AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg fikk telefon fra skolen at min sønn sin mobil var blitt knust i forbindelse med erting fra annen elev. Sønnen min er av de laveste på skolen og annen elev hadde tatt fra ham mobilen og plassert den på et høyt skap mens gutten min hopper og forsøker å få tak i mobilen. Det var erting og latter fordi han ikke rakk opp, og i forsøkene på å få tilbake mobilen ble den knust. (Jeg tror ikke det er snakk om gjentakende mobbing, men erting og tull der og da). Sønnen min sa det var ingenting som hadde skjedd til læreren, men hendelsen ble observert av miljøterapeut på skolen slik at dette ble rapportert til oss. Jeg vil selvsagt undersøke dette nærmere fordi det er viktigst. Når det gjelder det økonomiske er jeg usikker - hvem skal erstatte mobilen her? Anonymkode: 81e4a...1fa
starken Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Vanskelig sak. Ville nok ringt foreldrene til eleven som ertet og forklart hendelsen, høre hva de tenker. 9
Nelja Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Forferdelig hendelse, men regner med at det er dere som må erstatte telefonen. litt urovekkende at hendelsen ble observert av miljøterapeut, men ikke stanset. 40
Kelsier Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk telefon fra skolen at min sønn sin mobil var blitt knust i forbindelse med erting fra annen elev. Sønnen min er av de laveste på skolen og annen elev hadde tatt fra ham mobilen og plassert den på et høyt skap mens gutten min hopper og forsøker å få tak i mobilen. Det var erting og latter fordi han ikke rakk opp, og i forsøkene på å få tilbake mobilen ble den knust. (Jeg tror ikke det er snakk om gjentakende mobbing, men erting og tull der og da). Sønnen min sa det var ingenting som hadde skjedd til læreren, men hendelsen ble observert av miljøterapeut på skolen slik at dette ble rapportert til oss. Jeg vil selvsagt undersøke dette nærmere fordi det er viktigst. Når det gjelder det økonomiske er jeg usikker - hvem skal erstatte mobilen her? Anonymkode: 81e4a...1fa Rettslig sett kommer det litt an på alder på barna hva gjelder erstatningsansvar. Men utover det vet vi for lite om situasjonen til å egentlig mene så mye om hvem som bør betale. Ulykker skjer, og det må man bare leve med. Lurt å ulykkesforsikre barnas mobil. 1
Kelsier Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Bacteria skrev (3 minutter siden): Vil tro dette dekkes av forsikring? Det kommer jo helt an på forsikringen. En vanlig reiseforsikring vil ikke dekke dette. 1
Entern Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Krev at plageåndens foreldre erstatter den. Evt. skolen som lar slikt skje. 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Sjekk hva forsikringene deres dekker. Anonymkode: c4ba4...56a 1
Maskopi Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Ta det opp med skolen, min sønn fikk hjelmen sin ødelagt i en mobbesituasjon, da sendte jeg kvittering til skolen og fikk dekket det en ny hjelm kostet 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Mobiler tas med på skolen på egen risiko. Selvfølgelig skal dere foreldre erstatte den Det bør også gå på reiseforsikring. Det var jo et typisk uhell, mobilen ble ødelagt under lek. At sønnen din blir ertet er en annen sak, det håper jeg jo at skole og hjem blant samarbeide om å ta tak i Anonymkode: e9719...0d6 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mobiler tas med på skolen på egen risiko. Selvfølgelig skal dere foreldre erstatte den Det bør også gå på reiseforsikring. Det var jo et typisk uhell, mobilen ble ødelagt under lek. At sønnen din blir ertet er en annen sak, det håper jeg jo at skole og hjem blant samarbeide om å ta tak i Anonymkode: e9719...0d6 Under lek? Det er vel ikke lek hvis man blir ertet /mobbet? Jeg synes den som tok telefonen fra gutten din skal erstatte den. Kanskje gutten lærer at man ikke skal gjøre slik... Anonymkode: 72fed...447 13
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Godt eksempel for gutten som ødela den at handler har konsekvenser. Anonymkode: 9a8b1...9c3 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: Under lek? Det er vel ikke lek hvis man blir ertet /mobbet? Jeg synes den som tok telefonen fra gutten din skal erstatte den. Kanskje gutten lærer at man ikke skal gjøre slik... Anonymkode: 72fed...447 Akkurat den mellommenneskelige interaksjonen bryr ikke forsikringsselskapet seg om - de faktiske forhold er at et barn tok med seg mobilen på skolen og den ble skadet ved et uhell i samhandling med andre barn og TS skriver faktisk erting, som er lek, og ikke mobbing. Jeg er selv lærer og barn som er gode venner erter hverandre i lek. Det gjorde sikkert du også som barn Anonymkode: e9719...0d6 12
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Akkurat den mellommenneskelige interaksjonen bryr ikke forsikringsselskapet seg om - de faktiske forhold er at et barn tok med seg mobilen på skolen og den ble skadet ved et uhell i samhandling med andre barn og TS skriver faktisk erting, som er lek, og ikke mobbing. Jeg er selv lærer og barn som er gode venner erter hverandre i lek. Det gjorde sikkert du også som barn Anonymkode: e9719...0d6 Å bli mobbet er samhandling med andre barn? ? Anonymkode: 00337...78f 7
Kristin70 Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: og TS skriver faktisk erting, som er lek, og ikke mobbing. Jeg er selv lærer og barn som er gode venner erter hverandre i lek. Det gjorde sikkert du også som barn Anonymkode: e9719...0d6 Min datter ødela en annens mobiltelefon under slik erting/lek, det var overhodet ikke snakk om mobbing, men umoden lek blant 11 åringer. Hun fortalte det selv til oss, jeg ringte foreldrene til barnet som eide telefonen og vi ordnet opp oss i mellom. Kjenner du de foreldrene det gjelder? Du kan vel snakke med dem og høre hva de sier. 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 Har ringt forsikringen og de dekker kostnadene mot en egenandel på 1000,- kroner. Kan forsikre om at det ikke var under lek, dette var erting slik jeg ble fortalt. Lurer på om jeg skal foreslå å dele egenandelen. Anonymkode: 81e4a...1fa 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ringt forsikringen og de dekker kostnadene mot en egenandel på 1000,- kroner. Kan forsikre om at det ikke var under lek, dette var erting slik jeg ble fortalt. Lurer på om jeg skal foreslå å dele egenandelen. Anonymkode: 81e4a...1fa Høres ut som en grei løsning. Anonymkode: 87986...484 16
Nelja Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 Slik jeg leser det, så var det din egen sønn som ødela telefonen? Et annet barn ertet han ved å legge den høyt opp på en hylle, og telefonen knuste da din sønn forsøkte å få den ned igjen. Skjønner dette var veldig trist og leit, og vennen hans skulle såklart ikke gjøre det, men han kan vel heller ikke holdes ansvarlig for at sønnen din etterpå gjorde så den knuste? 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #19 Skrevet 1. november 2021 7 minutter siden, Nelja said: Slik jeg leser det, så var det din egen sønn som ødela telefonen? Et annet barn ertet han ved å legge den høyt opp på en hylle, og telefonen knuste da din sønn forsøkte å få den ned igjen. Skjønner dette var veldig trist og leit, og vennen hans skulle såklart ikke gjøre det, men han kan vel heller ikke holdes ansvarlig for at sønnen din etterpå gjorde så den knuste? Så om jeg stjeler dine ting mens jeg latterliggjør deg, legger det slik at det blir vanskelig for deg å nå det for å le av deg, og det knuser nensdu prøver, da er det din feil? Anonymkode: 00337...78f 14
Nelja Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så om jeg stjeler dine ting mens jeg latterliggjør deg, legger det slik at det blir vanskelig for deg å nå det for å le av deg, og det knuser nensdu prøver, da er det din feil? Anonymkode: 00337...78f Jeg mener ikke nødvendigvis at det er guttens feil, selv om jeg mener det var han som ødela den. Det er jo en veldig uheldig situasjon. Det hadde jo vært lurt å spørre om hjelp, selv om jeg forstår at dette var kjempevanskelig for gutten som ble ertet. Læreren som observerte burde jo grepet inn før det gikk så langt. Jeg mener vel likevel at gutten som la den på hylla ikke kan holdes ansvarlig for det som skjedde etterpå Endret 1. november 2021 av Nelja 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå