk mann, som jeg absolutt synes er et topp menneske, men som jeg heller aldri har fått sommerfugler i magen av. Er det dårlig gjort mot ham å gå inn i et forhold? Eller er det slik det er for alle? Har jeg kanskje bare ikke møtt "riktig" mann enda? Jeg vil jo aldri kunne komme inn i et forhold med noen jeg er forelsket i, hvis jeg må bli avvist for å oppnå det!! Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 3c71a...6df Da handler det nok i bunn og grunn om at du ikke er så interessert i de som viser deg interesse i utgangspunktet. Har opplevd det du sier flere ganger jeg også. Men når jeg virkelig har vært interessert i mannen og han er veldig på, så føler jeg meg bare glad. Anonymkode: adc46...5c9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 Les boka Kjærlighetsmønster. Da lærer du hvorfor du er som du er, og hva du kan gjøre for å få et sunt og bra forhold. Du har et mønster som er tillært fra du var barn. Du har kanskje en forelder som har vært mye fraværene eller avvisende? Du har blitt feillært til at kjærlighet skal være sånn. Anonymkode: f8df3...00b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Les boka Kjærlighetsmønster. Da lærer du hvorfor du er som du er, og hva du kan gjøre for å få et sunt og bra forhold. Du har et mønster som er tillært fra du var barn. Du har kanskje en forelder som har vært mye fraværene eller avvisende? Du har blitt feillært til at kjærlighet skal være sånn. Anonymkode: f8df3...00b Er den boken tilpasset kvinner eller kan menn få noe ut av den også? M Anonymkode: 72f27...b97
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Les boka Kjærlighetsmønster. Da lærer du hvorfor du er som du er, og hva du kan gjøre for å få et sunt og bra forhold. Du har et mønster som er tillært fra du var barn. Du har kanskje en forelder som har vært mye fraværene eller avvisende? Du har blitt feillært til at kjærlighet skal være sånn. Anonymkode: f8df3...00b Tusen, tusen, tusen takk! Den skal leses asap! Anonymkode: 3c71a...6df
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Les boka Kjærlighetsmønster. Da lærer du hvorfor du er som du er, og hva du kan gjøre for å få et sunt og bra forhold. Du har et mønster som er tillært fra du var barn. Du har kanskje en forelder som har vært mye fraværene eller avvisende? Du har blitt feillært til at kjærlighet skal være sånn. Anonymkode: f8df3...00b Denne elementære kunnskapen burde vært allmennkjent for man får så mye bedre forståelse av seg selv og kunne unngått mye dritt hvis man visste. Jeg er feillært til at kjærligheten er angstfylt og uforutsigbar, trodde lenge at jeg var forelsket i de som egentlig gjorde meg utrygg og dermed gått glipp av muligheten til stabilitet og forutsigbarhet i forhold fordi jeg avskrev alle jeg ikke var forelsket i (les:redd for). Straks man nøster opp i tiltrekningsmønster gir alt mening og ingenting var som man trodde. Lykke til ts Anonymkode: 29ac0...954
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå