AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg leser en del om dette, spesielt på utenlandske nettsider som har kommet lengre enn oss innen feltet. Er det slik at man bør unngå produkter med parabener mens man er gravid og ammer? Unngår dere det? Eller andre innholdsstoffer i kosmetikk, hudpleie og velvære produkter? Jeg unngår for det meste neglelakk, parfyme, leppestift og deodorant, samt hudkremer med parabener og en del andre konserveringsmidler/allergifremkallende midler og retinol. Har en body lotion med parabener og er usikker på om jeg kan bruke den opp. Anonymkode: 85d2d...068
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Jeg velger bort produkter med parabener generelt. Noen vil sikkert si at det er hysterisk, men parabener er hormonforstyrrende så ville ikke brukt i graviditeten. Anonymkode: 56fb0...a50
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Jeg tenker det er fint å unngå parabener uansett om man er gravid eller ikke. Greit å holde seg unna når man vet det kan ha en forstyrrende effekt. Anonymkode: ac1e6...afd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Det mange ikke tenker på er at produkter uten parabener inneholder noe annet som skal erstatte parabenene. Jeg har ofte reagert kraftig på slike kremer, og disse erstatningsstoffene vet man veldig lite om langtidseffekten av siden de er relativt nye. Derfor satser jeg heller på kosmetikk som inneholder snille parabener, samt deo uten aluminium og kremer uten retinol. Neglelakk har jeg også for det meste unngått. Anonymkode: 27f03...30b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det mange ikke tenker på er at produkter uten parabener inneholder noe annet som skal erstatte parabenene. Jeg har ofte reagert kraftig på slike kremer, og disse erstatningsstoffene vet man veldig lite om langtidseffekten av siden de er relativt nye. Derfor satser jeg heller på kosmetikk som inneholder snille parabener, samt deo uten aluminium og kremer uten retinol. Neglelakk har jeg også for det meste unngått. Anonymkode: 27f03...30b Det er et poeng ja. Er nok mange stoffer vi i dag bruker uten restriksjoner som vi om noen år finner ut at er skadelige. Og så erstattes de igjen at noen som kanskje er verre. Er ikke så lett å navigere denne jungelen. Som du skriver så er det forskjell på parabenene også, noen er regnet som verre enn andre. Anonymkode: 56fb0...a50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå