Gå til innhold

Trenger råd ang dating og forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i kort tid, 3 uker. Vi har møttes 6 ganger. Vi har har det veldig hyggelig sammen, har god kjemi og det er ganske tydelig at begge liker den andre.

Nylig dro han på ferie, alene, og kort tid etter oppdaget jeg at han hadde fjernet matchen vår på tinder. Oppdaget da jeg skulle vise frem bilde av han til ei venninne. Ble selvsagt mistenksom og tenkte jeg skulle ta opp dette med han da han kom tilbake fra ferie. Men siden min venninne er mer nysgjerrig enn meg fant hun ut at han hadde endret profilen sin med nye bilder og tekst hvor han skriver at han er på ferie og når han reiser hjem. Ganske tydelig at han vil se om han kan treffe noen.

Vi har ikke avtalt ekslusivitet. Jeg vet at jeg burde ha gjort det når vi startet å ha sex, og i det minste før han dro. Men det gjorde jeg altså ikke.

Jeg har tatt alt dette opp med han nå fordi jeg faktisk ikke synes det er greit at han gjør det, selvom vi er i en veldig tidlig fase og ikke har avtalt å være eksklusive. Han svarer ærlig når jeg konfronterer han med dette og han er enig i at han heller ikke synes det er greit å ligge med flere av gangen. Han sier at han gjorde det mer av kjedsomhet enn med noen ordentlig baktanke.

Jeg har hvertfall nå sagt tydelig ifra hva jeg tenker om han og meg og at jeg ikke synes det er greit at han treffer andre lenger. Tenker å ta en ny prat med han når han er tilbake fra ferie som blir litt mer ordentlig.. Han har sagt at han ikke har noen interesse av å møte noen andre og at han ønsker å se meg når han er tilbake for å fortsette å bli bedre kjent..

Men ja.. Hva tenker dere her? Bør jeg bare droppe han mtp at han viser ganske dårlige vurderinger eller kan man ikke forvente noe mer av noen man har datet så kort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mann her. Jeg synes du skal gi det en liten sjanse, men ikke mer. Det er viktig å ha jevnlige avklaringer, så begge vet hva de er med på, og her har dere stolt tilfeldighetene. Det er så lett å bare fortsette å sveipe, av gammel vane og kjedsomhet. At han har tatt seg bryet med å oppdatere profilen, er ikke til hans forsvar.  

Anonymkode: 29b99...f23

• Liker 7
Skrevet

Ja, du bør droppe han. Du vil ikke innse det, men han gjør alt han kan for å være utro. Hadde han vært forelsket hadde han ligget på telefonen til deg og ikke villet reise bort. Han er en idiot. Uten unntak har alle de jeg har datet som har gjort dette vært idioter. Det har bare tullet på seg med uinteressert opptreden etter det. Røm!

Anonymkode: 1cbd4...e91

• Liker 3
Gjest irkan90
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mann her. Jeg synes du skal gi det en liten sjanse, men ikke mer. Det er viktig å ha jevnlige avklaringer, så begge vet hva de er med på, og her har dere stolt tilfeldighetene. Det er så lett å bare fortsette å sveipe, av gammel vane og kjedsomhet. At han har tatt seg bryet med å oppdatere profilen, er ikke til hans forsvar.  

Anonymkode: 29b99...f23

Det her. At han svarer deg ærlig og legger seg flat er et godt tegn, så ikke avskriv ham helt enda.

Skrevet

Jeg syns ikke det er et godt tegn at han tydeligvis er såpass lite betatt enda, at han velger å prøve å skjule dette for deg (noe han åpenbart gjorde da han slettet matchen deres). Hvordan i all verden skulle han forklarer det når han kom hjem? Eller kommuniserer dere på en annen plattform? 

At han gjorde det av kjedsomhet sier jo også litt om hvor høytidelig han tok matchen deres og, spør du meg.. 

Nye bilder med oppdatert info er jo heller ikke bare kjedsomhet, han har jo gått ganske aktivt inn for å skjule det for deg, samt nye bilder og oppdatert info, det er mye jobb for noe man uansett ikke skal bruke, og noe man gjorde bare fordi man kjedet seg. Dersom han ikke har som intensjon å møte noen der han er nå, så burde jo ikke dette være et fokus? Og dersom han var betatt av deg, så sletter man ikke matchen, vel? 

Jeg hadde ikke stolt på at han ikke har prøvd å lete aktivt etter noen å ligge med på ferie.. jeg ser ingen annen grunn til å gjøre alt det han har gjort. Hadde han bare kjedet seg, så hadde han vel bare tekstet med deg, vel? 

Anonymkode: e844b...806

• Liker 5
Skrevet
irkan90 skrev (7 minutter siden):

Det her. At han svarer deg ærlig og legger seg flat er et godt tegn, så ikke avskriv ham helt enda.

Men han har jo ikke ante fortsatt å sveipe av gammel vane, han har slettet matchen med ts, samt lagt til nye bilder og oppdatert info. 

• Liker 4
Skrevet

Ante = bare*

Skrevet

Syns han prøver å bortforklare det med ny profil. Fordi han kjedet seg, nei den biter jeg ikke på. Han er kanskje typen som vil ha døra åpen og ser hva som er der ute av muligheter. Greit at du snakker med han om dette, men vil han være ærlig med deg?

Anonymkode: e321e...45e

• Liker 4
Skrevet

Har han fjernet matchen med deg, så kom deg unna og gå videre

M52

Anonymkode: 653cf...c1a

• Liker 3
Skrevet

Siden han fjernet matchen med deg før han gjorde endringene tenker jeg han gjorde en bevisst handling. Dere har ikke lvoet hverandre noe eller snakket om forventninger, men han var ute etter noe på ferie i allefall. Han er kanskje ikke så interessert i deg som du er i han..

• Liker 6
Gjest irkan90
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men han har jo ikke ante fortsatt å sveipe av gammel vane, han har slettet matchen med ts, samt lagt til nye bilder og oppdatert info. 

Sant det. Leste ikke tydelig nok.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, du bør droppe han. Du vil ikke innse det, men han gjør alt han kan for å være utro. Hadde han vært forelsket hadde han ligget på telefonen til deg og ikke villet reise bort. Han er en idiot. Uten unntak har alle de jeg har datet som har gjort dette vært idioter. Det har bare tullet på seg med uinteressert opptreden etter det. Røm!

Anonymkode: 1cbd4...e91

Helt enig. 

Han har jo veldig tydelig visst at det ikke er greit mtp deres relasjon, ellers hadde han jo ikke fjernet deres match! Det viser jo helt tydelig at han visste hva han gjorde, og han tok seg likevel bryet med å oppdatere profilen og fjerne deg. 

Jeg har veldig lett for å la menn komme unna med å være drittsekker selv om jeg brenner meg gang på gang, så jeg hadde helt sikkert gitt han en sjanse fordi jeg sliter med selvtilliten og selvbildet.

Jeg synes imidlertid ikke at noen burde falle for slike menn, for hvis han likte deg så godt som han påstår, hadde han ikke søkt seg til andre. 

Anonymkode: 9edf6...df8

• Liker 2
Skrevet
Snusfornuftig_ skrev (9 timer siden):

Men ja.. Hva tenker dere her? Bør jeg bare droppe han mtp at han viser ganske dårlige vurderinger eller kan man ikke forvente noe mer av noen man har datet så kort?

Etter 6 dater og jeg hadde likt deg godt hadde jeg faktisk slettet dating profilen min eller lagt den "død". Så konsentrert meg 100% om deg videre, jeg hadde forventet at du gjorde det samme. Da har man faktisk en eksklusivitet på gang. Når dette ikke skjer, og han gjør det stikk motsatte? Et enormt stort rødt flagg. Han ser etter noe som er bedre. Det er min mening.

Hva han sier er en ting, det som er mye sikrere tegn er handlinger. Så slik sett har du jo fått en ganske sterk indikasjon. Hva du vil gjøre må du nesten bestemme selv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde reagert på at han slettet deg, det fremstår jo som om han ønsket å føre deg  bak lyset. Om ikke deal breaker, hadde det vært et stort rødt flagg og gjort mye med min tillit til ham. 

• Liker 3
Skrevet
20 hours ago, Snusfornuftig_ said:

Han svarer ærlig når jeg konfronterer han med dette og han er enig i at han heller ikke synes det er greit å ligge med flere av gangen. Han sier at han gjorde det mer av kjedsomhet enn med noen ordentlig baktanke.

Nja... Ville vært skeptisk.

På samme som kvinner bruke sminke og ansikts løft til "å lyge" visuelt til menn, vil menn bruke ord for "å lyge" til kvinner audiologisk:

Menn vil si og gjøre hva som helst, inkludert benekte og lyge for å få deg til sengs eller beholde deg der. 

Jeg personlig er ikke fan av "teknisk sett" tankegangen, spesielt når det kommer til å date så mange ganger slik som dere har gjort. Med mindre noe annet var avtalt i forkant vet dere begge på dette tidspunktet at  dere er på vei mot et eksklusivt forhold.

Om han er en oppgående fyr (tvilsomt) har han et moralsk kompass som fortalt han at det var en feil ting å gjøre, men ignorerte det. Mest sannsynlig visste han hva han gjorde. Ja teknisk sett er dere single, men sist gang jeg sjekket er vi mennesker og ikke roboter eller i en rettssal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...