Gå til innhold

Tips til bukse til meg? (litt overvektig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt ekstra på mage og lår, og er på leit etter nye bukser. Jeg bruker egentlig kun poptrash buksene til Only og Molly jeans fra gina tricot. Har flere av disse, men folk tror sikkert jeg bare har 2 bukser🙊 

Jeg er 26 år, og er på leit etter både en "fin" bukse som kan brukes til litt finere bluser etc, men også en hverdagsbukse.

Syntes trenden med vide føtter er fint, men av de jeg har prøvd ser det så rart ut på meg for jeg har store lår. Vil helst ikke ha jeans.

Kriterier:

Høyt liv er et MUST. Jø høyere jo bedre

Ikke stram i livet

Helst stretchy (elsker som sagt poptrash)

Ellers er jeg åpen for det meste av fasonger etc.

Jeg er en størrelse M/L, er 167 cm høy. Usikker på kroppfasong, vil kanskje tippe en blanding av timeglass og pære. Har også en del ekstra på magen.

Anonymkode: 45cb0...c24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Zizzi finner du sikkert en bukse

Anonymkode: 56704...557

Skrevet

Bor du i Oslo? Prøv Manillusion! 

Anonymkode: 37fac...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har litt ekstra på mage og lår, og er på leit etter nye bukser. Jeg bruker egentlig kun poptrash buksene til Only og Molly jeans fra gina tricot. Har flere av disse, men folk tror sikkert jeg bare har 2 bukser🙊 

Jeg er 26 år, og er på leit etter både en "fin" bukse som kan brukes til litt finere bluser etc, men også en hverdagsbukse.

Syntes trenden med vide føtter er fint, men av de jeg har prøvd ser det så rart ut på meg for jeg har store lår. Vil helst ikke ha jeans.

Kriterier:

Høyt liv er et MUST. Jø høyere jo bedre

Ikke stram i livet

Helst stretchy (elsker som sagt poptrash)

Ellers er jeg åpen for det meste av fasonger etc.

Jeg er en størrelse M/L, er 167 cm høy. Usikker på kroppfasong, vil kanskje tippe en blanding av timeglass og pære. Har også en del ekstra på magen.

Angelica buksene på floyd

Anonymkode: 59c3b...cb9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ville gått,for bukser med tommestørrelse i livet, ikke de som har xs,s,m, l, xl. Mye lettere å finne perfekt størrelse med tommer :) ville også gått litt opp i pris og fått ei bukse av god kvalitet. 

Personlig så liker jeg godt buksene fra Lois både jeans-utgavene og de i cord og bomull. Lois har alle fasonger, både rette bein, trange og sleng. Og de har tommestørrelse helt opp til 34. Hvis du er str m/l så gjetter jeg på 31 tommer. Men det beste er å prøve- Lois har flere bukser med høyt liv. 

Levis likedan, de har tommestørrelse, og de har en egen serie som heter Levis curvy jeans  for de med litt ekstra. Men levis har mest jeans. 

Å gå fra å bruke bukser som er slimfit til bukser med sleng tror jeg er en vanesak. Bukser som har litt sleng nederst, typ bootcut er som oftest veldig figurflatterende. 

Denne fra Lois kunne vært fin, den er sort, har høyt liv og god stretch. Er bomull (tror det er cord-bukse)

image.jpeg.9f7b43283c7ffabb64cce1434beaadc8.jpeg
https://www.suserisivet.no/malena-f-jossie-night-sort

Her er ei dongribukse med rette bein og høyt liv

image.jpeg.5744ba5a33bbd0145eb4c4327081c5ba.jpeg

https://www.suserisivet.no/malena-f-re-ram-cobalt-jeansblå

Denne har jeg selv, Celia fra Lois. Den er skikkelig behagelig på, nesten som ei kosebukse. Høyt liv og god stretch. Like fin til bluser hvis jeg skal pynte meg som til ei tskjorte. Celia finnes også i jeansvariant. Litt liten i størrelsen, så hvis du er str L så kanskje tommestørrelse 32. 

image.jpeg.98396023d8083e0a195cd58cb4533df5.jpeg

https://www.suserisivet.no/celia-always-black-sort

Jeg liker veldig godt bukser fra Lois, men de koster litt mere enn bukser fra Gina. Et tips er å prøve ut modell og størrelse i butikk for deretter sjekke Finn eller Tise om noen selger der. Jeg har de siste årene nesten bare kjøpt bukser brukt (og solgt en hel haug) Eller prøv bukser i butikk og deretter sjekke om den ligger ute på salg i en nettbutikk 

Endret av skruf
  • Liker 5
Skrevet

Her er forsåvidt en artikkel der det står at bootcut-bukser er flatterende til timeglassfigur :) 

https://www.klikk.no/mote/stil/riktig-jeans-til-kroppsfasong-3301664

Mange mixer betegnelsen «flare» og «bootcut», men de er ikke de samme. Flare-bukser har sleng fra knærne og ned, mens bootcut er videre hele veien og går litt mere ut helt nederst. Bootcut gir inntrykk av lengre og slankere ben og passer til både timeglass og pærefasong :)

• Liker 2
Skrevet

Er selv veldig glad i poptrash. Bruker det mye på jobb. Finnes jo i mange farger, og lignende i andre merker. Bruk det som referanse, og søk litt rundt selv. Syns også at Mango har mye kledelige bukser: https://shop.mango.com/no/damer/bukser_c52748027

Anonymkode: a1fdb...cd6

Skrevet

Slengbukser er veldig flaterende. Og skikkelig fint om du har timeglass i tillegg 😍

Anonymkode: 4680e...004

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker Lindex sine bukser - Mira curve er fantastiske. Høy i livet, stretchy og så behagelig 😄

Anonymkode: 9a9ae...581

• Liker 2
Skrevet

Lindex har også en modell som heter Lykke som sikkert kan bli fin til deg. Har selv litt kraftige lår, men de ser mye smalere ut i denne buksemodellen. 

Anonymkode: a2e75...d83

• Liker 1
Skrevet

Freddy WR.UP 👍

Anonymkode: c1675...420

• Liker 1
Skrevet

jeg er selv litt overvektig, med alt vekten over lår og hofter. har funnet mange dressbukserish på kappahl og lindex😊 

plutselig en dag måtte jeg også innse at gina og bikbok egentlig er utviklet til ungdommer uten mye former. 

Anonymkode: 2d109...ad1

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for alle tips! :)

Likte de fra Lindex! Aldri handlet der før. Hvordan er de i størrelsen? Bruker M i poptrash, har noen fra før graviditet i størrelse S også som også passer. Syntes ikke det er stor forskjell på størrelsene. Har L i de nyeste fra Gina, men de har gått en del ut så kunne sikkert hatt M her også. Burde jeg gå for 40 hos Lindex eller 38?

Skrevet

Jeg liker også godt buksene fra Lois. 
I tillegg vil jeg anbefale Soffys fra Part Two. Veldig behagelige, kledelige chinos. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...