Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen på 4,5 mnd har helt siden hn var 1 mnd sovnet ca kl 19 for kvelden, og kun vært våken på natt for mat (intervallene på dette har variert). Står opp ca kl 9. Fullhammer hn, har forsøk med smaksprøver for en liten stund siden men det var hn ikke klar for så skal vente litt til før vi prøver igjen. 

Men siste uken har hn begynt å våkne i 21tiden for å bæsje og er da våken ca 2 timer, blid og fornøyd. Har hatt samme rutinene hele tiden så er jo litt frustrerende at det plutselig skal bli så lang våkentid. Men jeg vurderer å prøve å heller gi en sen blund i 18tiden? Så kan baby heller legge seg for kvelden i 21-22 tiden - etter hn har bæsjet? Føler jeg blir påvirket av at jeg la den andre ungen min mellom 18 og 19 på den tiden, og at det virker som de fleste andre også legger ungene sine da. Tanker?

Anonymkode: aebd6...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig at søvnrutiner endrer seg hos små barn. Det beste du kan gjøre er å holde på rutinene du har med mindre babyen er misfornøyd. 

Anonymkode: 00d47...da6

Skrevet

Ville heller lagt hen til den tiden du gjør enn å la hen få en ekstra dupp og senere sengetid. Dette er nok bare 4-måneders søvregresjon som følge av at søvnen modnes og blir mer likt voksnes :) babyer er kun født med to søvnfaser, men fra 4-månedersalderen utvikles to søvnfaser til, noe som kan føre til urolig nattesøvn og dagdupping i noen uker

Anonymkode: 5334e...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...