AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Hei. Jeg er ei dame som skaffet meg en advokat innen barnerett i håp om å vinne daglig omsorg for min 11 år gamle sønn. Jeg går pr i dag på Nav og har rett på fri rettshjelp. Husleien er såpass høy at jeg tok meg et par små oppussingsjobber der kundene betalte meg direkte. Jeg fikk meg d ut av knipen og fikk betalt leien. Siden advokaten ringte meg da jeg jobbet fortalte jeg det slik det var. Dette skulle jeg ikke ha sagt, for etter et par dager fikk jeg en rekning av sjefen hennes på over 17.000 I forkant av dette hadde vi en enighet om at hun skulle sende en mail til barnefar slik at mailen hennes ga samværsavtalen nok tyngde til at han gikk med på det. Familiekontoret har, slik jeg har forstått det, ikke særlig myndighet og dette benytter han seg av. Han er av typen som bruker vår sønn som våpen og skjold mot meg og manipulerer også saksbehandleren. Jeg var svært skuffet over å ikke ha hørt noe som helst fra advokaten før møtet, enda hun var fullstendig klar over når møtet på Familiekontoret skulle være. Vår sønn hadde uttalt at han ønsket det samme som meg hos saksbehandler, men alikevel fikk vi ikke en gang det en kaller 'minstesamvær' etter møtet. Jeg har ved flere anledninger også spurd hun min om et fysisk møte, uten at hun en gang svarer på spørsmålet. Hun har nå sagt til sjefen sin at jeg tjener 120.000 mer i året enn det jeg først oppga og dermed har jeg ikke rett på fri rettshjelp. Hvor hun har fått dette høye tallet fra aner jeg ikke. Mailen med fakturaen har blitt sendt til meg hele 3 ganger i løpet av få dager. På Fredag fikk jeg purring kun noen timer etterpå. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, men håper på noen kommentare fra dere lesere. Og er det noen som kan anbefale en pålitelig barnerett advokat i Bergen, så hyl ut. Takk til dere lesere. Anonymkode: 5d690...6a1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Så du har fått faktura, men ingen hjelp? Anonymkode: 1ab1c...630
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så du har fått faktura, men ingen hjelp? Anonymkode: 1ab1c...630 Ja, hun gjørde jo ikke det hun sa hun skulle. Hun har laget et utkast til stevningen, men det er ikke sendt enda. Klarer ikke lengre å stole på henne og vurderer sterkt å bytte til en ny advokat. Anonymkode: 5d690...6a1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Du får purre på de om de ikke har gjort det de skulle. Anonymkode: f4609...50e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Når du tjener over beløpet for fri rettshjelp har du selvfølgelig ikke krav på det heller. At du snyter på skatten ved å jobbe svart, samtidig som du er frekk nok til å heve aap på skattebetalernes regning, vel har ikke ord for hvor frekk du er. Du får etterlyse hos henne hva hun har gjort for regningen du fikk, men den regningen må du heldigvis betale, og du har heller ikke krav på fri rettshjelp hos neste advokat. Når du ikke en gang får minimumssamvær så er det vel en grunn til det, moralen din f.eks. Anonymkode: 0aeb7...02f 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Trodde ikke mn hadde krav på fri resttshjelp når det gjaldt barnefordelingssaker. familievernkontoret har ingenting med samvær å gjøre, de kan komme med råd med de har ingen makt eller rettighet, Men om du ikke har samvær, eller minste samvær med barnet kan du vel ikke forvente daglig omsorg. Og hvordan i alle dager skal du klare det om det knapt går rundt idag til husleie? For å fordele samvær om dere ikke klarer dte selv må dere til retten, det koster fort opp mot 100 000, i advokatutgifter og sakkyndige. Det er den eneste veien å gå om en forelder nekter å samarbeide og komme fremtil en avtale begge følger Anonymkode: 48906...282 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Advokatforsikring. Men da kan du ikke få hjelp før etter 6 mnd og det må ikke være en pågående sak. lykke til❤️ Anonymkode: fa9dd...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, hun gjørde jo ikke det hun sa hun skulle. Hun har laget et utkast til stevningen, men det er ikke sendt enda. Klarer ikke lengre å stole på henne og vurderer sterkt å bytte til en ny advokat. Anonymkode: 5d690...6a1 Du vet det tar tid å skrive utkast til stevning? Ligger jo masse jobb bak. Det at den ikke er sendt inn til retten har da ingenting å si? Synes ikke 17 000 for utkast til stevning er mye. Her tror jeg heller det har med litt ugreie forventninger fra din side. Du kan jo ikke regne med at folk jobber gratis for deg. Anonymkode: 9f645...6db 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Hvorfor skal du kreve daglig omsorg for barnet? Har du økonomi til det? For slik som du skriver setter du deg selv i ett veldig dårlig lys. Anonymkode: b2c5b...dc4
Basi Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Du har jo fått hjelp om advokaten har skrevet stevning. Og nei, hun kan jo ikke utføre mer arbeid for deg om hun ikke får betalt. Hva vil du med denne tråden egentlig? Drømmeklient... 1
Kelsier Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Advokaten er pliktig til å sende faktura når du ikke har krav på fri rettshjelp, og hun er i tillegg pliktig til å sende MT-melding med mistanke om hvitvasking. For det er nemlig det du driver på med her. 17 000 kr for å skrive en stevning er ikke spesielt mye. Tilsvarer vel en 6-7 timers arbeid før moms, til en rimelig timespris på 2000 kr timen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå