AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Hva er det for en tulleregel at de som ikke feirer skal gjøre masse anstrengelser for å slippe å bli forstyrret? Og skrive lapper ( som noen idioter foreslår ) Koble fra ringeklokke? Hvor mange har mulighet til det? ( unntagen de litt simple variantene ) og eldre skal drive med det? Det burde jo selvfølgelig vært omvendt. Utelys av = skummelt, stemning osv. Skriv gjerne en velkommen lapp også. Så er det de som ønsker dette som må utføre. Ikke alle andre. Selv syns jeg det er koselig å pynte litt på denne tiden, med gresskarlamper osv. men ønsker ikke besøk av fremmede unger, så dette kan jeg ikke gjøre. Igjen, det går det utover de som ikke vil. Så derfor, hvorfor ikke bytte om på lysbruken, de som ønsker, skru av lys ute og inne og sitt ( i det skumle ) mørket, som jeg har måttet gjøre i kveld! Skriv lapper og plakater osv! Og så er det dette med oppdragelse. Barn med oppegående foreldre kan lysbruken nå og er høflige og respekter det, men så var det alle disse andre barna da som reflekterer oppdragelsen de har fått og nivået på sine foreldre og oppdragelsen de får.... Bare til ettertanke hvis jeg hadde sluppet mine barn ut i et boligfelt hvor mange vet hvem barnet er.... Anonymkode: 30df0...534 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Er jo bare å leve som normalt, og drite i at andre gjør andre ting. Man må ikke åpne døra når det ringer på. Selv gjør jeg det aldri, hvis jeg ikke vet hvem det er. Anonymkode: fc793...dac 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er det for en tulleregel at de som ikke feirer skal gjøre masse anstrengelser for å slippe å bli forstyrret? Og skrive lapper ( som noen idioter foreslår ) Koble fra ringeklokke? Hvor mange har mulighet til det? ( unntagen de litt simple variantene ) og eldre skal drive med det? Det burde jo selvfølgelig vært omvendt. Utelys av = skummelt, stemning osv. Skriv gjerne en velkommen lapp også. Så er det de som ønsker dette som må utføre. Ikke alle andre. Selv syns jeg det er koselig å pynte litt på denne tiden, med gresskarlamper osv. men ønsker ikke besøk av fremmede unger, så dette kan jeg ikke gjøre. Igjen, det går det utover de som ikke vil. Så derfor, hvorfor ikke bytte om på lysbruken, de som ønsker, skru av lys ute og inne og sitt ( i det skumle ) mørket, som jeg har måttet gjøre i kveld! Skriv lapper og plakater osv! Og så er det dette med oppdragelse. Barn med oppegående foreldre kan lysbruken nå og er høflige og respekter det, men så var det alle disse andre barna da som reflekterer oppdragelsen de har fått og nivået på sine foreldre og oppdragelsen de får.... Bare til ettertanke hvis jeg hadde sluppet mine barn ut i et boligfelt hvor mange vet hvem barnet er.... Anonymkode: 30df0...534 👏 👏 👏 Helt enig! Anonymkode: 9903b...749
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Skjønner hva du mener, men det blir nok forvirrende å skulle endre på «regelen» om at de som ikke ønsker besøk slår av utelyset. Her har lyset ved ytterdøra stått avslått, men har hatt på normalt med lys innendørs. Mange barn har gått forbi i kostymer og respektert at vi ikke ønsker besøk. Null stress. Anonymkode: cdff5...976 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 … Nå har vi sånn nesten klart å fått innført dette med å skru av utelysene hvis man ikke vil ha besøk. Fortsatt endel som ikke vet om det, men stadig flere forholder seg til regelen. Da tenker jeg det er kjempedumt å plutselig skulle snu om på det! Selv om jeg prinsipielt er enig i at det burde være de som er med på leken som burde gjøre noe aktivt for å invitere nabolagets barn. Men nå har vi denne praksisen, og jeg stemmer for at vi beholder den! Jeg blir selv veldig stresset av at det ringer på døra hele kvelden og det gjør at jeg ikke klarer å slappe av. Jeg blir stresset av tv-aksjonen også (!) - og går hele ettermiddagen og venter på at det skal ringe på… Men så tenker jeg som så at Halloween er en eneste helg i året og jeg tenker at jeg skal tåle det. Er jo stas for ungene, de lyser jo opp når de står ute her. Det er jo ikke deres feil at jeg er husredd og synes det er ubehagelig med ukjente folk på døra. Anonymkode: ab02d...1ac 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Sånn er det ikke her. De som er med velger det aktivt ved å sette ut gresskar eller annen pynt. Man er ikke med bare fordi man har glemt utelysene. Anonymkode: bfe9e...f90 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo bare å leve som normalt, og drite i at andre gjør andre ting. Man må ikke åpne døra når det ringer på. Selv gjør jeg det aldri, hvis jeg ikke vet hvem det er. Anonymkode: fc793...dac Jeg skjønner at du ikke bor f.eks i et boligområde / eneboliger hvor ungene er hypre og fint tar seg friheten til å banke på, kjenne om døren er åpen, banke på vinduer, gå rundt huset osv. + at du tydeligvis ikke har noe erfaring med noen eldre barn som faktisk gjør alvor av "trick" delen av dette. Og egg er ikke lett å vaske bort hvis du tror det.... men som sagt, det skinner jo tydelig igjennom at du ikke har erfaring med noe av dette Og det skjer kanskje vært 30 min. Men takk for supert innspill 👍🙄 Anonymkode: 30df0...534 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å spy ut eder og galle på et forum, samt gå til personangrep når det finnes enkle løsninger som fikser problemet. En lapp/plakat Hilsen den plakatskrivende idioten fra den andre tråden. Anonymkode: de392...691 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner at du ikke bor f.eks i et boligområde / eneboliger hvor ungene er hypre og fint tar seg friheten til å banke på, kjenne om døren er åpen, banke på vinduer, gå rundt huset osv. + at du tydeligvis ikke har noe erfaring med noen eldre barn som faktisk gjør alvor av "trick" delen av dette. Og egg er ikke lett å vaske bort hvis du tror det.... men som sagt, det skinner jo tydelig igjennom at du ikke har erfaring med noe av dette Og det skjer kanskje vært 30 min. Men takk for supert innspill 👍🙄 Anonymkode: 30df0...534 herlighet! Hvor bor du!? Dette er virkelig ikke vanlig. Anonymkode: bfe9e...f90 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 Ja, jeg vet dessverre at det hadde blitt helt kaos av å gjøre om på dette nå 🤣 Bare dumt man ikke spør og hører med meg før man setter i gang med ting 😃😆😜🤓 Anonymkode: 30df0...534
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner at du ikke bor f.eks i et boligområde / eneboliger hvor ungene er hypre og fint tar seg friheten til å banke på, kjenne om døren er åpen, banke på vinduer, gå rundt huset osv. + at du tydeligvis ikke har noe erfaring med noen eldre barn som faktisk gjør alvor av "trick" delen av dette. Og egg er ikke lett å vaske bort hvis du tror det.... men som sagt, det skinner jo tydelig igjennom at du ikke har erfaring med noe av dette Og det skjer kanskje vært 30 min. Men takk for supert innspill 👍🙄 Anonymkode: 30df0...534 Det du beskriver er IKKE normalen!! Anonymkode: 32642...9cd 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du beskriver er IKKE normalen!! Anonymkode: 32642...9cd Jeg har ikke sagt det er normalen, men det skjer alt for ofte til at halloween oppleves som noe hyggelig for min del. Egg på hus har skjedd et par ganger hos min 80 år gamle mor... kanskje hun var for treg til å åpne, og i tillegg ikke hadde treat.... og hos min 60 år søster rive i dørhåndtak, gå rundt hus skjer hvert år... Anonymkode: 30df0...534
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 Her skrudde jeg av utelampene og koblet fra ringeklokken da jeg skulle legge sønnen min. Ingen Halloween-pynt her. Null problem. Før den tid kom flere grupper med søte og høflige barn og ringte på døra og fikk godteri. Alle takket pent og smilte da de gikk. Anonymkode: 829a6...30c 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her skrudde jeg av utelampene og koblet fra ringeklokken da jeg skulle legge sønnen min. Ingen Halloween-pynt her. Null problem. Før den tid kom flere grupper med søte og høflige barn og ringte på døra og fikk godteri. Alle takket pent og smilte da de gikk. Anonymkode: 829a6...30c Bare for å kverulere, du måtte altså ta aktivt grep for at noe uønsket skulle stoppe når du syns det var nok 😉 Det burde jo være omvendt, i en drømmeverden 😇 Anonymkode: 30df0...534
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å spy ut eder og galle på et forum, samt gå til personangrep når det finnes enkle løsninger som fikser problemet. En lapp/plakat Hilsen den plakatskrivende idioten fra den andre tråden. Anonymkode: de392...691 Du tar jo ikke poenget i det hele tatt da… 😏 Anonymkode: f3655...f34
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du tar jo ikke poenget i det hele tatt da… 😏 Anonymkode: f3655...f34 Jeg trodde poenget generelt var å ha det fint. Derfor bør man fokusere på de tingene man får gjort noe med, istedenfor å gå rundt og forsure verden med de tingene man ikke får gjort noe med. Og det blir jeg kalt idiot for. Anonymkode: de392...691 2
Marikken Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 Ungene her er oppdratt til kun å gå der det er pyntet (blåser i om utelys er på eller ikke). De går kun der hvor det aktivt er gjort en innsats for å ønske velkommen. Tenker det er greit at de som signaliserer at de ønsker besøk gjør det. De som ikke vil ha besøk skal slippe å gjøre noe aktivt i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det blir jeg kalt idiot for. Anonymkode: de392...691 🤷♂️...... Anonymkode: 30df0...534
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 Marikken skrev (1 time siden): Ungene her er oppdratt til kun å gå der det er pyntet (blåser i om utelys er på eller ikke). De går kun der hvor det aktivt er gjort en innsats for å ønske velkommen. Tenker det er greit at de som signaliserer at de ønsker besøk gjør det. De som ikke vil ha besøk skal slippe å gjøre noe aktivt i det hele tatt. Så hvis jeg har besøk av min date og jeg har gjort det koselig ute med bålpanne og lys og lykter skal vi bli ufrivillig rent ned av masete unger, gang på gang! Det er ikke bare din ene lille søte nusselige unge som er ute i dag skjønner du! Hva med å gjøre det veldig enkelt, gå KUN til de du kjenner eller vet det er ok. Mange dere kjenner som ikke syns det er ok også!, så hvorfor ikke bare slutte å plage folk og kun gå til folk dere har avtale med? Anonymkode: 30df0...534 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 Ja, det er noe dritt. Utelyset altså. Her praktiseres det heldigvis slik at kun de som har pyntet med gresskar eller Halloween-pynt får besøk. Hos min søster er det skikkelig ille. Der kommer småungene og går rundt huset og titter inn gjennom vinduene og rister i dørhåndtaket når hun ikke åpner. Hun må slå av alt lys for å fred. Slik bør det virkelig ikke være Jeg vil anbefale deg å la være å ha gresskar eller annet som sterkt forbindes med Halloween Tror vi må innfinne oss med at Gresskar er en invitasjon til å få fremmede barn på besøk. Før jeg begynte å gå knask eller knep (vi gjør ingen knep så klart og vi går kun hos de i barnehagen) så vippet jeg ned sikringen til ringeklokken og satte gresskaret mitt på verandaen, der ingen kunne se det 😁 Anonymkode: b027a...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå