AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Del Skrevet 31. oktober 2021 Er den virkelig så fantastisk god som det sies? Har lest så mye om den på detsoteliv.no og andre kakeblogger, blir nygjerrig på å prøve, men jeg er ingen superbaker. Virker som en del mislykkes med kremen, blant annet.. Noen som har bakt den og kan gå god for fremgangsmåte og smak? Anonymkode: 315ed...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Del Skrevet 31. oktober 2021 Åh ja det er en stund siden jeg bakte den, men den er supergod. Brukte Det søte liv sin oppskrift. Lurer på om jeg doblet mengden sjokoladekrem. Anonymkode: d4b4b...ae4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åh ja det er en stund siden jeg bakte den, men den er supergod. Brukte Det søte liv sin oppskrift. Lurer på om jeg doblet mengden sjokoladekrem. Anonymkode: d4b4b...ae4 Og du hadde ikke vanskeligheter med å få kremen til å tykne? Hva smaker kremen, egentlig? Ligner nesten på en suksessterte-krem tilsatt kokesjokolade, hvis man skal dømme etter ingrediensene🤔 Anonymkode: 315ed...1a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Del Skrevet 31. oktober 2021 Den er kjempegod! Alle jeg har servert den til har skrytt av kaken. Jeg bruker oppskriften fra det søte liv. Det viktige når det gjelder kremen er å varme den på middels varme, dvs veldig sakte, og røre masse. Da unngår du eggerøre (noe jeg har opplevd ved flere anledninger). Anonymkode: 0f996...a51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Del Skrevet 1. november 2021 Jeg synes ikke den er god. Det er mye mørk sjokolade og smør, noe som gjør kaken veldig mektig og kraftig. Hvis du liker sjokoladekaker av typen sjokoladedøden og konfektkaker med masse kaffe og mørk sjokolade ,kommer du nok til å like den, men jeg ble skuffet Sitat Anonymkode: e31eb...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Del Skrevet 1. november 2021 Jeg får normalt ikke til sjokoladekaker, men denne lykkes jeg alltid med. Jeg har alltid fått mye skryt for den og alle vil ha oppskriften. Det har vel skjedd at jeg ikke har lyktes med kremen, men da er det fordi den har kokt for fort opp og fått klumper av egg. Men tar man seg god til med oppkoket og rører godt så går det bra. Må også la den stå lenge nok i kjøleskapet. Anonymkode: 20efc...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Del Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes ikke den er god. Det er mye mørk sjokolade og smør, noe som gjør kaken veldig mektig og kraftig. Hvis du liker sjokoladekaker av typen sjokoladedøden og konfektkaker med masse kaffe og mørk sjokolade ,kommer du nok til å like den, men jeg ble skuffet Anonymkode: e31eb...d91 Her er jeg helt uenig, smaker på ingen måte konfektkake av denne. Den er mektig og søt, ja, men ikke sånn kvalmende konfektaktig. Og det er ikke noe kaffe i den, så skjønner ikke denne referansen. Anonymkode: 0f996...a51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Del Skrevet 2. november 2021 Jeg er dårlig på baking, men denne er veldig enkel så lenge du følger oppskrift til punkt og prikke. Lag kremen dagen før slik oppskrift sier! Viktig! Doble gjerne kremen ja! Anonymkode: 82878...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 2. november 2021 #9 Del Skrevet 2. november 2021 Det er en kjempegod kake og jeg har aldri opplevd at noen ikke har forsynt seg minst to ganger når jeg lager den. Lager alltid dobbel mengde krem, for mye av det gode kan aldri bli helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå