AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Har en gutt på 14 mnd som vanligvis elsker mat og spiser masse - dvs. han har heldigvis mye å gå på😊 Nå har han vært syk siden onsdag. Har vært hos lege som mistenkte rs virus, men dog i en mild variant så ikke noe kritisk tilstand. Han begynner å bli noe bedre nå, surklingen fra brystet er borte og temperaturen ligger på mellom 37-38 grader kontra 40 de siste dagene. Jeg er bekymret fordi jeg syntes han får i seg for lite. Før noen kommenterer så var jeg hos legevakt i går pga. disse bekymringene og fikk konstantert at det ikke var snakk om dehydrering iallefall. Men er jo så vant med god matlyst at jeg sikkert føler det er verre enn det er. Eneste han får i seg er sånne klemmesmoothies og yoghurt (regnes dette som væske egentlig?) og noen blåbær. Vil ha vann, men det er bare en slurk og to innimellom. Føler jeg maser hele dagen om mat/drikke. Føler jeg har prøvd alt; saft, vannis, sukkervann, sjokolademelk, vanlig melk, mme. Av mat har jeg prøvd det meste av det han vanligvis liker best, men nei. Noen som har noen tips? Prøver å "juble" hver gang han tar en slurk vann for deg syntes han er gøy så tar kanskje en slurk til for å få respons.😄 noen andre lure triks? Hvor lang tid pleier det å ta før barna får matlysten tilbake? Han har veldig lite energi, han går ikke en gang han som vanligvis løper rundt hele dagen.😪 Anonymkode: 656a1...6c5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg har akkurat hatt og har fortsatt denne runden med min gutt. Han har rs viruset. Jeg kjøpte toro rett i koppen som han drikker med sugerør, ellers går det i smoothie og yoghurt og innimellom litt saft is. Hvis din er som min som vanligvis spiser alt når det blir servert så tenker jeg han styrer inntaket sitt ganske greit så lenge du tilbyr 🙂 God bedring! Anonymkode: 5b24b...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Meg over her, vi er inne i uke nummer to med sykdom og først nå vi ser litt endring i matlysten 🤞🏻 Anonymkode: 5b24b...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå