AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Samboeren min gir meg aldri komplimenter for utseende eller kropp. Jeg er snill, god, den beste i verden og grom. Men aldri søt, pen, fin eller deilig. Som er ting jeg ser han tidligere har kommentert til damer han kjenner på sosiale medier - så han har det jo i seg å gi disse komplimentene, til og med til damer han ikke er sammen med. Han har mengder av perifere dame-venninner som han har møtt gjennom felles interesser og hobbyer. Ikke noe galt med disse, men de er alle utrolig pene og veltrente. Det er disse han ofte (før han møtte meg) har kommentert med hjerte-smilies på, eller skrevet at de er pene, fine og nydelige. Jeg har ikke noe problem med at han har skrevet dette før vi møttes, det er heller det at han aldri sier det til meg, og at de han har sagt det til er så forskjellige fra meg. Dette kjører selvtilliten min rett i bunn, og selv om vi har det utrolig bra og fint sammen, så har jeg begynt å tenke på å avslutte ettersom selvtilliten min knekkes sakte men sikkert. Han er veldig aktiv på sosiale medier og liker nesten alt av selfies og slikt av alle disse damene han kjenner mer eller mindre godt. Jeg trenger innspill på hvordan jeg skal forholde meg til dette. tenker at dette er mitt problem og at jeg åpenbart er veldig usikker. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han vil ha meg, når det er disse damene han liker. Han er veldig flink til å gjøre fine ting for meg, kose, si han er glad i meg og sånt. Hva tenker folk om dette? Er det bare inni hodet mitt, er jeg rar som føler på dette? Har hatt et destruktivt forhold tidligere og lurer jo på om jeg bare er skadd fra det forholdet, eller om det er ganske normalt å reagere slik. Anonymkode: 359a1...940
Diezel Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Kanskje du skal bare si det til ham? Er ikke sikkert han vet du føler det sånn, kanskje han tror han gir deg masse komplimenter.. 4
Nymerïa Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tenker folk om dette? Er det bare inni hodet mitt, er jeg rar som føler på dette? Har hatt et destruktivt forhold tidligere og lurer jo på om jeg bare er skadd fra det forholdet, eller om det er ganske normalt å reagere slik. Det er bestandig vanskelig å uttale seg om folk man får beskrevet av andre, men jeg tenker noen ting ut fra det du skriver. Det første jeg tenkte er at det er bra at han gir deg komplimenter som går på deg som person. Ganske mange av oss vil heller ha komplimenter for den vi er enn hvordan vi ser ut. I utgangspunktet hadde jeg tenkt at samboeren din vektlegger indre verdier høyest, og all ære til han for det. Men så kommer du med informasjon som slår i hjel det gode inntrykket. Han skriver på nett at perifere venninner er nydelige og deilige? Dette hadde jeg bare syntes var pinlig. Hvis han først skal strø om seg med komplimenter på utseende så tenker jeg at det i så fall bør være til deg og de aller nærmeste, som for eksempel når mor eller søster har lagt ut nytt profilbilde. Eller en nær venninne som dere begge kjenner. Hvis selvtilliten din ødelegges av dette så har du en jobb å gjøre, du kan ikke leve slik at selvtilliten din skal være avhengig av enhver idiot du måtte møte, det er derfor det heter selvtillit, det er noe du gir deg selv, ikke noe du får fra andre. Og ja, jeg synes han er en idiot. Og når du finner selvtilliten din kommer du også til å synes det. 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 NymeriaRhoynar skrev (18 minutter siden): Det er bestandig vanskelig å uttale seg om folk man får beskrevet av andre, men jeg tenker noen ting ut fra det du skriver. Det første jeg tenkte er at det er bra at han gir deg komplimenter som går på deg som person. Ganske mange av oss vil heller ha komplimenter for den vi er enn hvordan vi ser ut. I utgangspunktet hadde jeg tenkt at samboeren din vektlegger indre verdier høyest, og all ære til han for det. Men så kommer du med informasjon som slår i hjel det gode inntrykket. Han skriver på nett at perifere venninner er nydelige og deilige? Dette hadde jeg bare syntes var pinlig. Hvis han først skal strø om seg med komplimenter på utseende så tenker jeg at det i så fall bør være til deg og de aller nærmeste, som for eksempel når mor eller søster har lagt ut nytt profilbilde. Eller en nær venninne som dere begge kjenner. Hvis selvtilliten din ødelegges av dette så har du en jobb å gjøre, du kan ikke leve slik at selvtilliten din skal være avhengig av enhver idiot du måtte møte, det er derfor det heter selvtillit, det er noe du gir deg selv, ikke noe du får fra andre. Og ja, jeg synes han er en idiot. Og når du finner selvtilliten din kommer du også til å synes det. TS her. Til det siste avsnittet ditt: Dette er ting han skrev før han møtte meg altså, han skriver ikke slike ting til andre etter vi begynte å treffes. Så disse kommentarene hans ligger noen år tilbake i tid. Det er bare at jeg ser jo at han "har det i seg" å gi denne typen komplimenter også, bare ikke til meg liksom. Eller kanskje det er lettere for han å skrive slikt på et profilbilde på facebook enn å si det, hva vet jeg. Anonymkode: 359a1...940 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 Diezel skrev (32 minutter siden): Kanskje du skal bare si det til ham? Er ikke sikkert han vet du føler det sånn, kanskje han tror han gir deg masse komplimenter.. Haha. Tror? Han vet det utmerket godt. Han er ikke vilt tiltrukket av partneren lenger og ser ikke noen grunn til å gi komplimenter om at hun er sexy lenger. De fleste menn i hans situasjon vil uansett gi komplimenter for å være snill og høflig. Anonymkode: 8bd1e...659
Nymerïa Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Til det siste avsnittet ditt: Dette er ting han skrev før han møtte meg altså, han skriver ikke slike ting til andre etter vi begynte å treffes. Så disse kommentarene hans ligger noen år tilbake i tid. Det er bare at jeg ser jo at han "har det i seg" å gi denne typen komplimenter også, bare ikke til meg liksom. Eller kanskje det er lettere for han å skrive slikt på et profilbilde på facebook enn å si det, hva vet jeg. Anonymkode: 359a1...940 OK, jeg ser at jeg leste litt fort. Men skriver han noe hvis du endrer profilbilde eller legger ut noe nytt da?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 NymeriaRhoynar skrev (5 minutter siden): OK, jeg ser at jeg leste litt fort. Men skriver han noe hvis du endrer profilbilde eller legger ut noe nytt da? Nei, han skriver ingenting, bare kjapp med hjerte på facebook. Han legger ut bilder av oss, med hjerter og sånt på, det er ikke det. Men det stikker at det aldri er en kommentar på utseende, kun innsiden, selv om jeg er helt enig med deg i at det bør telle mest. Vil jo gjerne at samboer skal synes jeg er attraktiv og. Han kan forresten si at han liker å se på meg (når jeg tar han i å se på meg og spør hva det er feks), han er flink til å klå og ta på, kose når vi lager mat, vil sitte tett i sofaen, holde rundt meg på gata og slike ting. Anonymkode: 359a1...940 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Kommenterer alltid utseendet til gamer jeg, typ - Fin mage, babe - Spretten rumpe, snuppa - Faste tits på deg a Anonymkode: 4e559...0da
Nymerïa Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, han skriver ingenting, bare kjapp med hjerte på facebook. Han legger ut bilder av oss, med hjerter og sånt på, det er ikke det. Men det stikker at det aldri er en kommentar på utseende, kun innsiden, selv om jeg er helt enig med deg i at det bør telle mest. Vil jo gjerne at samboer skal synes jeg er attraktiv og. Han kan forresten si at han liker å se på meg (når jeg tar han i å se på meg og spør hva det er feks), han er flink til å klå og ta på, kose når vi lager mat, vil sitte tett i sofaen, holde rundt meg på gata og slike ting. Anonymkode: 359a1...940 Kan du nevne det for han på en ikkeanklagende måte? Mer som en kuriositet, "Jeg ser at du har kommentert utseende til folk før på sosiale medier. Hvorfor sier du aldri noe om meg?" Det er vel interessant å få et svar på det?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Jeg får ingen komplimenter i hele tatt og hadde vært veldig glad for de du får☺️ Anonymkode: 670d5...ded 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Vel, hva er det han bør gi deg komplimenter på da? Det virker som han allerede gir deg komplimenter på det som han føler er dine sterke sider. Dersom du ikke er attraktiv ville han jo løyet om han ga deg komplimenter på utseende. Og før noen pripne moralister begynner å mase om siste setning. Det er ikke alle mennesker som er pene, og mennesker finner seg andre mennesker på sitt eget nivå. Dermed er det nødvendigvis ikke slik at alle er sammen med noen de synes er dødslekker. Anonymkode: 46370...e29 3
Slut Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 "Dette kjører selvtilliten min rett i bunn, og selv om vi har det utrolig bra og fint sammen, så har jeg begynt å tenke på å avslutte ettersom selvtilliten min knekkes sakte men sikkert. Han er veldig aktiv på sosiale medier og liker nesten alt av selfies og slikt av alle disse damene han kjenner mer eller mindre godt. " Det er aldri sunt å være med noen som ødelegger selvtilitten din. Jeg er kanskje i overkant usikker/sjalu men jeg hadde virkelig mislikt om kjæresten min var veldig aktiv på some og likte selfies osv av andre damer. Med meg så er det usikkerhet som er grunnen til det og kjæresten min vet om det så det hadde aldri falt ham inn å like selfies av mindre eller mer kjente damer.. Trur det kan være lurt for deg å bare fortelle hva du synes og føler om det. Viss ham bryr seg så bør ham ta det til seg og ta mer hensyn til deg og hjelpe deg å bygge opp selvtilitten din. Det skulle bare mangle at kjæresten er den som får deg til å føle deg som den fineste dama og hjelper deg med seltilliten. (Det går selvfølgelig begge veier i et forhold da). Ønsker deg lykke til og håper dere/du finner ut av det🥰
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 trokke de e fordi du ei fett støg lol😀 næda, men sån går d Anonymkode: 43617...8fb
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 Sånn er det her også. Det er nok fordi jeg er tjukk og ikke så pen, og han foretrekker slanke damer. Føles kjempebra🙄 Anonymkode: 1bb26...a4f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, hva er det han bør gi deg komplimenter på da? Det virker som han allerede gir deg komplimenter på det som han føler er dine sterke sider. Dersom du ikke er attraktiv ville han jo løyet om han ga deg komplimenter på utseende. Og før noen pripne moralister begynner å mase om siste setning. Det er ikke alle mennesker som er pene, og mennesker finner seg andre mennesker på sitt eget nivå. Dermed er det nødvendigvis ikke slik at alle er sammen med noen de synes er dødslekker. Anonymkode: 46370...e29 Sant nok. Tror jo ikke at jeg er stygg, er kanskje mer "søt" enn klassisk pen 🤔 tror heller ikke usikkerheten min er knyttet til pen eller stygg, men mer det at jeg ser jo at disse damene er en helt annen type enn meg. De er ekstremt godt trente, og typisk... "blondine-pene" med mye sminke og litt sånn dollete. Jeg er brun i håret, bruker lite sminke og er bare en helt annen type. Anonymkode: 359a1...940
Maggi2 Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg får ingen komplimenter i hele tatt og hadde vært veldig glad for de du får☺️ Anonymkode: 670d5...ded Samme her!! 🤣
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 Du er jo heldig jo, du skriver jo at mannen din tar på deg, flørter og ser på deg osv. Min mann er totalt likegyldig. Andre menn derimot, gir meg blikk,komplimenter og flørter. Det betyr ingenting for meg, jeg trenger ikke bedre selvtillit (jeg er pen, frisk og positiv) men at mannen min skal våkne til live og ikke ta kona si for gitt. Jeg gir forøvrig komplimenter til han, tar på og tar initiativ. Og nei, han er ikke utro. Han har hjemmekontor og er alltid (!!!) på jobb når han ikke er med ungene og meg. Kameratene han henger med er mine venner også. Så sett pris på det du har du! Anonymkode: 9b022...41b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 Det er vel nokså vanlig at man slutter å gi utseende-komplimenter når man har vært sammen en stund. Ingen grunn til å ta på vei for det. Jeg tror forøvrig ikke det er så lurt å ta opp med partner at man savner komplimenter; hvem ønsker vel komplimenter fra en som føler han MÅ gi dem? Anonymkode: 7be4b...c68 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #19 Skrevet 3. november 2021 Har vi samme kjæreste?? Samme problemstilling her. Jeg har tatt det opp, da. Stort sett kommenterer han bare kjendiser og folk på tv, og han sier sånt bare fordi han ikke synes det trenger være så farlig å synes andre er fine. Alt det er greit nok, men jeg sa at jeg også skulle ønske å få høre noe slikt fra han. Spiller ingen rolle at den og den skuespilleren er pen, det går fint, men jeg vil jo også høre at jeg er fin:) Han sier at det handler om at det er ukomfortabelt å gi slike komplimenter til de som står han nærmest. Han har ikke lett for å uttrykke seg med ord generelt, og jo nærmere man står han, jo vanskeligere er det, men han vet at jeg tenker på det. I stedet fikk jeg høre at jeg heller bør se på handlinger, som at han er veldig varm og kjærlig mot meg og tar masse på meg, kikker mye på meg osv., noe han ikke ville gjort om han ikke synes jeg var fin. Og han ville uansett ikke vært i et forhold med en han ikke synes er attraktiv. Helt fair og greit, det, så jeg har valgt å legge den død. Om du kan finne en nøytral og ikke-anklagende måte å snakke med han på, ville jeg gått for det:=) Er sikkert ikke noe vondt som ligger bak dette, tenker jeg! Anonymkode: 7bf2e...8c6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #20 Skrevet 3. november 2021 Så heldig du er! Jeg kan ikke fordra komplimenter eller kommentarer om utseendet mitt, føler meg redusert til et kjøttstykke som mister verdien om jeg skulle legge på meg, få eksem, og etterhvert som jeg blir gammel. Anonymkode: b0828...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå