AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg kjenner noen som ikke helt vet hvordan de skal oppdra barna, og jeg vil hjelpe til. Ene barnet er alltid trass og hører nesten ikke etter. Han vil alltid ha alt på sin måte og får han ikke dette blir han sint og er stille og lei seg helt til han får viljen sin. Det kan være at han får servert mat han ikke vil ha, og krever noe annet. En annen ting er at barnet utaggerer og kaster ting rundt seg og roter til ting med vilje. Hva kommer dette av og hvordan oppdrar man et slikt barn med slike problemer`? Hva har effekt på denne type problemstilling? hva må man eksakt gjøre for å gjøre barnet bedre og få barnet til å lytte? Anonymkode: ba8b5...ecf
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Dette høres helt normalt ut. Det er helt vanlig for trassalder. Få barnet til å lytte tror jeg ikke du kan. Men du kan være konsekvent. Si at idag er det lasagne, ikke Taco. (ferdig snakka) men jeg skjønner at du heller vil ha Taco, Taco er jo veldig godt. Barnet vil etterhvert lære at det ikke er noen vits å bli sint eller krangle. Anonymkode: a47b8...d32
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Hva er alderen på barnet? Ang siste situasjonen ville jeg tatt barnet bort fra lekene og forklart at her hjemme kaster vi ikke ting. Anonymkode: a47b8...d32
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er alderen på barnet? Ang siste situasjonen ville jeg tatt barnet bort fra lekene og forklart at her hjemme kaster vi ikke ting. Anonymkode: a47b8...d32 barnet er 6-7 år Anonymkode: ba8b5...ecf
Gjest ABM Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kjenner noen som ikke helt vet hvordan de skal oppdra barna, og jeg vil hjelpe til. Ene barnet er alltid trass og hører nesten ikke etter. Han vil alltid ha alt på sin måte og får han ikke dette blir han sint og er stille og lei seg helt til han får viljen sin. Det kan være at han får servert mat han ikke vil ha, og krever noe annet. En annen ting er at barnet utaggerer og kaster ting rundt seg og roter til ting med vilje. Hva kommer dette av og hvordan oppdrar man et slikt barn med slike problemer`? Hva har effekt på denne type problemstilling? hva må man eksakt gjøre for å gjøre barnet bedre og få barnet til å lytte? Anonymkode: ba8b5...ecf "helt til han får viljen sin"...Finn 1 feil da...
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): barnet er 6-7 år Anonymkode: ba8b5...ecf Ok, men da må man jo bare forklare. En 6 åring er stor nok til å forstå det meste. Gir foreldrene alltid etter når ungen vil noe? Anonymkode: a47b8...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå