AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Hei. Sitter med planer om å skaffe meg en hund eller katt. Evt begge deler. Men når jeg først skal ha meg kjæledyr vil jeg ha den dyreste og mest eksklusive. Noen som har peiling? Hvilken hund og katt er dyrest og mest eksklusiv å gå til anskaffelse av? Anonymkode: 0a1f5...1e8
Durinur Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Det høres ut som et dårlig utgangspunkt for å velge en rase. At rasen er dyr eller eksklusiv betyr ikke at den kommer til å passe inn i din livssituasjon. Når det kommer til hunder er det mange raser som det er 0 registrerte av i Norge per dags dato, for eksempel rasen kishu. Den blir dyr å skaffe seg også, siden du trolig må ta turen til Japan for å få tak i en. Ellers er det drøssevis av hunderaser som er svært sjeldne her i Norge. Dette er ofte fordi hundene på en eller annen måte er spesielt krevende eller utfordrende, så den er først og fremst for spesielt interesserte. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Pomeranian er dyr. Anonymkode: 8ebc2...980
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Neineinei, det du trenger er en hest. En skikkelig rasehest er det aller dyreste og mest eksklusive kjæledyret😎 Anonymkode: 8a642...b05 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 hva med katt? Anonymkode: 0a1f5...1e8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Uff, jeg håper dette er en trolletråd laget for å provosere. Når du skal velge hund, er jo det aller viktigste å finne en hund som passer til din livsstil - ikke om den er den «peneste» eller dyreste. Jeg vet ikke engang hva man skulle svare på spørsmålet ditt - jeg har aldri hørt noen prate om hunderaser som «eksklusive». Klart noen raser er dyrere enn andre, og det går jo i trender når det gjelder hunderaser også. Men eksklusiv? Er det bare innkjøpspris det kommer an på, eller er det sjeldenhet og? Eller leter du etter en rase som tradisjonelt sett forbindes med adelsfolk? Anonymkode: 4b9f9...900 3
Tanuki Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 tror ikke nødvendigvis prisen i seg selv bestemmer om hunden regnes som eksklusiv eller noe å skryte av. De dyreste hundene på Finn er doodle-blandinger, pomeranien, etc. Slike hunder ser man overalt. Samme med katt, maine coon, bengal etc er jo dyre, men ikke skjeldne. Ville heller lagt arbeid i å finne en rase som passer meg og heller brukt penger på å finne en virkelig god oppdretter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Katt må vel nesten være Savannah, men tror egentlig ikke den er så mye dyrere en andre rasekatter. Maine coon, Bengal osv er det jo ganske mange som har, men har foreløpig ikke sett en Savannah. Anonymkode: f5b43...0ed
LittDiva Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Neineinei, det du trenger er en hest. En skikkelig rasehest er det aller dyreste og mest eksklusive kjæledyret😎 Anonymkode: 8a642...b05 Dette! Dessuten spiser de penger som bonus😃👍. Bill.merk. Selverfart. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Katterasen Lynx lynx er absolutt noe du bør gå til anskaffelse av. Anonymkode: d39e8...9e0 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Khao manee? Ganske uvanlig i Norge, du må til Thailand for å få tak i akkurat den katterasen. Anonymkode: 0243f...32b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Kjøp rasekatt fra Russland, da begynner det å koste! Anonymkode: 8d54c...dd2
Høyeheler Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 Ts, dette er katten du ser etter, en Ozelot. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiplKj6j4f0AhXstYsKHU65BLoQuAJ6BAgEEAk&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DEgTdsKD-GhE&usg=AOvVaw21PI5YtQ5w4t3zJDETni6h 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå