AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 (Usikker på hvor poste det, mod kan gjerne flytte). Jeg var innom noen timer på en Halloween-jentekveld i går. Det var mange der jeg ikke kjenner fra før. Etterhvert begynte de å snakke om TV-programmer. Jeg falt helt ut, jeg hadde ikke så mye å bidra med fordi jeg ikke følger med på disse programmene. Etter en stund var det en som spurte meg om hva jeg mente om hvem som deltok i Skal vi danse og Stjernekamp. Jeg sa at jeg aldri har sett disse programmene. Da fikk jeg mange blikk. Så var det en som mente jeg var "snobbete" fordi jeg ikke ser på disse programmene. Jeg er ikke snobbete. Jeg er bare ikke interessert. Jeg har aldri sett noen av disse programmene med disse såkalte kjendisene. Jeg vet ikke hvem noen av dem er engang, siden de fleste av dem er "kjendiser" fordi de har vært med i et annet TV-program. Jeg er bare ikke interessert i å se vilt fremmede mennesker kjempe om en premie, det være seg om det er på farm eller i naturen eller synge. Jeg hadde vært snobbete dersom jeg snakket ned mennesker som liker disse programmene. Det gjør jeg ikke. Jeg ser jo at mange liker disse programmene, og det er helt greit for meg. Jeg ser ikke ned på dem. Jeg bare liker ikke det samme. Ble litt sur for å bli kalt for snobbete. Er jeg snobbete? Anonymkode: 4de1c...2af 24
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): (Usikker på hvor poste det, mod kan gjerne flytte). Jeg var innom noen timer på en Halloween-jentekveld i går. Det var mange der jeg ikke kjenner fra før. Etterhvert begynte de å snakke om TV-programmer. Jeg falt helt ut, jeg hadde ikke så mye å bidra med fordi jeg ikke følger med på disse programmene. Etter en stund var det en som spurte meg om hva jeg mente om hvem som deltok i Skal vi danse og Stjernekamp. Jeg sa at jeg aldri har sett disse programmene. Da fikk jeg mange blikk. Så var det en som mente jeg var "snobbete" fordi jeg ikke ser på disse programmene. Jeg er ikke snobbete. Jeg er bare ikke interessert. Jeg har aldri sett noen av disse programmene med disse såkalte kjendisene. Jeg vet ikke hvem noen av dem er engang, siden de fleste av dem er "kjendiser" fordi de har vært med i et annet TV-program. Jeg er bare ikke interessert i å se vilt fremmede mennesker kjempe om en premie, det være seg om det er på farm eller i naturen eller synge. Jeg hadde vært snobbete dersom jeg snakket ned mennesker som liker disse programmene. Det gjør jeg ikke. Jeg ser jo at mange liker disse programmene, og det er helt greit for meg. Jeg ser ikke ned på dem. Jeg bare liker ikke det samme. Ble litt sur for å bli kalt for snobbete. Er jeg snobbete? Anonymkode: 4de1c...2af Nei! Helt enig med deg, finnes ikke gøy å se på! Og jeg anser ikke meg selv som snobbete heller😅 Anonymkode: 90000...ec0 26
Gjest HegeMarie Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Bare en idiot ville sagt at noen er en snobb fordi de ikke ser på hjernedød underholdning.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Nei, det er ikke snobbete. Jeg har heller ingen interesse av å se "kjendiser" synge sjangre de ikke kan. Eller baksnakke hverandre på en gård. Skal vi danse har jeg likt før, men nå har det blitt for mye fjas. Forstår meg heller ikke på folk som kommenterer disse konkurransene live på facebook med jaaaaaaaaaaaa eller neiiiiiiiiiiiii når deres favoritt vinner eller taper. Men jeg kommenterer det ikke, hver sin smak. Anonymkode: a87de...1de 12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg synes i likhet med deg at såkalte realityprogrammer, "Skal vi danse" etc. er totalt uinteressante. I motsetning til deg ser jeg en anelse ned på de som synes det er interessant. Ikke mye, og jeg sier det heller ikke når jeg snakker med folk. Jeg tror grunnen, eller en av grunnene til at de anklaget deg for å være snobbete er at de fleste innerst inne vet at realityprogrammer er laget for å trigge kikker-trangen som de fleste av oss har, og at de skammer seg litt over det. Når du ikke har denne trangen føler de seg litt truet. Anonymkode: dd73e...d2f 14
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Nei, det er ikke snobbete. Men du bør lære deg å ikke ta alt andre sier så alvorlig. Det er ikke alle som tenker gjennom hva de sier. Anonymkode: c85c8...190 11
Lill3My Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Ser heller ikke på disse programmene. Det gir meg SÅ UTROLIG lite. Sal jeg først vie en time til skjermen ser jeg heller Squid Game, ass! Eneste jeg ser på av sånne ting med kjendiser som deltakere er Alle mot alle (fordi jeg elsker Quiz; kunne vært en random fyr fra Bergen som deltaker for alt jeg bryr meg) og Kongen befaler (fordi det får meg til å le!) 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 TS her. Jeg har aldri vært interessert i sånt. Jeg er serier og dokumentarer og nyheter på. Strømmer filmer. Nå kom jeg på en ganske morsom episode for nesten 20 (?) år siden. Viktig for historien: Jeg er fra Bergen. Jeg satt en kveld og holdt på med ett eller annet, og hørte det plinget på telefonen min. Der sto det en melding: "Gratulerer med Kurt'en!" Med masse smilefjes og greier. Jeg skjønte absolutt ingenting. Så var det altså Kurt Nilsen som hadde vunnet en syngekonkurranse på TV. Og jeg ante ikke hvem han var... Og hadde ikke sett programmet. Anonymkode: 4de1c...2af 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 Helt enig. I 2003 var jeg mer interessert. Jeg gikk på ungdomsskolen og det var en annen tid. Netflix var ikke oppfunnet og podcaster var heller ikke oppfunnet. Jeg leste ikke så mange bøker. Som en voksen person i 30-årene gidder jeg ikke kjedelig underholdning med kjendiser jeg ikke har noe forhold til. Anonymkode: 48d24...911 4
Elaine Marley Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 Nei, man er ikke snobbete for å ikke se på sånt. Jeg så på litt reality før i begynnelsen, men det ble bare kjedelig etter hvert og etter 100. sesong med det samme greiene så blir man lei. Ser jo av og til en episode her og der på enkelte programmer med kjendiser. Skal ikke påstå at alt jeg ser på ellers alltid er så utrolig høykulturelt, men henger stort sett aldri med når andre begynner å snakke om forskjellige realityprogrammer. Bare synes stort sett ikke at det er særlig engasjerende. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg så vel første sesongen med «skal vi danse», «Stjernekamp» har jeg aldri sett. Har heller ikke sett så mye av disse realityprogrammene, men jeg ser heller ikke så mye på tv. Anonymkode: f6ffa...eec
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): TS her. Jeg har aldri vært interessert i sånt. Jeg er serier og dokumentarer og nyheter på. Strømmer filmer. Nå kom jeg på en ganske morsom episode for nesten 20 (?) år siden. Viktig for historien: Jeg er fra Bergen. Jeg satt en kveld og holdt på med ett eller annet, og hørte det plinget på telefonen min. Der sto det en melding: "Gratulerer med Kurt'en!" Med masse smilefjes og greier. Jeg skjønte absolutt ingenting. Så var det altså Kurt Nilsen som hadde vunnet en syngekonkurranse på TV. Og jeg ante ikke hvem han var... Og hadde ikke sett programmet. Anonymkode: 4de1c...2af Jeg leverte mopper til rørleggerfirmaet han jobbet for. Forstod ikke hvorfor det stod HEIA KURT på en plakat på døren til bøttekottet, sammen med noen ballonger som ble slappere for hver uke. Jeg er skikkelig harry og ser heller ikke på disse programmene som nevnes i hovedinnlegget. Heller ikke idol etc, og på Farmen Kjendis må jeg alltid Google 2/3 av deltakerne. Anonymkode: 77b8b...91f
Gjest Nattbord Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 Helt ærlig, så ser jeg nok litt ned på de som ser på slike programmer.. Det er noe veldig stusselig over det. Det å bli så engasjert i fremmede som danser, synger, leker, krangler osv Og jeg er ikke en snobbete person, men er ganske politisk og samfunns engasjert. Er også syk og ufør (så noen vil sikkert mene jeg er stusselig) I romertiden arrangerte de kamper i colloseum, som et forsøk på å lede folket vekk fra opprør mot de på toppen, og det funket jo.. Tenker at det nok er sånn i dag også. Tenk om folk kunne lede det vanvittige engasjement de har for uvesentlig ting, mot det som virkelig betyr noe.. Da kunne vi kanskje sett endringer
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Jeg følger med på Stjernekamp, Farmen og Maskorama. Deilig å "tømme" hjernen litt 🙂. Ellers ser jeg nesten bare nyheter, Debatten, Dagsnytt 18 og noen dokumentarer. Syns det er en grei miks. Foretrekker å lese bøker foran å se på tv. Anonymkode: d10c6...eca 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Nei herregud. Det handler vel mye mer om interesse enn snobberi? Anonymkode: 6f3c4...f16 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 Nattbord skrev (46 minutter siden): Helt ærlig, så ser jeg nok litt ned på de som ser på slike programmer.. Det er noe veldig stusselig over det. Det å bli så engasjert i fremmede som danser, synger, leker, krangler osv Og jeg er ikke en snobbete person, men er ganske politisk og samfunns engasjert. Er også syk og ufør (så noen vil sikkert mene jeg er stusselig) I romertiden arrangerte de kamper i colloseum, som et forsøk på å lede folket vekk fra opprør mot de på toppen, og det funket jo.. Tenker at det nok er sånn i dag også. Tenk om folk kunne lede det vanvittige engasjement de har for uvesentlig ting, mot det som virkelig betyr noe.. Da kunne vi kanskje sett endringer Ikke sant, og deri ligger snobberiet. Du trekker linjer mellom det å se på reality, være uengasjert osv. For alt du vet kan hun som ser på reality også være hun som er besøksvenn for eldre, støtter Amnesty og er med i lokallaget for et politisk parti. Folk er ikke bare én ting. Anonymkode: b4d1e...ed7 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 On 10/31/2021 at 10:20 PM, AnonymBruker said: TS her. Jeg har aldri vært interessert i sånt. Jeg er serier og dokumentarer og nyheter på. Strømmer filmer. Nå kom jeg på en ganske morsom episode for nesten 20 (?) år siden. Viktig for historien: Jeg er fra Bergen. Jeg satt en kveld og holdt på med ett eller annet, og hørte det plinget på telefonen min. Der sto det en melding: "Gratulerer med Kurt'en!" Med masse smilefjes og greier. Jeg skjønte absolutt ingenting. Så var det altså Kurt Nilsen som hadde vunnet en syngekonkurranse på TV. Og jeg ante ikke hvem han var... Og hadde ikke sett programmet. Anonymkode: 4de1c...2af Hvis du sa sånne her ting til dem så kan jeg forstå at de kalte deg snobbete. Jeg ser ikke på Stjernekamp og Skal vi danse og sånn selv men å være veldig på at man ikke vet hvem kjendis x og y osv er oppleves som "snikskryt" at man liksom er for god for å vite sånt og at man er over dette med å anerkjenne "kjendiser". Det er for meg uforståelig at en voksen person kan ha levd gjennom første Idol-sesong uten å høre om Kurt, med mindre man er såpass lite snobbete at man ikke en gang leser aviser. Altså virker sånn "har aldri hørt om hen en gang jeg!" som litt snobbete skryting Men at man ikke ser på norsk reality er ikke noe som gjør en snobbete i seg selv. Jeg ser altså ikke på disse programmene for jeg synes det er gørrkjedelig men jeg ser på masse mye mer trashy amerikansk reality (tenk teen mom, real housewives og sånt no) Anonymkode: 6edf8...d9f 3
Entern Skrevet 2. november 2021 #18 Skrevet 2. november 2021 Nei du er absolutt ikke snobbete! Jeg må tilstå at jeg ser Stjernekamp og Kongen Befaler (og Brille, hvis det regnes som kjendiskonkurranse) og av og til 70 grader nord kjendis, men aldri standard reality typ EotB/PH. Ser ikke ned på folk som ser på det men kan ikke helt fatte at folk liker det heller...men men hver sin smak. Synes venninnene dine oppførte seg passiv-aggressivt og ufint for å være ærlig, folk som sier "snobb!" hvis andre ikke liker det de liker er usikre på smaken sin.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #19 Skrevet 2. november 2021 Haha, nei, du er ikke snobbete. Du liker det du liker, og de andre liner det de liker. Er ikke verre. Jeg har fulgt med på noen sesonger av den type programmer du nevner, men er ikke alt som er interessant i mer enn to episoder. Det jeg derimot ALDRI har sett på er de reality programmene med ukjente folk som blir sendt til vakre, solrike plasser med ubegrenset tilgang til alkohol mens de blir filmet. Type Paradise Hotel og Ex on the Beach (?) Det er så uinteressant for meg at jeg ikke orker å prøve engang. Det holder i massevis å se reklame for det på tv for at jeg skal skjønne at det ikke er for meg. Men jobber endel yngre folk som snakker om disse deltakerne som om de var i vennegjengen og de diskuterer hendelser som om de var tilstede. De synes sikkert jeg er rar og/eller snobbete fordi jeg inke følger med på PH, men okei. Det kan jeg leve med. Anonymkode: 3c8ad...59c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #20 Skrevet 2. november 2021 Du er ikke snobbete. Om noen hadde sagt noe sånt til meg, ville de ha fått høre det. Jeg er også en av dem som synes realityprogram er totalt uinteressant. Altså jeg setter meg heller ned å teller sokker, enn å se på slik hjernedød tv hver lørdag. Det skal sies at jeg fulgte med på Stjernekamp i år, men det var i hovedsak pga Bjørn Tomren. Anonymkode: ff43b...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå