Gå til innhold

Gradert sykemelding

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg er 40% sykmeldt fra tirsdag av. Jobber vanligvis 100%, og har 7,5 timers arbeidsdag/37,5 timers uker. 
Når jeg har blitt sykmeldt en mandag har det vært enkelt å regne ut hva minstetiden på jobb skal være. 
og ja, jeg er klar over at jeg kan være på jobb hele dagen om jeg vil men bare yte 60%. Jobben ber meg uansett om å legge inn antall timer de dagene jeg skal være på jobb. 
Det jeg lurer på er om jeg regner 60% tilstedeværelse denne uka ut i fra 4 dager?  Altså at jeg tirsdag til fredag skal ha 13,5 timer? For de andre ukene vil jeg regne 60% tilstedeværelse på en hel uke, og det er vel 22,5 time? 

mulig jeg gjør dette mer komplisert enn nødvendig, men synes dette er vanskelig å forstå.

jeg har en sykemelding på 60% som gjelder fram tom 01.11. I forrige uke ble jeg kraftig forkjølet, og legen sykmeldte jeg 100% fra 28.10-01.11. Jeg føler meg i utgangspunktet fin til å dra på jobb i morgen, og slik jeg har forstått det så kan jeg bryte 100% sykmelding hvis jeg føler meg i form til det? Men går jeg da tilbake til 40% som er den orginale arbeidsmengden denne dagen ut fra den første sykmeldingen? 

Endret av Pizzaelskeren
Tilleggsinfo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

60% av 7,5 er 4,5. Så da skal du være der 4,5 timer de dagene du er sykemeldt. 

Du kan selvsagt jobbe 60% fra i morgen av om du nå er fin fra det du ble 100% sykemeldt for, og den 100% sykemeldingen du fikk er oppå den sykemeldingen du allerede har, så når den går ut vil du da være 40% sykemeldt igjen. Hvis du går tilbake i morgen til 40% sykemelding må du bare føre på den sykemeldingen som går ut (den som er 100%) at du har jobbet 4,5 timer under sykemeldingsperioden. 

Anonymkode: 99b9b...d84

Skrevet

Ja jeg pleier å tenke dag for dag, så jeg tenker hva er 40% av 8 timer (min arbeidsdag) så trekker jeg det fra. Er jeg 40% i 4 dager så blir det antallet x 4. Så regn ut fra 4 dager denne uken ja. 

Anonymkode: ae22a...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...