AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 For 3 måneder siden stod jeg ved det samme valget. Hadde fått jobbtilbud og skrevet kontrakt i jobb 1, men var i intervjuprosess for jobb 2 (hvor jeg kom til intervju 4(!!).) Fikk ikke jobbtilbud i jobb 2 og startet derfor i jobb 1 hvor jeg jobber i dag. Nå har jeg blitt kontaktet av jobb 2 hvor de ønsker å ta meg inn til en samtale ang en jobb. Jeg ble både glad og sjokkert, og nå vil jeg tro det er stor sannsynlighet at jeg får et jobbtilbud. Problemet er at jeg vet ikke hvilken jeg bør velge. Litt om begge jobbene, så dere kan hjelpe meg: JOBB 1: Jobber som Trainee, så ikke veldig god lønn, men skal stige i februar. Ekstremt kort reisevei (4 min å kjøre). Hyggelige kollegaer, mange på min alder. Men jeg HATER arbeidsoppgavene. Noen dager er det på nippe til at jeg gråter og jeg har konstant vondt i magen. Mulighet for hjemmekontor og avspasering om nødvendig. JOBB 2: Mye høyere lønn. Arbeidsoppgavene er relevante til utdanningen min og føler det er mulighet for meg å vokse i bransjen ved å ta den jobben. Ganske prestisjefylt å jobbe der. Men det er lengere (30-40 min) og dyrere reisevei med tog og buss. Det er også NULL mulighet for hjemmekontor eller å gå tidligere noen dager. Dette er de veldig klar på - må være på jobb 08-16. Lønn er viktig, men reisevei og arbeidstid er også viktig. Er mye mer stress å dra på hyttetur en fredag når jeg har null mulighet til å gå før. Trenger veldig hjelp - HVA HADDE DERE VALGT? Anonymkode: 36888...98e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Hvor gammel er du, og hva er sannsynligheten for at du kommer til å få barn ila de tre neste årene? Om du ikke har tenkt å få barn i overskuelig framtid ville jeg gått for jobb 2. Anonymkode: cefe2...dd6 3
Doktor Dyregod Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Livet er for kort til å ha en jobb du hater 2
-anonym-bruker- Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Er 22 år, har ikke sett for meg å få barn før jeg er ca 25. Trives veeeldig med kollegaene, men absolutt ikke med arbeidsoppgavene. Hva veier mest da?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 43 minutter siden, -anonym-bruker- said: Er 22 år, har ikke sett for meg å få barn før jeg er ca 25. Trives veeeldig med kollegaene, men absolutt ikke med arbeidsoppgavene. Hva veier mest da? Hyggelige kollegaer finner du overalt. Gå for jobb 2 med bedre arbeidsoppgaver og høyere lønn. Tillegg: du sier jobb 1 er en trainee-stilling, men du sier ikke noe om hvorvidt jobb 2 er fast, vikariat eller annet? Anonymkode: 39301...c00 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Største ankepunktet for meg i det du lister opp er egentlig fleksibiliteten i form av hjemmekontor og flexitid/avspasering. At dette er fullstendig utelukket i jobb 2 hadde vært et stort rødt flagg for min del, men det kommer an på hvor høyt TS verdsetter dette. Dersom dette ikke er viktig for deg tenker jeg valget er enkelt (jobb 2). Anonymkode: 39301...c00
Ullvott Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Jeg ville tenkt litt lenger enn akkurat nå. Hvordan er utviklingsmulighetene på de ulike arbeidsstedene? Som trainee er det vel meningen at du skal ha ulike arbeidsoppgaver etterhvert som du lærer mer der du jobber? Kommer du virkelig til å ha de samme oppgavene om et halvt år i den stillingen du er? Jeg ville tenkt at jeg skulle gått MYE opp i lønn før jeg hadde gitt slipp på trivelige kollegaer, kort arbeidsvei og høy grad av fleksibilitet. Hvis det ikke er veldig viktig; velg jobb 2.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Som 22-åring uten familie og barn, så ville jeg nok sett på utviklingsmulighetene i de to jobbene. Det hadde gått helt fint for meg med fast arbeidstid og litt lengre reisevei hvis det betydde høyere lønn og gode utviklingsmuligheter fremover. Før corona, så var det egentlig veldig få som hadde mulighet til hjemmekontor så ofte som nå. Så hele mitt arbeidsliv etter studiene (10 år) har jeg aldri hatt hjemmekontor før corona, og det var ikke noe jeg tenkte på heller. Hvis du hater arbeidsoppgavene i nåværende jobb i tillegg til dårlig lønn, hadde jeg ikke blitt igjen i den jobben om jeg ikke visste at jeg fikk andre arbeidsoppgaver og bedre lønn innen ganske kort tid (du skriver at du i februar får ny lønn, men vil arbeidsoppgavene være det samme?) Mest sannsynlig får du mange hyggelig kollegaer i ny jobb også. Oppsummert ville jeg valgt jobb nr. 2 hvis jeg var i din livssituasjon Anonymkode: 10c08...d8e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Kan jeg spørre hvilken bransje dette gjelder? Anonymkode: f978d...c6c
-anonym-bruker- Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hvilken bransje dette gjelder? Anonymkode: f978d...c6c Ja, Trainee-stillingen er i et markedsføringsbyrå. Mens jobb 2 er i underholdnings/kultur-bransjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå