Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man rett på grunnstønad som voksen med AD/HD? Isåfall hva? 

Anonymkode: a9d7e...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den er 686 ca. Og ja det har man ☺️

Anonymkode: 24604...e3a

Skrevet

Herregud så mange dustete ordninger folketrygden må stå for. Voksne folk med adhd skal få penger fordi de har denne diagnosen?!

Anonymkode: 11a3f...fea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror den er 686 ca. Og ja det har man ☺️

Anonymkode: 24604...e3a

Kan du utdype hva man får stønad for? Og hvordan får man dette?

Anonymkode: e86e8...962

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud så mange dustete ordninger folketrygden må stå for. Voksne folk med adhd skal få penger fordi de har denne diagnosen?!

Hvorfor skulle de ikke? Det gir utfordringer i hverdagen som andre helseproblemer gjør -   Merkelig nedlatende holdning i 2021. 

Anonymkode: a9d7e...22d

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei der trangsynte person. La meg fortelle deg om hvordan denne "usynlige sykdommen" kan påvirke hverdagen.

https://www.adhdnorge.no/artikkel/stotteordninger-for-mennesker-med-adhd

01.03.2019 gjennomførte NAV en praksisendring i søknad om Grunnstønad, slitasje klær og sengetøy.

Jeg har selv ADHD, og jeg skjønner at dette kan være vanskelig å forstå. Veldig mange av mine klær har enten hull eller flekker, fordi jeg rett og slett ikke klarer å ta vare på ting og er veldig uforsiktig. Dette er ikke noe jeg velger. Den delen av hjernen som står for å tenke konsekvenser og får deg til å være forsiktig, den fungerer ikke sånn som den gjør hos vanlige mennesker. Dette fører til at veldig mange ting blir til forbruksvare, knuste telefoner, ødelagte klær, mat jeg glemmer å spise som går ut på dato veldig ofte osv. lista er lang.

Tro meg jeg føler meg som en idiot hver gang jeg ødelegger noe, men jeg kan rett og slett ikke gjøre noe med det, det er vanskelig å prøve og forbedre ett problem når hjernen konstant jobber i mot deg. Tenk deg om før du dømmer :)

Endret av mannssjåvinistisk
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...