Gå til innhold

Inneklær under samvær - hva er vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at barnebidrag skal dekke klær, og at det ikke kan kreves at bidragsmottaker kjøper dobbel garderobe - således at klærne tas med frem og tilbake ved oppstart/avslutning av samvær.

Men jeg har inntrykk av at de fleste samværsforeldre kjøper inn et par klesskift til barna som de har hos seg. Eller at bidragsmottaker kjøper inn noe ekstra som kan være hos samværsforelderen. Jeg har inntrykk av at det er sjeldent at klær sendes med på skolen på byttedager. 

jeg snakker da kun om inneklær - undertøy, noen bukser, gensere og t-shirts, ikke jakker, sko osv.

hva er vanlig?? 

Anonymkode: 35c32...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er vanlig. Det dere blir enige om og som passer dere, er det som er best for dere

Anonymkode: df810...42f

• Liker 3
Skrevet

Inneklær sendes ikke frem og tilbake, her er det klær hos både mor og far. Man trenger jo ikke dobbelt garderobe med Inneklær, da barnet fordeler tiden sin i to hjem. Altså jeg trenger ikke ha alle inne klærne hos meg, da barna også er noe tid hos far. Samme garderobe, bare at noen av klærne nå er hos far. 

Uteklær er på/med barnet til skole og barnehage. 

Anonymkode: 653dc...4aa

Skrevet

Her kjøper jeg alt og sender med. Ofte kommer det ikke tilbake, og når det blir helt galt så må jeg kjøre og hente et lass. 

Jeg er bidragsmottaker, men får ikke så mye bidrag at jeg kan finansiere to garderober. Far kjøper ingenting. 

Anonymkode: ac4d7...5a0

Skrevet

Alt er vel vanlig. Jeg må sende med absolutt alt for mitt barn når det er pappahelg. Hun har klær der, men han betaler bidrag så da mener han at jeg uansett må sende med ungen en tung bag. Hun bruker ikke klærne jeg pakker med fordi far vil at hun skal bruke klærne som han har kjøpt der.. 

Stebarna har klær der de er på samvær. Ene bor hos oss 80% og har alt av inneklær hos mor. Det eldste bor 20% hos oss og har alt av inneklær hos oss.

Anonymkode: fd07d...f31

Skrevet

Mine barn har hatt vanlig samvær, jeg har sendt med klær som de skal ha p åseg når de reiser hjem, alt annet har far kjøpt inn som de har der. Han betaler bidrag, har kun hver annen helg fre-søn, men aldri vært snakk om at han ikke skal kjøpe det de trenger av klær når de er hos han

Anonymkode: b7190...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...