AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Del Skrevet 31. oktober 2021 Hei! Jeg har startet litt tidligere på jobb, men har ikke sluttet tidligere på jobb av den grunn. Jeg trodde jeg skulle få betalt for de timene ekstra jeg jobber? Snakk om en time her, og en time der, men det blir jo litt når det er snakk im 5-6 timer.. De kalte det for forskjøvet arbeidstid, men det har de ikke sagt noe om til meg. Hvilke rettigheter har jeg? Anonymkode: c7334...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg har startet litt tidligere på jobb, men har ikke sluttet tidligere på jobb av den grunn. Jeg trodde jeg skulle få betalt for de timene ekstra jeg jobber? Snakk om en time her, og en time der, men det blir jo litt når det er snakk im 5-6 timer.. De kalte det for forskjøvet arbeidstid, men det har de ikke sagt noe om til meg. Hvilke rettigheter har jeg? Anonymkode: c7334...fc6 Det spørs jo, har dere fleksitid konto eller overtidsbetaling? Jeg får ikke betalt overtid, men kan ta ut fleksitid ved en senere anledning. Anonymkode: 3f0ac...917 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 31. oktober 2021 #3 Del Skrevet 31. oktober 2021 Det kommer jo litt an på. For det første står det kanskje noe om dette i arbeidsavtalen din, hvis du er fagorganisert så er det kanskje en tariffavtale som gjelder for dette, jobber du i staten så står det noe i statens personalhåndbok, det samme feks i Oslo kommune. Jeg er tror ikke arbeidsmiljøloven har regler om akkurat dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Del Skrevet 31. oktober 2021 Stempler du? Hvorfor har du ikke avklart dette med sjefen på forhånd? Anonymkode: d240c...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det spørs jo, har dere fleksitid konto eller overtidsbetaling? Jeg får ikke betalt overtid, men kan ta ut fleksitid ved en senere anledning. Anonymkode: 3f0ac...917 Vi har ikke fleksitid Anonymkode: c7334...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Stempler du? Hvorfor har du ikke avklart dette med sjefen på forhånd? Anonymkode: d240c...1bf Godt spørsmål. Jeg trodde en fikk lønn for for at en sier "ja" når det er behov for at jeg starter tidligere? Jeg har aldri vært borti forskjøvet arbeidstid. Sjefen skal vel også informere meg om dette når de trenger tidligere på jobb? Anonymkode: c7334...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 31. oktober 2021 #7 Del Skrevet 31. oktober 2021 Kanskje sjefen mener at du skal avspasere når det passer seg? Holder du oversikt over timene du jobber utover vanlig tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå