Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort (skulke jobb eller ta konsekvensen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 år gammel og jobber i en bhg. Akkurat nå har jeg sagt opp stillingen og skal bare jobbe ut november. Forrige uke ba jeg om fri noen timer midt på dagen i morgen men fikk ikke. Dette skaper kjempeproblemer for meg, fordi jeg skal på en obligatorisk kjøretime som jeg må ta nå. Kjørelærer har ingen andre timer og det må gjøres nå fordi jeg skal snart kjøre opp. Det er stor kø på oppkjøring så om jeg ikke tar den jeg har nå, så kan det være måneder å vente til neste. Men, jeg har ikke måneder, fordi jeg skal reise til utlandet i et halvt år i januar… 

Så, jeg ser nesten ingen utvei enn å ringe inn «syk» imorgen.. men det er utrolig vanskelig! Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 6f7bf...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått på jobb. 

Anonymkode: ec190...381

• Liker 6
Skrevet

Gått på jobb.

Anonymkode: 217ab...224

Skrevet

Ta fri uten lønn....? Jeg hadde gått på jobb. Sikkert alltids noen som avlyser timen sin før eller siden og da kan du jo steppe inn... Men dårlig planlagt? Du visste du hadde time.. Kunne tatt ut feriedag omså, om du var tidlig nok ute.. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gått på jobb.

Anonymkode: 217ab...224

Gått på jobb og ikke tatt sertifikatet? Det er valgene… bryr dere dere ikke om å ha førerkort?

• Liker 2
Skrevet
Minlillesky skrev (1 minutt siden):

Ta fri uten lønn....? Jeg hadde gått på jobb. Sikkert alltids noen som avlyser timen sin før eller siden og da kan du jo steppe inn... Men dårlig planlagt? Du visste du hadde time.. Kunne tatt ut feriedag omså, om du var tidlig nok ute.. 

jeg har ikke opptjente feriedager. Jeg spurte om ulønnet perm, men fikk nei. 
ts

Skrevet

Hadde dratt på jobb og så blitt dårlig etter kort tid. 

Anonymkode: 8c19f...dcd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg har ikke opptjente feriedager. Jeg spurte om ulønnet perm, men fikk nei. 
ts

Hva ble det avslaget begrunnet med? Høres jo helt merkelig ut å ikke få ulønnet permisjon.

Anonymkode: 26b04...69c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde dratt på jobb og så blitt dårlig etter kort tid. 

Anonymkode: 8c19f...dcd

Sikkert ingen som gjennomskuer den. 🙄

Da kan man vel like godt si «jeg gidder ikke jobbe», og så gå. Ts skal jo uansett slutte.

Anonymkode: f5c82...799

• Liker 4
Skrevet

Din nærmeste leder kan kreve legeattest ved mistanke om at du misbruker retten til egenmelding. I morgen er det helt åpenbart at du gjør det. Du har bedt om fri og fått nei. Noen ledere liker å forfølge den typen søpleoppførsel rettslig. Håper din leder er en av dem. Det er klart du får en annen time, folk tar lappen hvert år og kommer til å fortsette med det. Gå på jobb, shitkid.

Anonymkode: 9ac8c...68a

• Liker 7
Skrevet

Ps: det er en grunn til at jeg diskriminerer på alder når jeg ansetter. Du er grunnen, TS. Du og andre som deg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ps: det er en grunn til at jeg diskriminerer på alder når jeg ansetter. Du er grunnen, TS. Du og andre som deg.

Det er ikke lov å diskriminere, og om du en gang blir tatt for det, så lykke til. 
Hadde jeg vært deg TS, så hadde jeg bok dratt på jobb, siden dette er en referanse du kommer til å trenge. Det tar seg ikke godt om du ikke møter opp da du har fått nei. MEN jeg ville nok forhørt meg med noen som kanskje kan bytte dag med deg? Slik at du ikke får fri, men heller bare bytter dag?☺️

Anonymkode: 78633...bc4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva ble det avslaget begrunnet med? Høres jo helt merkelig ut å ikke få ulønnet permisjon.

Anonymkode: 26b04...69c

Ingen begrunnelse. Bare nei. Det er mangel på folk.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Din nærmeste leder kan kreve legeattest ved mistanke om at du misbruker retten til egenmelding. I morgen er det helt åpenbart at du gjør det. Du har bedt om fri og fått nei. Noen ledere liker å forfølge den typen søpleoppførsel rettslig. Håper din leder er en av dem. Det er klart du får en annen time, folk tar lappen hvert år og kommer til å fortsette med det. Gå på jobb, shitkid.

Haha herlig med en leder som kaller fortvilede folk for shitkid. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaha, og i hvilken del av likestillings- og diskrimineringsloven kan du stå inne for dette? Fader altså, det jobber så mange idioter i lederstillinger - idioter som aldri skulle hatt den maktposisjonen de har. 

Uansett, dette var kjipt ts. Kan du bytte med en kollega? Kan noen ta noen timer for deg?

Forøvrig, rævva arbeidsplass som ikke tilrettelegger for noe så viktig. For min del hadde nok lappen vert viktigere enn en referanse  - dersom du uansett skal utenlands og har andre referanser å bruke til fremtidig jobb. Hadde ringt meg syk på pur f. 

Anonymkode: 6e49d...f24

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Gått på jobb og ikke tatt sertifikatet? Det er valgene… bryr dere dere ikke om å ha førerkort?

TS, det du foreslår (å ringe "syk") er jo juks. Bryr du deg ikke om det eller er du troll? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forøvrig, rævva arbeidsplass som ikke tilrettelegger for noe så viktig. For min del hadde nok lappen vert viktigere enn en referanse  - dersom du uansett skal utenlands og har andre referanser å bruke til fremtidig jobb. Hadde ringt meg syk på pur f. 

Anonymkode: 6e49d...f24

Lappen er ikke spesielt viktig om ts ikke har tenkt å benytte den i yrkessammenheng.

Anonymkode: f5c82...799

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS, det du foreslår (å ringe "syk") er jo juks. Bryr du deg ikke om det eller er du troll? 

Jo bryr meg veldig egentlig. Syns det er dritkjipt. Men det er den eneste måten jeg får tatt lappen før jeg drar utenlands i mange måneder, hvor jeg også kommer til å trenge den. Har brukt maaaaaaaange tusen på å få tatt lappen og ventet måneder på oppkjøring. Den eneste timen kjørelæreren min har før oppkjøring er i morgen… 

Skrevet

Du går selvfølgelig på jobb. 

Dårlig planlegging er eget ansvar, du får alltids lappen til slutt. 

Anonymkode: 75133...317

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jo bryr meg veldig egentlig. Syns det er dritkjipt. Men det er den eneste måten jeg får tatt lappen før jeg drar utenlands i mange måneder, hvor jeg også kommer til å trenge den. Har brukt maaaaaaaange tusen på å få tatt lappen og ventet måneder på oppkjøring. Den eneste timen kjørelæreren min har før oppkjøring er i morgen… 

Du har jo bestemt deg, hvorfor spørre oss? Du trengte å høre at det du ønsker å gjøre er ok? Nei, det er ikke ok, men du gjør det du vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...