Gå til innhold

Hva kan jeg snakke med psykologen om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg på 3- time til psykologen og syns det er skikkelig tamt og dritt å dra dit fordi jeg ikke aner hva jeg skal snakke om. Hva kan jeg ta opp? liksom tips? Og hva gjør man når man får jerneteppe når man er der og ikke vet hva man skal si+

Anonymkode: 4bf8d...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta utgangspunkt i hvorfor du går til psykolog. Hva ønsker du å få hjelp med?

• Liker 1
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (2 minutter siden):

Ta utgangspunkt i hvorfor du går til psykolog. Hva ønsker du å få hjelp med?

vet ikke? Er liksom så blank. ER så vant med å være deprimert at jeg ikke ser en annen utvei kanskje?

Skrevet

Si at du ikke vet hva du skal si og ta det derfra.

Anonymkode: b9d4e...c12

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

vet ikke? Er liksom så blank. ER så vant med å være deprimert at jeg ikke ser en annen utvei kanskje?

Hvilken type terapi bruker psykologen for å hjelpe deg? (Hvis du ikke vet, så kan du kanskje spørre psykologen om det?)

Kognitiv terapi?

Anonymkode: 6c75d...a84

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken type terapi bruker psykologen for å hjelpe deg? (Hvis du ikke vet, så kan du kanskje spørre psykologen om det?)

Kognitiv terapi?

hun sitter med en kopp te og hører på ting jeg sier. Hun skal liksom bare være en jeg tømmer meg til. 

Skrevet

Om det bare er tredje timen din så vil jeg anta at dere enda holder på å bli kjent? Det kan ofte ta litt tid før du blir komfortabel nok til å åpne deg, og etterhvert vil det bare falle naturlig. Men du kan si at du ikke helt vet hva du skal snakke om eller hvor du skal starte og la behandleren din lede samtalen. Det gjorde jeg mye i starten. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hun sitter med en kopp te og hører på ting jeg sier. Hun skal liksom bare være en jeg tømmer meg til. 

Har hun sagt det?

Psykologen skal gi deg verktøy som du kan bruke til å få det bedre.

Skrevet

Om du kommer på noe å ta opp så skriv det ned i et notat på telefonen, så kan du ta det frem når du er der.

Anonymkode: 33241...aac

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du ønsker hjelp til? Fortell henne hvordan du har det. Er du deprimert så sier du det, og hva det gjør med deg (følelser, mestring) og hvordan det preger hverdagen din. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...