Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #1 Skrevet 5. oktober 2005 Har inntekten til mannen dere finner noe å si? Betyr det noe om ha tjener 220 000 eller 800.000? Hva betyr dette for om dere ønsker han som partner eller ikke?
Gjest GreenSky Skrevet 5. oktober 2005 #2 Skrevet 5. oktober 2005 Det meste går greit, så lenge han har ambisjoner og ikke går på sosialen.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. oktober 2005 #3 Skrevet 5. oktober 2005 Så lenge han ikke bor på gata så har inntekten ikke noe å si.
Gjest Milah Skrevet 5. oktober 2005 #4 Skrevet 5. oktober 2005 Så lenge han har en jobb, er det nesten det samme hva han tjener. Så lenge han har en lønn det går ann å leve av. Jeg ville heller hatt en mann med en lav lønn, enn en mann som tjente fett, men som nesten ikke gjorde annet enn å arbeide..
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. oktober 2005 #5 Skrevet 5. oktober 2005 Nei, det har ingenting å si, så lenge han overlever. Og det gjør alle i Norge, man er garantert ett visst minimum. Så lenge mannen ikke er direkte lat kan jeg godta det meste av inntekt. Det er jo praktisk om han tjener mer enn sosialnorm, men absolutt ikke nødvendig.
hecuba Skrevet 5. oktober 2005 #6 Skrevet 5. oktober 2005 Så lenge han ikke er avhengig av meg økonomisk, spiller det ingen rolle.. Men hadde ikke gjort noe om han hadde hatt litt ekstra penger å bruke på meg en gang i blant..
inar Skrevet 5. oktober 2005 #7 Skrevet 5. oktober 2005 Enig med milah. Bor sammen med en som tjener fett, men jobber hele tiden, ser hverken mye til han eller pengene. Ikke at det er pengene jeg ville tilbragt tid med .....
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #8 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg er gift med mannen, ikke inntekten.
Gjest Leola Skrevet 5. oktober 2005 #9 Skrevet 5. oktober 2005 For meg er det viktigst at han faktisk jobber og at han trives med jobben sin. Klart det er en fordel med romslig økonomi - det sparer oss for masse bekymringer og gjør at man faktisk får mer overskudd til andre ting. Men når det er sagt så er det likegyldig om det er meg eller mannen som bidrar mest ... det viktigste er at begge bidrar !
minienthe Skrevet 6. oktober 2005 #10 Skrevet 6. oktober 2005 Så lenge han ikke er avhengig av meg økonomisk, spiller det ingen rolle.. Men hadde ikke gjort noe om han hadde hatt litt ekstra penger å bruke på meg en gang i blant.. ← enig her....
Ann Forup Skrevet 6. oktober 2005 #12 Skrevet 6. oktober 2005 Det er det samme for mig, men det er vigtig for mig at have min egen karriere, hvem som lever af hvem er samme for mig, bare vi har til udgifterne.
Gjest Emera Skrevet 6. oktober 2005 #13 Skrevet 6. oktober 2005 Nei, inntekten betyr ikke noe for meg.
Nella Skrevet 6. oktober 2005 #15 Skrevet 6. oktober 2005 Har ingenting å si for meg. Traff sambo da han var student og vi ble sammen da han var ferdig med studier. En arbeidsledig kar med nesten 300 000 i studielån Nei, penger betyr ikke stort i den sammenhengen.
Gjest -jente, 34- Skrevet 6. oktober 2005 #17 Skrevet 6. oktober 2005 For å være helt ærlig, ja, det betyr en del for meg. Jeg kan driste meg til å si at det er avgjørende. Jeg ønsker å tjene mest mulig selv, men av en eller annen grunn (som jeg ikke kan forklare) så ønsker jeg at mannen jeg er sammen med skal tjene minst like mye som meg eller aller helst høyere.
Gjest Catwoman Skrevet 7. oktober 2005 #18 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg ville heller hatt en mann med en lav lønn, enn en mann som tjente fett, men som nesten ikke gjorde annet enn å arbeide
Gjest Lizzi Skrevet 7. oktober 2005 #19 Skrevet 7. oktober 2005 Inntekten kommer ikke foran følelsene for mannen - men dersom jeg følte likt for to menn og den ene tjente godt og den andre ikke - DA ville jeg nok valgt han med penger.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #20 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg skal være ærlig nok til å si at jeg ikke ville blitt sammen med en mann som tjente 220.000 i året og ikke hadde utsikter til å tjene bedre ganske snart. Jeg er over 30, har en god jobb selv og ønsker en likemann. Det er viktig for meg å leve relativt godt, og da er jeg avhengig av at også mannen bidrar med sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå