AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg og samboer har en plan om å starte på baby 2 i jul. Vi har en som er født tidlig i mai og vi har alltid drømt om to tette. Dessverre har jeg slitt litt med bekken etter fødsel og er først nå det er begynt å lette litt. Jeg skulle ha et par mnd til og komme meg og så har vi lyst til å prøve. Men i går var baby hos besteforeldrene, vi koste oss med vin og film, jeg trodde jeg var et annet sted i syklusen og vi bare hadde ubeskyttet sex og koste oss. I retrospekt kanskje litt rart, men ok. Så ser jeg etterpå på kalenderen at jeg ikke er så langt unna el som jeg trodde og jeg er litt stresset. tenker med en gang angrepille, men samtidig så virker det kanskje litt rart? Hva tenker dere om å ta angrepille når man uansett hadde vært okei med å bli gravid i jul? Anonymkode: 6f1f0...74c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Hvorfor skal du ta angrepille når dere uansett vil ha et barn til? Det er to mnd til jul, og dere hadde uansett startet da??🤔 Anonymkode: 8c302...a1c 3
Luckie Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 I jul? Skjønner ikke problemet. Dere ønsket to tette, men ønsker å ta angrepille fordi det er snakk om 1-2 mnd for tidlig ift planleggingen? Hvordan vet du at du blir gravid nå? 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Jeg er nok litt kontrollfreak av natur og ønsker å time ting helt perfekt. Så når vi planla jul og vi i et svakt øyeblikk skulle være spontan så blir jeg litt stresset. Men kanskje derfor jeg tenker at det er litt rart og ta en angrepille, så ville høre hva noen på utsiden ville tenkt om det. Grunnen til å vente er at baby er 6 mnd og jeg vil komme meg mest mulig, men 2 mnd har kanskje ikke mye å si og jeg blir jo sikkert ikke gravid nå heller 😅 Anonymkode: 6f1f0...74c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 To måneder fra eller til er jo ingenting. Hadde forstått om det var snakk om to år. Anonymkode: f1147...791 2
boblevann Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Jeg hadde ikke gjort det, en angrepille tuller til syklusen og du risikerer å ikke ha regelmessig syklus i jula når dere planlegger. Dessuten spiller ikke den korte tida noen stor rolle. 4
Bettyspaghetti Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Hvis du tar angrepille nå risikerer du at du får hormonkluss slik at du kanskje vil få problemer med å bli gravid i jula. 2 måneder fra eller til har jo ingen betydning, sånn sett så er det ikke sikkert du blir gravid så lett heller da plutselig kan det ta 6- 8 måneder liksom. Så lett er det ikke å planlegge sånt. Jeg ville aldri tatt angrepille i et fast forhold der dere faktisk planlegger flere barn.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er nok litt kontrollfreak av natur og ønsker å time ting helt perfekt. Så når vi planla jul og vi i et svakt øyeblikk skulle være spontan så blir jeg litt stresset. Men kanskje derfor jeg tenker at det er litt rart og ta en angrepille, så ville høre hva noen på utsiden ville tenkt om det. Grunnen til å vente er at baby er 6 mnd og jeg vil komme meg mest mulig, men 2 mnd har kanskje ikke mye å si og jeg blir jo sikkert ikke gravid nå heller 😅 Anonymkode: 6f1f0...74c 2 mnd er ikke noe problem. Hvordan svangerskapet vil påvirke kroppen er jo umulig si uansett. Jeg ble gravid igjen når tvillingene mine var 6 mnd, hadde ingen plager i det svangerskapet (trente osv) selv om jeg spydde 3 første og 3 siste mnd med tvillingene, kraftig bekkenløsning osv. Fikk nummer 4 endel år senere, da var jeg plutselig sengeliggende hele graviditeten. Du kan fort risikere at du ikke blir gravid om du heller venter til desember. Anonymkode: abee7...50f 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Du vet jo ikke en gang om du er gravid ... Anonymkode: 8c302...a1c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du vet jo ikke en gang om du er gravid ... Anonymkode: 8c302...a1c Men en angrepille må tas før man vet noe. Den funker kun hvis du tar den før egget har løsnet. Anonymkode: a8586...59c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men en angrepille må tas før man vet noe. Den funker kun hvis du tar den før egget har løsnet. Anonymkode: a8586...59c Stemmer det. Jeg ville ikke tatt angrepille. Anonymkode: 8c302...a1c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Takk for svar alle sammen, da tar jeg ikke noe angrepille. Så får det heller bare bli litt tidligere en vi hadde tenkt hvis jeg faktisk er gravid nå😅 Anonymkode: 6f1f0...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå