AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Hei! Tenkte å ta en tur til Tyskland/berlin i november. Er det regnet som et rødt land? Jeg er fullvaksinert for lenge siden. Er det sånn at man må ha negativ pcr-test 48 t før reise? Kan man da ta en av disse vanlige drop in pcr-testene fra ulike teststasjoner i kommunen, eller må man ta de betalte f.eks. på dr. dropin (koster opp mot 1000 kr:O)? Prøvde å lese på flyselskapet norwegians sider, synes det var litt vanskelig å få dette helt fram. Må man ta test selv om man er fullvaksinert? Takker for raskt svar! Anonymkode: 01df2...552
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Du trenger ikke test om du er fullvaksinert. Anonymkode: ac3e5...4d0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Du må orientere deg for retningslinjer i EU. Innreiseregler for det enkelte land (mange krever innreiseregistrering i tillegg til vaksinepass). Og retningslinjer inn igjen i Norge. De har vært i noe endring over de siste ukene, så ikke stol på andre kilder. Når det gjelder inn igjen i Norge kunne du i alle fall forrige uke bare gå rett inn som vanlig fra EU, men det kan igjen endre seg fra uke til uke. Anonymkode: 59cc1...143
Kjetil E Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (På 31.10.2021 den 19.26): Hei! Tenkte å ta en tur til Tyskland/berlin i november. Er det regnet som et rødt land? Jeg er fullvaksinert for lenge siden. Er det sånn at man må ha negativ pcr-test 48 t før reise? Kan man da ta en av disse vanlige drop in pcr-testene fra ulike teststasjoner i kommunen, eller må man ta de betalte f.eks. på dr. dropin (koster opp mot 1000 kr:O)? Prøvde å lese på flyselskapet norwegians sider, synes det var litt vanskelig å få dette helt fram. Må man ta test selv om man er fullvaksinert? Takker for raskt svar! Anonymkode: 01df2...552 Har vært i Tyskland og Østerike i forbindelse med verdenscupåpningen i alpint i Sölden for snart 2 uker siden. Fløy med Lufthansa til Frankfurt og leide bil der. Jeg måtte vise vaksinesertfikat ved innsjekk på Gardermoen. Og på enkelte spisesteder jeg skulle hvor jeg skulle sitte og spise inne. Og så var tyskerne veldig strenge på munbindbruk. Viste ikke vaksinepass ved innsjekk i Frankfurt på hjemveien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå