Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 5. oktober 2005 #1 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har invitert een 10-15 venninner på fest, og lurer nå på om det er noen her som har noen gode forslag om hva vi kan gjøre? Type drikkelek.
Gjest Virvel Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 "Jeg har aldri" er jo en fin lek, men bare hvis det ikke er altfor nære venner. Hvis dere vet alt om hverandre er det ikke like spennende. Kort fortalt går det ut på at dere etter tur sier "Jeg har aldri ...", og de som har gjort den aktuelle tingen må drikke. Den simpleste av de simple: Legg en kortstokk på bordet. Førstemann trekker et kort, la oss si en åtter. Begynner da med seg selv, og teller åtte personer i retning med klokken. Nummer åtte må drikke, og trekker deretter et kort. Trekker du ess må du drikke selv. Kan gjøres litt mer omfattende ved å dele kortstokken i f.eks. tre bunker, og la én del bli liggende i midten, mens de andre to spres i to sirkler utenpå hverandre. Begynn med å trekke kort fra den ytterste sirkelen, og si at her skal man f.eks. drikke bare én slurk. Sirkel nummer to gir tre slurker og når dere kommer til selve stokken tar dere åtte. Ellerno. :icon_smile: Tangera: Litt mer avansert, men moro, og dere blir garantert fulle fort. Krever også kortstokk, pluss et ark og en penn. Hver tallverdi i kortstokken skal nemlig ha en betydning/oppgave knyttet til seg, og dette fastsettes på forhånd. Deretter trekker man bare et kort etter tur og gjør som kortet befaler. Reglene kan variere ganske mye, men de viktigste, som nesten alltid er med, er: - Kort med verdi 2, 3 og 4 pleier å stå for antall slurker. Et svart kort betyr drikk aktuelt antall slurker selv, mens et rødt kort betyr at du kan be en av de andre drikke. - Ess er alltid tangera/fossefall. Den som trekker kortet begynner å drikke, når denne har begynt kan nestemann drikke osv. Man får ikke slutte å drikke før den foran en har sluttet å drikke. - "Dokort" - det er ikke lov å gå på do uten dokort. Trekker du et dokort tar du vare på det til du må. Kan også selges til høystbydende i en krisesituasjon. (Vi spiller som regel med 10 som dokort.) - "Ta på hodet" - fungerer etter "Gris"-prinsippet. Vent til alle har glemt at du trakk "ta på hodet"-kortet, og ta deg diskret på hodet... sistemann som tar på hodet må drikke. - "Suck'n'blow" - Sug kortet fast på leppene og send det videre rundt på denne måten. Den som mister kortet må drikke. - "Regel" - Vedkommende som trekker et regelkort kan finne på en ny regel, f.eks. "hver gang jeg hoster må alle drikke", eller "de neste fire rundene har ingen lov til å se meg i øynene" osv. Den som bryter en regel må selvsagt drikke. Når man trekker et regelkort kan man også oppheve en regel noen andre har funnet på. - "Jeg har aldri" - Se forklaring over. - "Nøtt eller sannhet" - Den som trekker kortet spør en selvvalgt medspiller "Nøtt eller sannhet?", og vedkommende får deretter enten en oppgave som skal utføres, eller et spørsmål som må besvares sant. - Bånnski - Den som trekker kortet styrter det resterende innholdet i glasset sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå