AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Og hva slags aktiviteter tenker du er innafor? Er det greit å se tv? Lese bok, strikke? Ting som krever konsentrasjon og som gjør at du ikke har blikket på ungen hele tiden, men fortsatt tilgjengelig? Babyen min er 8mnd og åmer seg rundt på gulvet her. Masse spennende å fikle med (har seff babysikret farlige ting). Ikke alltid hun har bruk for meg, eller dvs. jeg får absolutt høre det når hun ikke er fornøyd eller vil ha oppmerksomhet eller noe. Men en del dager virker hun tilfreds med å gjøre sin greie og bare sjekke inn med meg innimellom. Tenker at jeg kan bruke noe av den tida på noe? Anonymkode: 08506...69e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg gjør ofte mine ting når baby er våken. Mest praktiske ting som lage mat, rydde, fikse ting og dusje og sånt, men også litt tv-titting, strikking, telefonsamtaler ol. Jeg gjør ikke så mye som krever mye konsentrasjon da, viktig å alltid ha et øye på baby. Mens jeg fikler ned mitt ligger baby og koser seg i babygymmen på gulvet, av og til sitter i vippestol og spreller, og selv om jeg gjør andre ting kikker jeg hele tiden bort for å se om baby ønsker kontakt. Min baby er 4 mnd nå fremdeles opptatt av meg, mens jeg husker jo at når eldstemann var 8 mnd var jeg veldig lite interessant, da var hun mest opptatt av å utforske verden! Med større babyer som er mer mobile må man jo hele tiden følge litt med, men selvfølgelig fint å få unna andre ting enn å stirre på baby også. Anonymkode: 72308...f59 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Hvis baby er fornøyd når jeg legger henne på gulvet eller i vippestol, så lager jeg middag eller gjør husarbeid 😊 Noen dager sminker jeg meg hvis vi skal treffe folk. Ting som jeg kan avbryte dersom hun blir misfornøyd. Vil si jeg ser ca 1 episode med tv ila timene fra 9 til 16, og så snakker jeg i tlf/hører på podcast når hun sover/vi triller tur. Anonymkode: 67e19...263 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Selvsagt kan du gjøre dine ting når baby er våken 😊 Så lenge du er tilgjengelig, har et øye på baby og baby er fornøyd, tenker jeg du kan gjøre hva som helst. Anonymkode: 00915...078 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå