Gå til innhold

Svigermor er rar, syns jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun gjør mye merkelig, tror jeg, eller er det normalt å feks kjøpe blå håndklær slik at det skal være mannens hjem også? Altså hun kjøpte blå håndklær til oss til jul i fjor fordi vi bare hadde "jentefarger" på håndklærne. De vi har er gammelrosa, lilla, hvite og beige, og hun syns mannen må få sitte sitt preg på huset også. Vi har vært sammen/gift i nesten 9 år og han er med på innredningen så langt han bryr seg. Altså, han bryr seg ikke noe særlig om hvilke farger vi har på håndklærne. 

Dette er bare en ting hun gjør som jeg syns er rart, hun gjør det samme med feks sengetøy. Og hun kjøper ting og tang med ekstra tanke på han. Det gjør ingenting og vi bruker det vi får, jeg vet bare ikke hvor normalt det er at mor er så opptatt av hvordan "barna" har det hjemme hos seg selv?

Anonymkode: 36008...cc5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje din mann burde si til sin mor at han ikke blir overkjørt på interiør og farger hjemme hos seg selv og at han fint kan si ifra selv til deg dersom det er slik at han ønsker en annen farge, og at han er fornøyd med slik dere har det/det du kjøper inn? Virker jo som at hun tror du kontrollerer alt og at han egentlig har lyst på blå håndklær men ikke "får lov". Jeg ville blitt kraftig irritert over det hun insinuerer men ville bedt mannen gi beskjed til egen mor i første omgang. 

Anonymkode: 36396...fee

• Liker 11
Skrevet

Huff! Det er rart, ja.😂

Jeg kommer ikke til å blande meg i interiøret når den dag kommer at min sønn er voksen og i tillegg etablert med partner og barn. Jeg kan bestemme over mine egne håndklær. Regner også med at jeg har oppdratt ham såpass at han klarer å si ifra selv dersom han har en sterk preferanse om håndklær i hjemmet, og eventuelt kjøper dem selv.

Anonymkode: ff628...1ed

• Liker 3
Skrevet

Ei jeg kjenner bruker å kaste ut svigermor når hun begynner å ommøblere hjemme hos dem fordi det er ikke godt nok for sønnen hennes slik de har det. Men svigermor gir seg ikke 🤣 og det gjør ihvertfall ikke hun jeg kjenner heller 🤣🤣

Dere får snakke sammen om det- og gir hun seg ikke så får du sette konsekvenser opp mot hvor mye det irriterer deg. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun gjør mye merkelig, tror jeg, eller er det normalt å feks kjøpe blå håndklær slik at det skal være mannens hjem også? Altså hun kjøpte blå håndklær til oss til jul i fjor fordi vi bare hadde "jentefarger" på håndklærne. De vi har er gammelrosa, lilla, hvite og beige, og hun syns mannen må få sitte sitt preg på huset også. Vi har vært sammen/gift i nesten 9 år og han er med på innredningen så langt han bryr seg. Altså, han bryr seg ikke noe særlig om hvilke farger vi har på håndklærne. 

Dette er bare en ting hun gjør som jeg syns er rart, hun gjør det samme med feks sengetøy. Og hun kjøper ting og tang med ekstra tanke på han. Det gjør ingenting og vi bruker det vi får, jeg vet bare ikke hvor normalt det er at mor er så opptatt av hvordan "barna" har det hjemme hos seg selv?

Hun tenker nok at du kontrollere og bestemmer alt og manipulerer han osv, sånn tenkte min eks svigermor og. Men sannheten var at min eks styrte alt. 

Anonymkode: 6f757...971

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart å gi blå håndklær og sengetøy. Det som blir rart er at hun faktisk sier det er fordi han må få ha guttefarger i hjemmet sitt.

Anonymkode: 1cbb3...7c7

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det er rart å gi blå håndklær og sengetøy. Det som blir rart er at hun faktisk sier det er fordi han må få ha guttefarger i hjemmet sitt.

Jeg er sær og synes det er veldig rart å FÅ håndklær og sengetøy. Slike ting vil jeg selv bestemme hvordan det skal se ut, herunder også fargen. Mannen får ikke et ord med i laget, og ikke bryr han seg heller. Når det er sagt, har vi mer «guttefarger» på både sengetøy og håndklær enn vi har «jentefarger»

Anonymkode: 6d723...427

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er pussig, søtt og uvanlig - i den rekkefølgen tror jeg 😅

Anonymkode: 00352...c31

Skrevet

Sengetøy og håndklær trodde jeg var en litt typisk ting å gi, jeg da. Hvertfall fra foreldre / besteforeldre generasjon.

Jeg får også det. Men bruker de kun som reserve eller til hårfarging.. for ja, jeg er litt snerpete på å ha like håndklær fremme.

Sengetøy derimot, det går om det er godt.

Dog stusser jeg litt over «guttefarger».. Er det mulig hun tror sønnen er litt kuet. Eller er som min svigermor, og tror hun må passe på lille gull rusken sin, så ikke den fæle dama ( aka kona ) overkjører alt.. hihi 

• Liker 3
Gjest Marte79
Skrevet

Nevn til hu at «rosa» var før i tida fargen til menn og blå til kvinner - da blir det helt krise 😅

Skrevet
5 minutter siden, Snupps66 said:

Sengetøy og håndklær trodde jeg var en litt typisk ting å gi, jeg da. Hvertfall fra foreldre / besteforeldre generasjon.

Ja, det er veldig vanlig. Det må dog innrømmes, også veldig kjedelig. Spesielt håndklær, tror ennå ikke jeg har slitt ut et håndkle i mitt liv, så det begynner å bli et stort lager. Sengetøy derimot må byttes iblant. Men ganske vanlig at folk gir feil størrelse eller et mønster som ikke faller i smak da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er veldig vanlig. Det må dog innrømmes, også veldig kjedelig. Spesielt håndklær, tror ennå ikke jeg har slitt ut et håndkle i mitt liv, så det begynner å bli et stort lager. Sengetøy derimot må byttes iblant. Men ganske vanlig at folk gir feil størrelse eller et mønster som ikke faller i smak da.

Wow, hvilket merke har du i håndklær? Mine er 8 år gamle og er filleryer nå. Må kjøpe nye. 

Anonymkode: b66da...730

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at hun sier det. Hva svarer du?? 😳

Anonymkode: b66da...730

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her, jeg har søren meg håndklær jeg fikk med fra mamma og pappa, den gang jeg flyttet. Nesten 25 år siden 🤪 Men nå har jeg byttet til ikea.. skal se om ikke de slites lettere ut 🤭😂

Jeg har faktisk ett liv med sengetøy også.. og innser nå jeg burde ryddet  i alt🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er sær og synes det er veldig rart å FÅ håndklær og sengetøy. Slike ting vil jeg selv bestemme hvordan det skal se ut, herunder også fargen. Mannen får ikke et ord med i laget, og ikke bryr han seg heller. Når det er sagt, har vi mer «guttefarger» på både sengetøy og håndklær enn vi har «jentefarger»

Anonymkode: 6d723...427

Vi har fått ymse både håndklær og sengetøy av svigermor, og ser ikke noe rart i det. Men nå er ikke vi så nøye på farger og interiør i så måte da.

• Liker 2
Skrevet

Du er ganske heldig om det er det rareste svigermor driver med! Hadde en skikkelig rasist til svigermor en gang som kunne holde taler om «send dem tilbake dit de kommer fra» ved frokostbordet, og hadde en annen svigermor som holdt styr på hvor mye melk, smør, ost osv som ble brukt i løpet av besøket. Hun skulle ha betaling for nevnte matvarer 😅 Dama var høyt lønna og kjørte bil til 700 tusen… 

Anonymkode: a6b3b...798

• Liker 1
Skrevet

Ei venninne opplevde å komme hjem fra jobb, og der var svigermor i full gang med å plante i bed og krukker, i og med at hun ikke "gadd å gjøre det hyggelig for mannen". 

Er så glad for egen svigermor. Som ber oss om link til det vi ønsker oss til huset, uten å reflektere over hvem som har ønsket, da hun stoler på at det kommer fra oss

Anonymkode: 1df9c...458

• Liker 2
Skrevet

Det er jo litt rart, ja, men det virker som du tar det greit, så da regner jeg med at dere har en god tone. Du får bare le litt av det sammen med mannen. 

selv er jeg ikke så fryktelig interessert i interiør, men svigermor later til å tro at det er meg det er viktigst for, så her er det alltid jeg som for spørsmål i forbindelse med gaver til hjemmet selv om mannen er mye bedre enn meg på å se for seg hva som kan passe(og bryr seg!). Her skiller mannen seg fra faren og broren sin(og jeg fra svigerinne), så er kanskje ikke så rart..

Noe av det rareste her er at hun alltid har med en ny håndsåpe til badet i hovedetasjen. Hun bruker såpa som står der, det er ikke det, men tror tanken er å bidra litt inn i husholdningen 😅(de betaler alt av mat mens de er på besøk også)

Anonymkode: 6dcec...c4f

• Liker 1
Skrevet

Hun mener ikke noe vondt med det. 

Men mannen din kan jo med fordel si tydelig i fra til henne om at han faktisk bidrar til interiører hjemme i den grad det interesserer han. Hvis han er tydelig med henne så er det kanskje også lettere for henne å forstå at han er tydelig overfor deg? 

Håndklær er en svært fornuftig gave å få, forresten. Vi fikk det fra min svigermor et år, og det er en av de gavene vi har fått fra henne som vi har brukt mest. Nå er ikke jeg den som er mest nøye på å ha håndklær og kluter i en viss stil da, bærer ikke nag til noen om det kommer i "feil" farge.  Det er jo dessuten en bruksgjenstand. 

Synes egentlig dere kan være glade for at hun er såpass mye borte hos dere at hun vet hvilke farger dere har på deres håndklær. Ikke alle har en slik relasjon.

Anonymkode: e026b...386

Skrevet

Ts her.

Det plager meg ikke, jeg syns det er litt morsomt og rart bare😅 Vi har en god tone og hun sier det rett ut, at mannen må få litt følelse av at det er hans hjem også. Og han prøver å si det til henne, men han slutter aldri å være barnet hennes. Han får fremdeles alltid sokker og undertøy, og andre klær. Fordi hun er "redd" han ikke kler seg ordentlig, det er litt hans egen feil. Han kan feks kjøpe rosa sokker og ha på når vi skal til dem, fordi han vet at hun rynker på nesen av det. Eller den gangen jeg sa at jeg hadde lett over alt etter boksere i voksen størrelse med "barnetrykk" som supermann og batman, som skulle være en litt morsom gave i julekalenderen hans fra meg. Da klarte hun å finne det, og ga det til han til jul🤷‍♀️😅

Hun er som hun er, mange kunne nok irritert seg stort over det, men jeg lar henne bare styre på. Farge på håndklærne betyr ikke mye, og de blir brukt. Og de gangene hun virkelig går for langt, så sier mannen ordentlig ifra. Hun finner på andre ting også, og har vært litt bekymret for han, om jeg et god nok for han. Og i slike situasjoner er mannen helt tydelig med henne. 

Jeg var bare nysgjerrig på om flere hadde slike svigermødre😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...