72Totto Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 (endret) Jeg og min kone snakket her om kvelden litt om fortiden. Hun vil helst ikke vite så mye om meg , men jeg er nyskjerrig på hennes liv. Jeg har aldri spurt tidligere og hun har aldri snakket om det verken positivt eller negativt om han. Jeg vet godt hvem han er og kunne tenke meg hun fortalte litt om hennes tidligere sex liv. Vet at jeg ikke har krav på å få vite noe og vil aldri spør direkte, men tenker det kan piffe opp sexlivet litt. Er det mange par som snakker om tidligere forhold og deler litt med sin nye partner? Endret 31. oktober 2021 av 72Totto
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Snakker aldri om sexlivet til ekser eller annet i fortiden. Så lenge det kan påvirke forholdet negativt sies det ingenting. Du trenge ikke å vite om hennes sex med eksen. Bedre å spørre om hennes erfaring eller fantasier. For akkurat nå oppfører du deg som en kontrollerende kjæreste som mest sannsynlig ikke vil like det du hører. Anonymkode: eaecd...17b 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Vi snakker om alt, også tidligere kjærester. Man trenger jo ikke å dele absolutt alt, men det er litt rart å ikke snakke noe om tidligere liv. Anonymkode: 64ee0...355 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Ikke sexlivet så mye. Jeg har ingen behov for detaljer om hans tidligere seksuelle relasjoner, vil helst ikke tenke på det. Og han har spurt lite om min historikk. Men mer om det personlige. Hva var det som funket og ikke funket, hva lærte vi om oss selv av forholdet? Anonymkode: 618b9...58d 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Min erfaring er at det kommer lite godt ut av det å snakke om ekser. Det kan gi ny partner mindreverdighetsfølelse, en uro for å ikke innfri krav til partner eller være god nok. Dessuten kan det fort bli en slags idyllisering av fortiden der kun det fine huskes (nesten nostalgi). Har opplevd min eks som så på bilde av min forrige kjæreste. Han ble stille og synes det var rart å se han holde godt rundt meg på bildet. Motsatt vei, da jeg ble vist bilde av min kjæreste ekskjæreste husker jeg at jeg følte sjalusi, og at hun var veldig pen. Det var vonde følelser. Tror fortid skal ligge. Kan selvsagt prate om nøytrale ting, men for mye prat om og hyppige uttalelser om gode minner kan gi en usikkerhet. Tenker jeg da utifra mine erfaringer. Anonymkode: 2886b...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Hvordan sp 72Totto skrev (1 time siden): Jeg og min kone snakket her om kvelden litt om fortiden. Hun vil helst ikke vite så mye om meg , men jeg er nyskjerrig på hennes liv. Jeg har aldri spurt tidligere og hun har aldri snakket om det verken positivt eller negativt om han. Jeg vet godt hvem han er og kunne tenke meg hun fortalte litt om hennes tidligere sex liv. Vet at jeg ikke har krav på å få vite noe og vil aldri spør direkte, men tenker det kan piffe opp sexlivet litt. Er det mange par som snakker om tidligere forhold og deler litt med sin nye partner? Kommer an på hvordan du spør tenker jeg - er det for å finne ut hva hun liker eller tenner på eller er du sjalu? Vært gift lenge? Den tiden av ekteskapet hvor det trengs litt oppiffing? Da kan hi en samtale om hva man liker / er det noe man savner være fin Anonymkode: 8e414...96a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 som tidligere skrevet: spør heller om det er noe hun liker eller tenner på, om det er noe hun ønsker å teste,noen andre stillinger etc. meg og min samboer pleier ofte å sende slikt på meldinger til hverandre, i starten var det litt "flaut" å se reaksjoner og være helt ærlig, og lettere på meldinger. nå etter ti år snakker vi åpent om det 😊men det er en trening i å snakke og kommunisere - ikke minst reflektere over hva man ønsker mer eller endret. ved å spørre sikt framfor om tidligere sexerfaringer blir det heller ingen assosiasjoner for verken deg eller din din fru dersom du ønsker å utforske mer. det kan heller ikke misforstås som kontroll eller at du føler deg mindre god/mindreverdighetsfølelse. Anonymkode: 7ea31...b4a 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 du kan også innlede med at du tenker det hadde vært gøy å gjort noe mer for å piffe opp sexlivet, om hun har noen tanker eller ideer. Anonymkode: 7ea31...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 Har ikke snakket med min partner om tidligere partnere, bare fortalt hva jeg har gjort (type har hatt sex på en strand men ikke fortalt med hvem) Anonymkode: 8e414...96a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Jeg vil ikke vite om tidligere sexliv. Han vil, ikke jeg. Jeg svarer på det jeg vil, men spør ikke videre. Ikke fortell uten spørsmål. Anonymkode: 4fb56...b3b
starken Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Har lært på den harde måten at det er best å la sånt ligge, kan bringe opp mye negative følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Jeg hadde en kjæreste en gang som ville ha detaljer fordi det tente ham. Han fikk detaljer og så ble han sjalu og brakte det opp i alle evighet.. Så det gjør jeg ikke flere ganger gitt Anonymkode: 8e414...96a 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde en kjæreste en gang som ville ha detaljer fordi det tente ham. Han fikk detaljer og så ble han sjalu og brakte det opp i alle evighet.. Så det gjør jeg ikke flere ganger gitt Anonymkode: 8e414...96a Huff, ja.... Er nok mange ting man tror man tenner på fordi fantasier om det er pirrende, men så når man opplever det i virkeligheten så blir det helt bom. Anonymkode: 618b9...58d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 72Totto skrev (På 31.10.2021 den 21.02): Jeg og min kone snakket her om kvelden litt om fortiden. Hun vil helst ikke vite så mye om meg , men jeg er nyskjerrig på hennes liv. Jeg har aldri spurt tidligere og hun har aldri snakket om det verken positivt eller negativt om han. Jeg vet godt hvem han er og kunne tenke meg hun fortalte litt om hennes tidligere sex liv. Vet at jeg ikke har krav på å få vite noe og vil aldri spør direkte, men tenker det kan piffe opp sexlivet litt. Er det mange par som snakker om tidligere forhold og deler litt med sin nye partner? Var hun villig til å dele forresten? Anonymkode: 8e414...96a
Syngemann Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Ville funnet andre måter å piffe opp sexlivet på. Intigritet, å vite at en kan stole på partneren. Om vi delte alt mulig om tidligere partnere, ville vi visst at det vi har sammen kan senere deles med andre. Min erfaring er at når vi stoler100% på hverandre, at dette er noe kun vi har sammen - så blir det sterkest. Mest piff. 2
72Totto Skrevet 2. november 2021 Forfatter #16 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Var hun villig til å dele forresten? Anonymkode: 8e414...96a Nei ikke sikker, for jeg har ikke spurt. Bare snakket rundt det. Vist det ikke kommer uten jeg må spør kommer jeg ikke til å mase om det. lurte bare litt om det var vanlig å snakke om
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 Kjæresten har spurt etter seksuelle detaljer fra ekser, men så dum er jeg ikke at jeg ikke forstår at det kan bli sjalusimat. Dessuten vil jeg ikke utlevere fetisjene til ekser, eller rote rundt i såre følelser etter bruddene. Best å ha fokus på oss, her og nå. Anonymkode: c62f9...16d 3
Eneri Skrevet 3. november 2021 #18 Skrevet 3. november 2021 Snakker ikke om mitt og eksens sexliv med ny partner. Det er privat mellom min eks og meg, akkurat som mitt og ny partners sexliv er privat mellom oss. HVIS tanken din virkelig kun er for å bringe på bordet ideer dere kan bruke i deres felles sexliv, så kan du spørre på andre måter uten å grafse i sexlivet hun har hatt med eks(er). Du har fått gode forslag til tilnærming i svarene før. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå