AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg ble arbeidsledig pga korona i fjor, og gikk arbeidsledig en stund. Hatt to vikariater, og fikk i sommer tilbud om fast jobb som medførte flytting. Jeg flyttet til nytt sted, og startet i min nye jobb i oktober. Den siste tiden på mitt gamle sted begynte jeg å date en hyggelig fyr, det ble et par kaffe og tur dater, før jeg ble opptatt med flytting. Jeg flyttet 2t fra mitt forrige bosted. Jeg har et barn. Eksen bor 40min fra forrige bosted, og nå 1,5t fra nytt bosted. Men han har barnet bare annen hver helg, og jobber veldig mye. Så flyttet jeg i september. Og har hatt besøk av daten en helg, og jeg har vært å besøkt han to helger. Men jeg har ikke truffet han på en stund. Mitt barn ble syk, og ble en ekstra helg hos meg fordi jeg allerede hadde barnet, og barnefar har en litt mer utsatt jobb. Også ble jeg smittet og ble syk. Sum summert har jeg avlyst to helger sammen med daten, og har ikke kunne sees sammen siden første helga i oktober. Jeg savner han, virkelig... Nå er det min helg førstkommende til å ha barnet. Men barnets bestemor har bursdag og barnefar lurte på om han kunne ha henne i helga. Jeg svarte at han ikke kunne ha barnet hele helga fordi vi allerede hadde planer, men kunne ha barnet lørdag til søndag. Barnefar takket og var fornøyd, det var uansett den dagen som var den viktigste. Lørdag til søndag altså. Så jeg tenkte da kan jeg jammen treffe daten min. Det passer perfekt, vi har laget planer og jeg gleder meg virkelig!! Kjekke planer med barnet på, og treffe daten. En virkelig perfekt helg for meg. Men, som sagt, jeg har akkurat flyttet til ny by. Jeg kjenner svært få, men har to venninner som bor innen en halvtime herfra. Jeg treffer disser kanskje en til to ganger i måneden. Super hyggelig, men de er veldig travle, og jeg kunne trengt nye og flere venner. Jeg har mye fritid til overs. Jeg har bare jobbet her nå i en måned og kjenner svært få. En av mine kolleger som jeg sitter på 2mannskontor med, og fått god kjemi med, har bursdag til helgen. Hun har invitert meg til en bursdags fest til helgen. Jeg har veldig lyst, en mulighet til å møte henne på privaten og bli kjent med hennes venner i denne byen. Jeg har veldig lyst. Men jeg har også lyst å treffe daten min. Jeg savner han, og ikke sett han på nesten en måned. Og vi har allerede en avtale. Jeg kunne sagt til eksen at han kunne få barnet på fredagen, da kunne jeg truffet daten på fredag, og drstt på fest på lørdag. Men.. jeg vet barnet gleder seg til det jeg har lovet å gjøre sammen til helgen. Jeg vet også at det er kjekt om barnet får tid med barnefar og de kan gjøre det sammen stedet, men.. jeg vet også at barnet vil bli litt skuffet og lei seg. Så jeg tenker at festligheter med en kollega fra jobb det må vel komme flere muligheter? Og jeg bør holde de avtalene jeg allerede har? Jeg tenker også at barnet vil kose seg med barnefar om jeg ber barnefar ta barnet hele helga. Jeg tenker også at jeg har barnefri neste helg og kan treffe daten da. Nei jammen om jeg vet. Ingen god løsning. Hva ville du droppet, og hva ville du prioritert? Anonymkode: f3b16...9e5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Kan du ikke ta med daten på bursdagsfest? Anonymkode: d0df2...3e3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Tenker det kommer an på hvor lett du får deg venner, og om du har et inntrykk av de gjør mye sosialt på jobb som du kan bli invitert med på fremover. Jeg har ofte valgt date/kjæreste fremfor sosialt med kollegaer osv. Av og til tenker jeg at jeg burde prioritert annerledes. Venner og nettverk på et nytt sted er viktig. Dersom du forklarer daten dette og viser hvor dumt du synes det er å ikke få møtt ham, vil han forhåpentligvis forstå. Jeg hadde med andre ord valgt bursdagsfesten. Rett og slett fordi dater og kjærester kan komme og gå, men det få etablere nytt nettverk som enslig barnemor kan ha mye å si for din og sønnen din sin trivsel fremover. Anonymkode: faeb9...f91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå