Gå til innhold

Har sagt opp jobben - føler meg helt tom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gjort det jeg har tenkt på i lang tid, jeg har sagt opp jobben. Det er forskjellige grunner til at jeg sier opp, men hovedgrunnen er at jeg skal realisere drømmer som jeg har hatt i lengre tid. Økonomien er på plass, og nå kjente jeg at det var rett tidspunkt å ta steget for å gjøre det jeg i så lang tid har snakket om at jeg har lyst til å gjøre. Jeg trodde at jeg skulle kjenne på en lettelse da jeg snakket med sjefen min og sa opp, men jeg kjenner bare på en stor tomhetsfølelse. Jeg går fra det som har vært kjent i flere år, til å begi meg ut i det ukjente. Tanken om at dette er helt feil avgjørelse spiser meg opp, men samtidig så har jo dette vært noe jeg har tenkt nøye igjennom. Det jeg skal gjøre er noe jeg har hatt lyst til i lang tid, så hvorfor kjenner jeg ikke på en glede over at jeg nå endelig skal gjøre det? Jeg håper at gleden og tanken om at dette var rett avgjørelse vil komme etterhvert, men nå er jeg bare helt tom...Andre som har kjent det på en lignende måte etter å ha sagt opp en jobb?

Anonymkode: 258c6...b63

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det noen dager... så kan ting stille seg annerledes. Sikkert nytt og uvant å ikke ha jobb å gå til... litt utrygt i starten.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel bare en lett angst for det ukjente, det blir nok bedre.

Anonymkode: 8981d...1de

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det samme for noen år siden. Sa opp en fast og trygg jobb for å satse på noe annet. Hadde en solid plan i bunnen for hva jeg skulle gjøre etter det, men ikke en konkret jobb å gå til. Jeg fikk ikke den jublende gledesfølelsen jeg hadde spilt av i hodet mitt tusen ganger. Jeg ble også redd for å ha gjort feil, og følte meg dum, og at fremtiden kanskje var ødelagt. 

Imidlertid gikk alt etter planen , og jeg har aldri sett meg tilbake etter at ting falt på plass. Det er det beste valget jeg noen gang har tatt. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det skal ikke være ett alternativt å belage seg på dagpenger resten av livet. Men jeg tenker på hvis NAV fungerer ordentlig hvor heldig vi er i Norge hvor vi ikke står på bar bakke hvis man sier opp en jobb man blir syk av (fysisk og eller psykisk). Å kunne puste ut en periode for så enten utdanne seg videre eller gå i ny jobb. 

Endret av Knoot
Skrevet

Du er kanskje litt redd. Det er jo trist og vemodig å forlate en jobb (hvis du liker den, liker kollegaer osv).  i tillegg forsvinner jo ofte litt av identiteten din når du slutter i en jobb. Det er rart å gå fra å presentere seg som en som kanskje jobber i et kjent velrenommert firma til en som gjør noe helt på egenhånd.

Jeg har nylig gjort det samme, og for meg hjalp det veldig å tenke «hvis dette ikke funker, så er det jo faktisk bare å gå tilbake til arbeidslivet, ny jobb får man jo alltids».  

For meg hjalp det også veldig å sette tidsfrister, for eksempel «nå gir vi dette ett år, og så tar jeg er revurdering». Det gjorde det lettere å legge fra meg det gamle og ta fatt på det nye ukjente uten å stresse for mye. 

Lykke til da! Tøft gjort 👏🏻

Anonymkode: afaa6...234

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2021 den 20.32):

Nå har jeg gjort det jeg har tenkt på i lang tid, jeg har sagt opp jobben. Det er forskjellige grunner til at jeg sier opp, men hovedgrunnen er at jeg skal realisere drømmer som jeg har hatt i lengre tid. Økonomien er på plass, og nå kjente jeg at det var rett tidspunkt å ta steget for å gjøre det jeg i så lang tid har snakket om at jeg har lyst til å gjøre. Jeg trodde at jeg skulle kjenne på en lettelse da jeg snakket med sjefen min og sa opp, men jeg kjenner bare på en stor tomhetsfølelse. Jeg går fra det som har vært kjent i flere år, til å begi meg ut i det ukjente. Tanken om at dette er helt feil avgjørelse spiser meg opp, men samtidig så har jo dette vært noe jeg har tenkt nøye igjennom. Det jeg skal gjøre er noe jeg har hatt lyst til i lang tid, så hvorfor kjenner jeg ikke på en glede over at jeg nå endelig skal gjøre det? Jeg håper at gleden og tanken om at dette var rett avgjørelse vil komme etterhvert, men nå er jeg bare helt tom...Andre som har kjent det på en lignende måte etter å ha sagt opp en jobb?

Anonymkode: 258c6...b63

Jeg føler jeg er i veldig lik situasjon som deg. Har nettopp sagt opp en trygg, godt betalt jobb fordi jeg skal realisere en livslang drøm. Trodde faktisk også jeg skulle være lettet da det var gjort, men har kjent meg både tom og redd. Hjelper ikke at alle rundt meg har så mange spørsmål, og foreldrene mine viser tydelig at de mener jeg har gjort noe skikkelig dumt. 

Litt godt å lese det du skriver. Jeg er overbevist om at vi gjør det riktige, sånn egentlig, selv om panikken tar oss innimellom. Vi har muligheten nå, det er bare å kjøre på! Ønsker deg masse lykke til. ☺️

Anonymkode: 13df5...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...