AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jobber som lærer, og fikk vite at en elev i en klasse jeg hadde på fredag, testet positivt for korona i helgen. Jeg er fullvaksinert (i august tok jeg siste vaksine), og har nå fått beskjed om at alle som har vært i kontakt med eleven skal testes. Jeg har testet meg en gang tidligere i høst, i forbindelse med forkjølelse, negativ test. Det var en ekstrem vond erfaring hvor jeg erfarte panikk og smerte, ja, jeg har lav smerteterskel. Lurer nå på om arbeidsgiver har rett til å kreve at jeg tester meg når jeg er symptomfri og fullvaksinert? Anonymkode: 50624...37f
Minlillesky Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jobber som lærer, og fikk vite at en elev i en klasse jeg hadde på fredag, testet positivt for korona i helgen. Jeg er fullvaksinert (i august tok jeg siste vaksine), og har nå fått beskjed om at alle som har vært i kontakt med eleven skal testes. Jeg har testet meg en gang tidligere i høst, i forbindelse med forkjølelse, negativ test. Det var en ekstrem vond erfaring hvor jeg erfarte panikk og smerte, ja, jeg har lav smerteterskel. Lurer nå på om arbeidsgiver har rett til å kreve at jeg tester meg når jeg er symptomfri og fullvaksinert? Anonymkode: 50624...37f Når de sier at alle som har vært i kontakt skal testes, så tester du deg! Selv om du er fullvaksinerte. Det ubehaget du har/får ved å teste deg er svært lite i forhold til konsekvens av smittespredning og alvorlig sykdom fra covid. Måtte selv teste meg forrige uke grunnet smitte på skole. Jeg jobber og på skole. Jeg er fullvaksinert, ingen symptomer. 34