Gå til innhold

Bli potensielt valgt bort pga manglende "erfaring" med å være i forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i slutten av 30-årene, og ble kontaktet av en dame på Tinder, som også er godt oppe i 30-åra. Praten har hittil gått ganske fint, og vi har snakket om mye rart. F.eks. stilte hun plutselig et sex-relatert spørsmål, ut av det blå, fordi det var noe hun syntes var viktig. Vi har planlagt å treffes i løpet av de nærmeste dagene.

Så kom samtalen inn på dating og tidligere forhold. Og siden jeg ikke har hatt særlig med forhold å vise til, noe hun har, så føler jeg nå at det kan gå skeis. For hun har en klar formening om at menn uten særlig erfaring fra forhold er selvsentrerte, egoistiske osv, og at de som regel også er dårlige i senga. Og hun tenker at når menn på min alder ikke har vært særlig lenge i forhold, så kan det bety at noe er galt. Selv sa hun at hun bare hadde gode erfaringer med dating. Det har ikke jeg hatt, har stort sett bare hatt negative erfaringer. Og det skrev jeg også litt om (ikke treffe noen det klaffer med, være interessert i noen uten at det er gjensidig, ting kan dø ut pga at man er opptatt på hver sin kant etc etc. Men selv etter at jeg sa noe om hvorfor ting har blitt som de har blitt, så kjenner jeg at hun fortsatt står på sine erfaringer (eller fordommer?) om menn som har lite "erfaring" med forhold.

Så, hvordan dette kommer til å utvikle seg er jeg sannelig ikke sikker på. Er det noen som har vært i en lignende situasjon som har noen innspill på hva som evt kan gjøres for å komme ut av dette uføret, eller er dette nå dømt til å mislykkes?

Anonymkode: 7caf5...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner vil ikke ha sex med menn som har hatt få eller ingen sexpartnere, og vil ikke bli sammen med menn med få eller ingen tidligere kjærester. Det handler nok og mye om statusen det gir at andre damer vil ha deg.

I utgangspunktet blir dette umulig, siden man ikke får erfaring uten å ha erfaring. Litt som når man søker på sin første jobb 😅

Det andre menn gjør er naturligvis å lyve / pynte på sannheten.

Anonymkode: ad5b1...acb

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinner vil ikke ha sex med menn som har hatt få eller ingen sexpartnere, og vil ikke bli sammen med menn med få eller ingen tidligere kjærester. Det handler nok og mye om statusen det gir at andre damer vil ha deg.

I utgangspunktet blir dette umulig, siden man ikke får erfaring uten å ha erfaring. Litt som når man søker på sin første jobb 😅

Det andre menn gjør er naturligvis å lyve / pynte på sannheten.

Hehe, ja, husker godt hvordan det var å skaffe seg en jobb etter man var ferdig med utdannelsen. For å få jobb måtte man ha erfaring, og for å få erfaring måtte man ha jobb. Hvis man ikke hadde nok erfaring fikk man ingen jobb, og uten jobb fikk man heller ingen erfaring. Blir en ond sirkel som er veldig vanskelig å bryte ut av.

KJenner på meg selv at jeg er ganske dårlig på å ljuge, og så er det uansett ikke klokt å bygge et forhold på en løgn. Så hva skal man gjøre da?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, ja, husker godt hvordan det var å skaffe seg en jobb etter man var ferdig med utdannelsen. For å få jobb måtte man ha erfaring, og for å få erfaring måtte man ha jobb. Hvis man ikke hadde nok erfaring fikk man ingen jobb, og uten jobb fikk man heller ingen erfaring. Blir en ond sirkel som er veldig vanskelig å bryte ut av.

KJenner på meg selv at jeg er ganske dårlig på å ljuge, og så er det uansett ikke klokt å bygge et forhold på en løgn. Så hva skal man gjøre da?

La være å snakke om slike ting så tidlig! Det er et rødt flagg når man begynner å mase om slikt før man engang har truffet hverandre. Du trenger ikke svare på slikt, hun er neppe den rette for deg når hun tar opp slike ting før man har datet og kan kjenne på kjemien og så bli kjent med hverandre. Jeg har et veldig langt forhold bak meg, ikke noe jeg legger ut om til hvem som helst for å si det slik. Når daten er blitt eksklusiv som partner for deg kan man begynne å snakke litt om det, og dele litt av det. Men fortid er uansett fortid og noe man ikke bør grave for dypt i, om det ikke er ting som er så vanskelig som ballast at det kan påvirke forholdet man er i.

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja ikke snakk om det uoppfordret i allfall. For sexpartnere kan du vel bare lyve på deg noen, det er jo ingen som finner ut av det uansett. Kjærester kan du jo ikke lyve på deg, men bare prøv å styr unna temaet i tidlig fase

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes hun virker til å ha flere negative sider enn deg.

Møt henne med selvtillit, det liker kvinner. Hvis hun prøver å jekke deg ned ved å ta opp alt hun mener er negativt med deg så bare vis at du ikke tar det til deg og at du ikke lar deg vippe av pinnen.

Jeg får dårlige vibber av den dama her, selv om jeg også er en som foretrekker at en mann har erfaring med hvordan hverdagslivet med en dame er. Når man ikke lenger knuller 3 ganger daglig og man oftere har klær på seg enn ikke. Når hverdagen kommer er det mange som "gir opp" dersom de ser for seg at det alltid skal være rosenrødt og deilig å være i samme rom. 

Men det har egentlig mer å si hvordan du er som person enn hva du har av erfaring. Som med alt annet. Så dersom du ikke lar henne vippe deg av pinnen så vil hun vel forstå at du er solid og hel ved som nettopp takler slike ting.

Skrevet
Antiviruset skrev (4 minutter siden):

La være å snakke om slike ting så tidlig! Det er et rødt flagg når man begynner å mase om slikt før man engang har truffet hverandre. Du trenger ikke svare på slikt, hun er neppe den rette for deg når hun tar opp slike ting før man har datet og kan kjenne på kjemien og så bli kjent med hverandre. Jeg har et veldig langt forhold bak meg, ikke noe jeg legger ut om til hvem som helst for å si det slik. Når daten er blitt eksklusiv som partner for deg kan man begynne å snakke litt om det, og dele litt av det. Men fortid er uansett fortid og noe man ikke bør grave for dypt i, om det ikke er ting som er så vanskelig som ballast at det kan påvirke forholdet man er i.

Nei, huff, likte ikke den responsen fra henne, det er helt sikkert. Og jeg sa ting som at man ikke kunne gjøre noe med fortiden, annet enn å lære av det som har gått galt og se fremover, og at det er viktig å være positiv, tenke at det kan gå bedre neste gang.

Og jeg ble litt satt ut først av sex-spørsmålet hun plutselig kom med. Det spørsmålet kom helt ut av det blå, vi snakket først om helt andre ting, ingenting som på en annen måte ville ledet til et slikt spørsmål. Jeg ville aldri slengt ut et sånt spørsmål til en dame, såpass kjenner jeg meg selv. For det hun spurte om var ganske spesifikt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tja ikke snakk om det uoppfordret i allfall. For sexpartnere kan du vel bare lyve på deg noen, det er jo ingen som finner ut av det uansett. Kjærester kan du jo ikke lyve på deg, men bare prøv å styr unna temaet i tidlig fase

Nei, jeg kommer nok ikke til å være den som tar sånne ting opp først, det er helt tydelig, får nok prøve å styre unna temaet så godt det lar seg gjøre.

loveli skrev (9 minutter siden):

Men det har egentlig mer å si hvordan du er som person enn hva du har av erfaring. Som med alt annet. Så dersom du ikke lar henne vippe deg av pinnen så vil hun vel forstå at du er solid og hel ved som nettopp takler slike ting.

Har i hvert fall demonstrert for henne at jeg ikke er redd for å svare på spørsmål, selv om de kan være av den vanskelige sorten. Og jeg har vært sannferdig i samtalen. Hennes perspektiv er at hun stort sett har gode erfaringer med dating. Og da har jeg lagt vekt på å få henne til å forstå at andre kan ha andre erfaringer enn det hun selv har.

Nå har hun ikke sagt (enda) at hun ikke vil treffe meg, så det er ikke dermed sagt at det er kjørt. Men det at hun henger seg sånn opp i dette gir ingen god magefølelse.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, huff, likte ikke den responsen fra henne, det er helt sikkert. Og jeg sa ting som at man ikke kunne gjøre noe med fortiden, annet enn å lære av det som har gått galt og se fremover, og at det er viktig å være positiv, tenke at det kan gå bedre neste gang.

Og jeg ble litt satt ut først av sex-spørsmålet hun plutselig kom med. Det spørsmålet kom helt ut av det blå, vi snakket først om helt andre ting, ingenting som på en annen måte ville ledet til et slikt spørsmål. Jeg ville aldri slengt ut et sånt spørsmål til en dame, såpass kjenner jeg meg selv. For det hun spurte om var ganske spesifikt.

Hva spurte hun om? 

Hun virker jo litt kanin-koker.

Skrevet
loveli skrev (Akkurat nå):

Hva spurte hun om? 

Hun virker jo litt kanin-koker.

Oralsex. Akkurat som om jeg skulle spurt en dame om hun likte å gi BJs (og nei, jeg stilte selvfølgelig ikke det spm til henne, selv om det var hun som først gikk inn på temaet, jeg kunne ha gjort det om jeg hadde villet).

Forøvrig, hun trodde også at spill, drama, av og på, ghosting osv er noe folk i 20-åra driver med, og at man har vokst av seg sånt. Vi vet jo alle hvor mye det stemmer...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oralsex. Akkurat som om jeg skulle spurt en dame om hun likte å gi BJs (og nei, jeg stilte selvfølgelig ikke det spm til henne, selv om det var hun som først gikk inn på temaet, jeg kunne ha gjort det om jeg hadde villet).

Forøvrig, hun trodde også at spill, drama, av og på, ghosting osv er noe folk i 20-åra driver med, og at man har vokst av seg sånt. Vi vet jo alle hvor mye det stemmer...

Hun virker til å ha sin egen oppfatning av verden, og hvordan den skal være for at hun skal trives i den og hvordan andre skal ha levd livet for å passe med henne. Virkelighetsfjern. 

Vil du virkelig treffe dette mennesket? Kan jo bli gøy på sitt vis også. Håper du oppdaterer oss.

Neste gang spør du om det samme som henne, hvis hun reagerer på at du spør så har du svaret ditt, dama er gal.

Det sagt, min erfaring er at de som liker å slikke er bedre elskere enn de som synes en våt fitte er ekkel. Men det er likevel ikke noe man spør om helt ute av det blå. Eller før man har møttes. Å motta oralsex er ikke så viktig for meg, men jeg elsker at en mann elsker med kroppen min. Så jeg kan forstå at hun lurer, men likevel... Neste gang dere snakker om hva dere har spist til middag kan du spørre om hun liker anal. 

Skrevet

Synes det du har å si om hvorfor du ikke har hatt langvarige forhold er viktigst. At du er reflektert og kan si litt om hva du har lært av alle datene og "froskekyssingen", liksom. Det er jo også nettopp det jeg er interessert i å høre om dersom mannen har vært i forhold før. Hva lærte han om seg selv og hva han trenger for å ha det bra i en relasjon og føle seg elsket? Så nei, i MIN bok er det ikke automatisk negativt at mannen ikke har vært samboer før. Hvis han aldri har bodd for seg selv, derimot!

Synes egentlig at det er rart å spørre detaljerte sex-relaterte spørsmål før man overhodet har møttes.

Anonymkode: 1861f...e4c

• Liker 5
Skrevet

Litt av utfordringen du møter er at kvinner har all makt når det kommer til dating, sex og forhold. Hun kan være uhøflig og ufin om hun vil, er du misfornøyd går hun bare til nestemann på lista. Du derimot har neppe den muligheten, så du må både finne deg i dritt og samtidig vokte dine ord med omhu.

Du må nok belage deg på å svelge stoltheten din om du vil komme noen vei 😛

• Liker 3
Skrevet
loveli skrev (2 minutter siden):

Hun virker til å ha sin egen oppfatning av verden, og hvordan den skal være for at hun skal trives i den og hvordan andre skal ha levd livet for å passe med henne. Virkelighetsfjern. 

Vil du virkelig treffe dette mennesket? Kan jo bli gøy på sitt vis også. Håper du oppdaterer oss.

Neste gang spør du om det samme som henne, hvis hun reagerer på at du spør så har du svaret ditt, dama er gal.

Det sagt, min erfaring er at de som liker å slikke er bedre elskere enn de som synes en våt fitte er ekkel. Men det er likevel ikke noe man spør om helt ute av det blå. Eller før man har møttes. Å motta oralsex er ikke så viktig for meg, men jeg elsker at en mann elsker med kroppen min. Så jeg kan forstå at hun lurer, men likevel... Neste gang dere snakker om hva dere har spist til middag kan du spørre om hun liker anal. 

Hun virker i hvert fall å ha vanskelig for å forstå hvordan noen kan gå igjennom livet uten å ha vært særlig mye i forhold. Da må det liksom være noe galt. At andre faktorer kan spille inn, tilfeldigheter, timing, det er ikke så relevant, tydeligvis 😕

Om jeg vil treffe henne? Jeg har i hvert fall villet det. Men jeg er litt i tvil nå, for jeg føler jo at hun på en måte forhåndsdømmer meg, og kanskje ikke virker så interessert i å bli kjent. Og da frister det ikke så mye å bruke tid og krefter på å overbevise henne. Har på en måte litt lyst til å sende en melding hvor jeg gir henne muligheten til å backe ut, men at vi gjerne treffes hvis hun likevel vil, se hva hun svarer på det. Skal vi treffes, så må hun faktisk ville det. Ellers vil ikke jeg treffe henne, er ikke interessert i noen form for allmisser heller.

Hehe, vurderte å spørre om hun på sin side likte å gi BJ, men i anstendighetens navn valgte jeg å droppe det. Svarte på spm hennes, da. Hun sa den tingen var ganske viktig for henne, og mitt svar var i henhold til hennes ønske (og selvfølgelig et ærlig svar, ikke bare for å si det hun ville høre). Har i hvert fall ingen problemer med å gi det til ei, og det er også ganske givende å se at hun nyter det :)

Vi får se. Men jeg synes nok at å stille sånne spørsmål blir litt vel vulgært. Og i hvert fall til noen i en så tidlig fase.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hun virker i hvert fall å ha vanskelig for å forstå hvordan noen kan gå igjennom livet uten å ha vært særlig mye i forhold. Da må det liksom være noe galt. At andre faktorer kan spille inn, tilfeldigheter, timing, det er ikke så relevant, tydeligvis 😕

Om jeg vil treffe henne? Jeg har i hvert fall villet det. Men jeg er litt i tvil nå, for jeg føler jo at hun på en måte forhåndsdømmer meg, og kanskje ikke virker så interessert i å bli kjent. Og da frister det ikke så mye å bruke tid og krefter på å overbevise henne. Har på en måte litt lyst til å sende en melding hvor jeg gir henne muligheten til å backe ut, men at vi gjerne treffes hvis hun likevel vil, se hva hun svarer på det. Skal vi treffes, så må hun faktisk ville det. Ellers vil ikke jeg treffe henne, er ikke interessert i noen form for allmisser heller.

Hehe, vurderte å spørre om hun på sin side likte å gi BJ, men i anstendighetens navn valgte jeg å droppe det. Svarte på spm hennes, da. Hun sa den tingen var ganske viktig for henne, og mitt svar var i henhold til hennes ønske (og selvfølgelig et ærlig svar, ikke bare for å si det hun ville høre). Har i hvert fall ingen problemer med å gi det til ei, og det er også ganske givende å se at hun nyter det :)

Vi får se. Men jeg synes nok at å stille sånne spørsmål blir litt vel vulgært. Og i hvert fall til noen i en så tidlig fase.

Hun virker jo til å ha litt dårlige sosiale antenner og selvrefleksjon og det hadde gjort meg skeptisk. Men jeg er også for å gi folk en sjanse. Hadde nok møtt dama, men hvis det ikke føles rett så er det ikke rett. :)

Skrevet
loveli skrev (13 minutter siden):

Hun virker jo til å ha litt dårlige sosiale antenner og selvrefleksjon og det hadde gjort meg skeptisk. Men jeg er også for å gi folk en sjanse. Hadde nok møtt dama, men hvis det ikke føles rett så er det ikke rett. :)

Har ikke hørt noe mer fra henne på et par timer nå, så hvem vet hvordan dette går til slutt. Det som er helt sikkert er at jeg ikke kommer til å trygle og be om at vi skal treffes. Vil hun fortsatt, så kan jeg treffe henne hvis jeg får følelsen av at hun faktisk vil. Hvis ikke, så får det bare være. Sender ikke flere meldinger nå, tenker at hun får tygge litt på det som er sagt og ta kontakt når hun føler for det. Og jeg har vært veldig tydelig på at jeg ikke går inn i noe forhold for enhver pris. Som f.eks. å bli sammen med noen kun for ikke å være alene. At hvis jeg skal bli sammen med noen, så må det være fordi jeg virkelig liker henne. Har også sagt rett ut at jeg ikke gidder rot og tull, ghosting, spill osv. Hun på sin side har vært tydelig på at hun søker kjæreste, og hun insisterte på at hun er seriøs, spesielt ifm. det sex-spørsmålet hun stilte. Jeg har også sagt at jeg hadde Tinder for noen år siden, men slettet profilen. Og at jeg ikke ville vært på Tinder igjen om det ikke hadde vært for koronakrisen.

• Liker 2
Skrevet

Rødt flagg for meg om en dame har datet eller ligget med veldig mange, men ikke vært i lange forhold. Da går jeg heller videre til en jeg opplever som tryggere å satse på noe langvarig med. Om hun derimot har dyrket egne interesser og latt være å bruke tiden sin på menn er det noe helt annet. 

• Liker 3
Skrevet

Man kan lure på hvorfor kvinner heller velger en mann med barn og tidligere forhold bak seg enn en ubrukt ungkar. Umiddelbart kunne man tenkt seg at det sistnevnte ville vært enklere på mange måter. Det er flere grunner til at det likevel ikke er slik. Fra kvinnenes side uttrykkes det en viss skepsis til menn som i voksen alder ikke er i et forhold.
https://psykiskhelse.no/bladet/2016/resirkulering-av-menn

Anonymkode: 6a37d...bda

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner henne.

Jeg har ved flere anledninger forsøkt å date menn uten forhold bak seg; never again. Det er åpenbart at de jeg har datet ikke har erfaring med å ta hensyn til en annen person sine følelser, eller nok erfaring til å skjønne at forhold også består av downs. 

Så, jeg ønsker en som har forståelse for og innsikt i det. 

• Liker 4
Skrevet

Har ikke hørt noe mer fra henne siden i går. Hun skulle riktignok på en liten reise i dag, så det er forsåvidt greit. Og hun har heller ikke sagt at hun vil avlyse. Så det er ikke gitt at det er kjørt.

Likevel, jeg er i tvil om jeg vil treffe henne nå. Det som taler for å treffe henne er at vi tross alt har hatt en god samtale, tone (utenom forholdssnakket) og noen felles interesser som vi kan spinne på. MEN, jeg synes hun har forhåndsdømt meg vesentlig mtp. det med tidligere forhold. Hun sier at hun ikke generaliserer, men det er nettopp det hun har gjort. Så en del av meg har nå lyst til å avlyse treffet, med en høflig, men klar beskjed om at forhåndsdømming ikke er greit. Man skal ikke la seg tråkke på, og jeg vil ikke ha kjæreste for enhver pris, da forblir jeg heller singel.

Dianah skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner henne.

Jeg har ved flere anledninger forsøkt å date menn uten forhold bak seg; never again. Det er åpenbart at de jeg har datet ikke har erfaring med å ta hensyn til en annen person sine følelser, eller nok erfaring til å skjønne at forhold også består av downs. 

Så, jeg ønsker en som har forståelse for og innsikt i det. 

Synd at det ikke fungerte med de du forsøkte å date. Men, kanskje de lærte noe om hva de gjorde feil og at de forhåpentligvis ikke gjør samme tabbe igjen. Uansett finnes det da nok av forholdsvante folk som ikke tar hensyn til andre personers følelser. Sosiopater finner seg kjærester de også. Ville du f.eks. valgt en forholdsvant sosiopat fremfor en uerfaren som ikke var sosiopat eller hadde andre former for sinnslidelser?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...