Gå til innhold

Er det greit for dere som er i et forhold om at det prates om diverse problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere i mellom til kolleger og venner? 

Jeg tenker i første hånd om sexlivet. Der den det prates om har en lidelse nedentil som gjør at sex er ganske nedprioritert. Personen det prates om er ikke informert om at det prates om. Er det greit for deg? Hvor går.grensen?

Anonymkode: 6a2e0...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tenker jeg ikke er greit. Ihvertfall ikke med kolleger! 

Anonymkode: e19f6...09c

• Liker 5
Skrevet

Øh, nei. Absolutt ikke! 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke greit hverken ovenfor den det snakkes om eller den det snakkes til - sånne ting vil jeg virkelig slippe å vite om andre...

• Liker 5
Skrevet

Nei. 

Jeg vet at kjæresten kan snakke med nære venner om bl.a sex, men da hovedsakelig sitt eget bidrag. Det samme gjelder mer relasjonelle greier, men også da med fokus på seg selv. Og jeg vet sånn noenlunde hva som sies. Det er greit. 

Anonymkode: dd781...0a8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere i mellom til kolleger og venner? 

Jeg tenker i første hånd om sexlivet. Der den det prates om har en lidelse nedentil som gjør at sex er ganske nedprioritert. Personen det prates om er ikke informert om at det prates om. Er det greit for deg? Hvor går.grensen?

I alle dager? Problemer i forhold blir selvsagt INNE i forholdet.. Det snakkes ikke om utenfor. Noe annet er uaktuelt.

Generelle ting som at partner er bortreist eller driver med en hobby er ok å nevne som smalltalk. Eller et benbrudd. Men ikke psykisk helse og ikke sex.

Anonymkode: d18c8...bdd

• Liker 2
Skrevet

Har sagt til mannen at jeg vet hvordan menn liker å skryte av sex. Det er helt i orden for meg at han gliser på jobb og kan skryte på seg at det ble en runde i høyet i går, e.l. Han kan også få svare på at vi har et fungerende sexliv og at vi har det bra sammen. 

Men jeg vil ha meg frabedt å bli omtalt i negative ordlag når det kommer til det temaet. Feks dersom det finnes sexuelle ting jeg ikke ønsker å gjøre eller denslags.. Det er så privat, og jeg hadde blitt skikkelig forbanna om han hadde utlevert meg. 

Det du forteller om her, ville ha vært et voldsomt overtramp for min del!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei. Det er en grunn til at helseopplysninger er taushetsbelagte.

Endret av Tvillingsjel
Gjest Villfisker
Skrevet

Dette ser jeg på som baksnakking. Syns heller ikke noe om å informere andre om så personlige ting. Det er privat. 

Skrevet

Sexlivet angår jo begge parter i et forhold. Det hadde vært vanskelig, om ikke uutholdelig, om man ikke kunne snakket om problemer med sexlivet med venner eller andre hvis man har behov for det. (Men selvsagt ikke sladre i det vide og det brede om det, og det skal ikke være dagens lunsjsnakkis på kontoret liksom.) Det kan virkelig ikke være slik at alt som angår et parforhold skal holdes innenfor husets fire vegger, man har behov for å snakke om ting med andre enn den man bor sammen med og særlig hvis noe er vanskelig. Å ha et manglende sexliv er vanskelig og ofte årsaken til skilsmisse. Skal den som aldri får ha sex aldri kunne snakke med andre om hvor tungt det er at partneren har en sykdom som umuliggjør sex? Det er ikke en privatsak når det går utover begge parter! Å nekte sin partner å snakke med andre om ting som angår dem er det samme som å si at din partners psykiske helse og behov for støtte ikke er viktig for deg. Det er oppskriften på et dårlig forhold. Ingen skal godta det. Hvis det berører meg også har jeg lov å betro meg til andre om det, og motsatt. Alle har rett til å søke råd og støtte fra andre, selv om det kan bety å avsløre noe personlig om andre. 

Anonymkode: a59f9...285

Skrevet

Til venner? Ja, innenfor visse grenser, så lenge fokus er på hans følelser og tanker og ikke spesifikt å gi andre opplysninger om mine preferanser eller min helse. Og så lenge det er med betrodde venner han vet ikke sprer ting videre og ikke mange personer. 

Kollegaer? Det synes jeg ikke er innafor jobbsnakk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sexlivet angår jo begge parter i et forhold. Det hadde vært vanskelig, om ikke uutholdelig, om man ikke kunne snakket om problemer med sexlivet med venner eller andre hvis man har behov for det. (Men selvsagt ikke sladre i det vide og det brede om det, og det skal ikke være dagens lunsjsnakkis på kontoret liksom.) Det kan virkelig ikke være slik at alt som angår et parforhold skal holdes innenfor husets fire vegger, man har behov for å snakke om ting med andre enn den man bor sammen med og særlig hvis noe er vanskelig. Å ha et manglende sexliv er vanskelig og ofte årsaken til skilsmisse. Skal den som aldri får ha sex aldri kunne snakke med andre om hvor tungt det er at partneren har en sykdom som umuliggjør sex? Det er ikke en privatsak når det går utover begge parter! Å nekte sin partner å snakke med andre om ting som angår dem er det samme som å si at din partners psykiske helse og behov for støtte ikke er viktig for deg. Det er oppskriften på et dårlig forhold. Ingen skal godta det. Hvis det berører meg også har jeg lov å betro meg til andre om det, og motsatt. Alle har rett til å søke råd og støtte fra andre, selv om det kan bety å avsløre noe personlig om andre. 

Anonymkode: a59f9...285

Det angår begge parter. Men jeg med sykdom der nede blir jo rett og slett pratet om personlige skader/plager. Uten at jeg har visst om det? 

Han får sex uansett om det er smertefullt for meg. Det angår han men også meg, som sliter. ??

Skrevet

Nei, jeg diskuterer ikke sexlivet mitt med noen andre enn min partner. Jeg kan diskutere sykdom med venner selvsagt, men ikke legge ut om samboers problemer, eller hvordan det påvirker sexlivet. 

Anonymkode: 94761...793

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...