Gå til innhold

Om preferansene deres bunner i egen usikkerhet bør dere løse de før dere dater

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Om en mann på 170 har vært usikker på egen høyde i oppveksten og ikke vil date høyere jenter så bør han løse egne issues. Er man derimot 190 og alltid har hatt en preferanse for lave kvinner er det noe helt annet. Det samme gjelder størrelse. Føler en kvinne seg stor fordi mannen er tynnere må man jobbe med seg selv. Dumt å la egen usikkerhet skape usikkerhet hos andre. Det skaper depresjoner, sinne og mye annet usunt og tar i verstefall liv.

Endret av Majer
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Majer skrev (6 minutter siden):

Om en kvinne på 170 har vært usikker på egen høyde i oppveksten og ikke vil date høyere jenter så bør han løse egne issues. Er man derimot 190 og alltid har hatt en preferanse for lave kvinner er det noe helt annet. Det samme gjelder størrelse. Føler en kvinne seg stor fordi mannen er tynnere må man jobbe med seg selv. Dumt å la egen usikkerhet skape usikkerhet hos andre. Det skaper depresjoner, sinne og mye annet usunt og tar i verstefall liv.

Det at en kvinne føler seg stor fordi mannen er tynnere betyr ikke nødvendigvis dårlig selvfølelse. Men det ligger i oss kvinner at vi ønsker en mann som er større, sterkere og som kan beskytte. I hvertfall sånn jeg tenker, og liker av den grunn ikke å føle meg større enn mannen.

Anonymkode: 4d5a0...ef5

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det at en kvinne føler seg stor fordi mannen er tynnere betyr ikke nødvendigvis dårlig selvfølelse. Men det ligger i oss kvinner at vi ønsker en mann som er større, sterkere og som kan beskytte. I hvertfall sånn jeg tenker, og liker av den grunn ikke å føle meg større enn mannen.

Vi lever i 2021 og du har ikke noe behov for beskyttelse. Enten må vi droppe de biologiske tankene fra steinalderen eller så må vi omfavne alle, selv de upopulære som at mange menn liker unge pubertale jenter eller jomfruer. Personlig synes jeg vi bør droppe de tankene. Når det er sagt er det lov å ønske en større mann, men da bør du ønske samme størrelse i menn uavhengig av hvor tynn du selv er. Hvorfor er en mann med bmi på 21 mer egnet til å beskytte en jente med bmi på 19 enn en jente med bmi på 23? Der den logiske bristen ligger.

Endret av Majer
  • Liker 4
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Vi lever i 2021 og du har ikke noe behov for beskyttelse. Enten må vi droppe de biologiske tankene fra steinalderen eller så må vi omfavne alle, selv de upopulære som at mange menn liker unge pubertale jenter eller jomfruer. Personlig synes jeg vi bør droppe de tankene. Når det er sagt er det lov å ønske en større mann, men da bør du ønske samme størrelse i menn uavhengig av hvor tynn du selv er. Hvorfor er en mann med bmi på 21 mer egnet til å beskytte en jente med bmi på 19 enn en jente med bmi på 23? Der den logiske bristen er.

Om vi lever i 2021 eller 2040 spiller ingen rolle. Jeg er kvinne og tiltrekkes av mannlige egenskaper, og det kommer jeg alltid til å gjøre. En av de er at mannen er større enn meg.

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor er det egentlig annerledes når en mann er 190 og har preferanse for lave kvinner? Det bunner jo egentlig i det samme som når kvinner ønsker menn som er større enn seg selv. Man kan ikke si at noe er ok for menn, men ikke kvinner. Kvinner skal altså ikke få lov til å ha sine preferanser utfra biologiske grunner, men for menn er dette helt ok.

Første setning i hi ga for øvrig ingen mening, men kanskje du har skrevet feil kjønn der.

Anonymkode: ffef0...850

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det egentlig annerledes når en mann er 190 og har preferanse for lave kvinner? Det bunner jo egentlig i det samme som når kvinner ønsker menn som er større enn seg selv. Man kan ikke si at noe er ok for menn, men ikke kvinner. Kvinner skal altså ikke få lov til å ha sine preferanser utfra biologiske grunner, men for menn er dette helt ok.

Første setning i hi ga for øvrig ingen mening, men kanskje du har skrevet feil kjønn der.

Jeg mente mann på 170 ikke kvinne. Forstår at du ikke forsto! Ikke meningen å skape et skille mellom kjønnene. Det samme gjelder selvfølgelig uavhengig av kjønn, hudfarge eller legning:) Rettet på det nå.

Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

Jeg mente mann på 170 ikke kvinne. Forstår at du ikke forsto! Ikke meningen å skape et skille mellom kjønnene. Det samme gjelder selvfølgelig uavhengig av kjønn, hudfarge eller legning:) Rettet på det nå.

Men det er jo fortsatt sånn at han på 190 velger kvinner på grunn biologiske grunner selv om vi er gått bort fra det at mannen skal beskytte kvinnen. Så det blir fortsatt det samme som at en kvinne har preferanse for menn som ikke er mindre enn seg selv.

Jeg er ikke enig i at man skal måtte jobbe med seg selv nødvendigvis. Alle kan ikke bli tiltrukket av alle og sånn er det bare. Jeg er selv høyere enn gjennomsnittet for kvinner, men forventer faktisk ikke at alle menn skal synes det er ok å date høyere kvinner. Klart man kan jobbe med usikkerheter, men man endrer ikke nødvendigvis preferanser av den grunn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det er jo fortsatt sånn at han på 190 velger kvinner på grunn biologiske grunner selv om vi er gått bort fra det at mannen skal beskytte kvinnen. Så det blir fortsatt det samme som at en kvinne har preferanse for menn som ikke er mindre enn seg selv.

Jeg er ikke enig i at man skal måtte jobbe med seg selv nødvendigvis. Alle kan ikke bli tiltrukket av alle og sånn er det bare. Jeg er selv høyere enn gjennomsnittet for kvinner, men forventer faktisk ikke at alle menn skal synes det er ok å date høyere kvinner. Klart man kan jobbe med usikkerheter, men man endrer ikke nødvendigvis preferanser av den grunn.

Jeg er enig i det første. Jeg synes det er dumt vi har det sånn, men biologiske grunner kan aksepteres. Når det derimot dreier seg om at man ønsker en partner som er noen cm lavere eller høyere enn en selv fordi man vil være høyest eller lavest er det sosialt konstruert og skyldes usikkerhet. 

Skrevet

Hvis menn har preferanser er de usikre og slemme. Når kvinner har preferanser er det noe positivt... 

Anonymkode: a5c4e...501

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis menn har preferanser er de usikre og slemme. Når kvinner har preferanser er det noe positivt... 

Anonymkode: a5c4e...501

Er det virkelig noen som ønsker å være sammen med en mann som tar hva som helst? Ikke jeg ihvertfall

• Liker 1
Skrevet

18 hours ago, Majer said:

Jeg er enig i det første. Jeg synes det er dumt vi har det sånn, men biologiske grunner kan aksepteres. Når det derimot dreier seg om at man ønsker en partner som er noen cm lavere eller høyere enn en selv fordi man vil være høyest eller lavest er det sosialt konstruert og skyldes usikkerhet. 

Du kan ikke si at du aksepterer biologiske grunner og høydepreferanse er sosialt konstruert på samme utpust.

Forstår du egentlig dybden av biologiske instinkter?

Og hvorfor er konklusjonen din at biologiske preferanser skyldes usikkerheter?

• Liker 3
Skrevet

I utgangspunktet enig i at hvis en har mindre rasjonelle preferanser styrt av usikkerhet eller komplekser bør en jobbe med dette, men i mange tilfeller som gjerne tilskrives usikkerhet handler det nok i liten grad om det men heller andre preferanser vi har lite kontroll over. Biologiske preferanser er som TS påpeker ofte mindre rasjonelle i dag, der "ung og urørt" er mindre viktig hos kvinner og "beskyttelsesevne" mindre viktig hos menn, men det er jo fortsatt sterke preferanser vi ikke har kontroll over. Å velge en partner en finner tiltrekkende vil jeg si i aller høyeste grad er rasjonelt, selv om grunnen til at arten utviklet preferansene i utgangspunktet ikke lenger er like vektige. 

• Liker 1
Skrevet

Lykke til med denne filosofien da 😂

Anonymkode: e7ff7...91c

Skrevet

Lettere sagt enn gjort å slutte å være usikker før en dater. 

Anonymkode: 4dc7b...637

Skrevet

Du TS.. du kommer hit på et forum fullt av kvinner og forventer at de skal gjøre en rasjonell vending i livet? Da hadde de ikke vært på KG. Halvparten av postene her er jo fordi de i stedet for å gjøre noe rasjonell heller kommer hit å poster - og blir foret med anekdotisk fakta av andre kvinner. 

Alle kan være usikre. Problemet er at mange tror at en kjærlighetsrelasjon er løsningen på alle deres problemer. Desto mer ensom og alene noen er (og antageligvis ikke et attraktivt partneremne) desto større blir dette behovet. 

Anonymkode: 798ae...15e

• Liker 2
Skrevet
Majer skrev (22 timer siden):

Vi lever i 2021 og du har ikke noe behov for beskyttelse. Enten må vi droppe de biologiske tankene fra steinalderen eller så må vi omfavne alle, selv de upopulære som at mange menn liker unge pubertale jenter eller jomfruer. Personlig synes jeg vi bør droppe de tankene. Når det er sagt er det lov å ønske en større mann, men da bør du ønske samme størrelse i menn uavhengig av hvor tynn du selv er. Hvorfor er en mann med bmi på 21 mer egnet til å beskytte en jente med bmi på 19 enn en jente med bmi på 23? Der den logiske bristen ligger.

Synes ikke det gir mening å snakke om hva andre burde ønske og ikke. Man kan jo mene selv at noe er litt rart å ønske, men selv om vi lever i 2021 så betyr ikke det at den gode følelsen av å for eksempel være i armene til noen litt større enn seg selv, er noe galt å kjenne på. 

Anonymkode: 32920...cb2

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (19 timer siden):

Du kan ikke si at du aksepterer biologiske grunner og høydepreferanse er sosialt konstruert på samme utpust.

Forstår du egentlig dybden av biologiske instinkter?

Og hvorfor er konklusjonen din at biologiske preferanser skyldes usikkerheter?

Biologiske instinkter skyldes ikke nødvendigvis usikkerhet, men å måle høyde på centimeteren handler om sosiale forhold og ikke biologi. Man kan si det er biologisk å foretrekke en høy partner, men  det er sosiale forhold som avgjør når personen må være høyere enn en selv uansett hvilken høyde en selv har.

Skrevet (endret)
7 hours ago, Majer said:

Biologiske instinkter skyldes ikke nødvendigvis usikkerhet, men å måle høyde på centimeteren handler om sosiale forhold og ikke biologi. Man kan si det er biologisk å foretrekke en høy partner, men  det er sosiale forhold som avgjør når personen må være høyere enn en selv uansett hvilken høyde en selv har.

Her virker det som du separerer sosiale forhold og biologisk evolusjons instinkter til to ting som ikke har noe med hverandre å gjøre.

Jeg sier det er mottatte: Sosiale forhold er bygget på biologiske instinkter.

Jeg kan gjerne forklare logikken min, men siden ditt utsagn strider imot allmenn aksepterte hypoteser, er det faktisk du som har byrden av å bevise ditt utsagn.

Kunne du forklart logisk, eller med dine tanker om hvorfor høydepreferanse er en sosial konstruksjon/forhold?

Som du sikkert vet, uten en forklaring er det bare din mening på sitt beste 🤷‍♂️

Endret av umAxa
Skrevet
Majer skrev (På 1.11.2021 den 11.32):

Å "droppe" nedarvede preferanser er like tøvete og urealistisk som å skulle "droppe" fordøyelse eller immunforsvar.

Ikke er disse preferansene hverken frivillige eller under vår bevisste kontroll, og ikke er de overflødige – de tjener faktisk et formål.

• Liker 2
Skrevet (endret)
umAxa skrev (4 timer siden):

Her virker det som du separerer sosiale forhold og biologisk evolusjons instinkter til to ting som ikke har noe med hverandre å gjøre.

Jeg sier det er mottatte: Sosiale forhold er bygget på biologiske instinkter.

Jeg kan gjerne forklare logikken min, men siden ditt utsagn strider imot allmenn aksepterte hypoteser, er det faktisk du som har byrden av å bevise ditt utsagn.

Kunne du forklart logisk, eller med dine tanker om hvorfor høydepreferanse er en sosial konstruksjon/forhold?

Som du sikkert vet, uten en forklaring er det bare din mening på sitt beste 🤷‍♂️

Jeg skrev at preferansen for høye menn kan være biologisk konstruert, men det er sosialt konstruerte elementer som ofte kommer opp. Har du aldri hørt om en kvinne på 163 som ikke bryr seg om høyden til mannen utover at han skal være så høy at han ikke er lavere enn henne når hun går med høyhelte sko? Da dreier det seg ikke om biologi. Da er man flau over hva andre skal tenke når man går med høye sko og mannen er lavere. Det er sosialt konstruert om mannen kan være 174, men ikke 173. Det samme gjelder menn som føler seg mindre mandige om kvinnen er en cm lavere. Liker mannen derimot kvinner som er ca et hode lavere er det selvfølgelig noe annet enn centimetermålet.

Endret av Majer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...