Gå til innhold

Halloween - når knask uteblir, hvilket knep har du eller noen du kjenner blitt utsatt for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell om noen knep-historier. 

- Jeg har opplevd å få bæsj på døra. Hvilken bæsj dette var er usikker, men antar hundebæsj. 

- Min onkel fikk en penis tegnet på garasjedøren med formfett-spray. 

- Vet om noen som fikk en stor stein kastet inn på trappa. Det smalt i veggene. 

- Har fått egg kastet på både bil og ytterdør. 

Kanskje jeg kommer på mer senere.

Anonymkode: ad72c...f6c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ringt på en haug av dører med ungene de siste 10 årene, har ikke opplevd en eneste som har valgt Knep framfor Knask.

De som ikke er med går vi bare forbi.

Anonymkode: bade8...9c1

• Liker 7
Skrevet

Mine besteforeldre fikk ene året ris kastet over hele trappa. Et annet år moll, grus og gress. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

- Jeg har opplevd å få bæsj på døra. Hvilken bæsj dette var er usikker, men antar hundebæsj. 

Hvorfor valgte du knep. Likte den med bæsj best 

Anonymkode: f0688...99a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ringt på en haug av dører med ungene de siste 10 årene, har ikke opplevd en eneste som har valgt Knep framfor Knask.

De som ikke er med går vi bare forbi.

Anonymkode: bade8...9c1

Så bra, men det var ikke det tråden handlet om. 

Som regel så har knep skjedd når folk ikke har lukket opp døra eller ikke er hjemme, og ikke fordi de VELGER det. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor valgte du knep. Likte den med bæsj best 

Jeg VALGTE ikke det. Men jeg VALGTE å IKKE ÅPNE. Derav skjedde dette.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bra, men det var ikke det tråden handlet om. 

Som regel så har knep skjedd når folk ikke har lukket opp døra eller ikke er hjemme, og ikke fordi de VELGER det. 

Ingen tar knep hvis ikke noen er hjemme.

Reglene er: knask eller knep. Så svarer man. Knask / knep. Svarer du knep kan man få bæsj.

Man kan si. Er ikke med på leken. Da er der ingen av delene (knask / knep)

• Liker 2
Skrevet

Ingen tar knep hvis ikke noen er hjemme.

Reglene er: knask eller knep. Så svarer man. Knask / knep. Svarer du knep kan man få bæsj.

Man kan si. Er ikke med på leken. Da er der ingen av delene (knask / knep)

Jo, barn tar knep hvis ikke noen er hjemme. Tror du barn følger spillerreglene når de er ute på godteritokt uten foreldre? Vel, la meg fortelle deg splitternytt: NEI! 

Uansett om man svarer knep så skal man aldri noensinne få servert bæsj på trapp og dør. Vet du hva. Det er visse grenser for hva man skal tåle. 

At jeg som huseier automatisk blir med på leken er helt bak mål. 

• Liker 16
Skrevet

Jo, barn tar knep hvis ikke noen er hjemme. Tror du barn følger spillerreglene når de er ute på godteritokt uten foreldre? Vel, la meg fortelle deg splitternytt: NEI! 

Uansett om man svarer knep så skal man aldri noensinne få servert bæsj på trapp og dør. Vet du hva. Det er visse grenser for hva man skal tåle. 

Det er vel dessverre alltid noen som ødelegger for resten, men de gjør det nok uansett ikke kun på Halloween. Vil anta det er samme drittungene som sprenger postkasser, søppelkasser, skyter på katter osv som gjør det om det skulle skjedd her egentlig. 

De fleste går nok videre til neste hus i jakt på mer godteri. 

Anonymkode: e6112...185

• Liker 3
Skrevet

Det er vel dessverre alltid noen som ødelegger for resten, men de gjør det nok uansett ikke kun på Halloween. Vil anta det er samme drittungene som sprenger postkasser, søppelkasser, skyter på katter osv som gjør det om det skulle skjedd her egentlig. 

De fleste går nok videre til neste hus i jakt på mer godteri. 

Anonymkode: e6112...185

Jeg synes det er mye av det i området her. Og jeg snakker om "barn" mellom 10-16 år som går på tiggerunder. Disse har lett for å bedrive pøblestreker hvis man ikke er hjemme eller åpner døra. 

Angående postkasse, ja en nabo fikk den full av krem engang. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker som om du er inhabil til å være trådstarter og ordstyrer i denne saken. Denne tråden handler om morsome knep men du virker bare sint og kommer med angivelige historier om både din onkel, besteforeldre i tillegg til flere. Jeg tror moderator bør ta en faktasjekk her. Har virkelig bestefar fått moll på trappa?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner noen som har fått egg knust på vinduene. De var ikke hjemme…

• Liker 3
Skrevet

Smøre sæd på dørhåndtakene på bilen.

Anonymkode: ddc93...d5b

• Liker 3
Skrevet

Da vi gikk knask-eller-knep rundt år 2000 kastet vi egg på vinduene til folk.

Anonymkode: 50826...ec3

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner noen som har fått egg knust på vinduene. De var ikke hjemme…

Da vi gikk knask-eller-knep rundt år 2000 kastet vi egg på vinduene til folk.

Anonymkode: 50826...ec3

Eggkasting er visst en klassiker. Spesielt på hus hvor folk ikke er hjemme. 

Og snøballer, men heldigvis så er det sjeldent at det er snø rundt Halloween-tider. 

• Liker 1
Skrevet

Da vi gikk rundt år 2000 kastet vi egg på dør/garasjedør/vinduer, eller pakket epletreet inn i dopapir 🙈 vi gjorde det om vi så folk som lusket bak gardinene og ikke ville åpne.. ikke at det unnskylder oppførselen 😅

Anonymkode: 5722c...aa6

• Liker 3
Skrevet

I opplevde at det ble utført knep uten at vi fikk mulighet til å velge. Ungdommen bare gjorde faenskap fordi de kunne. 
De tømte en flaske matolje på glatte fliser i inngangspartiet. Smurte makrell i tomat på alle dørhåndtakene og pisset i heisen.  Dette var i en blokk på11 etasjer. 

Anonymkode: 3c1b9...4b4

• Liker 5
Skrevet

Da vi gikk rundt år 2000 kastet vi egg på dør/garasjedør/vinduer, eller pakket epletreet inn i dopapir 🙈 vi gjorde det om vi så folk som lusket bak gardinene og ikke ville åpne.. ikke at det unnskylder oppførselen 😅

Anonymkode: 5722c...aa6

Dopapir på trær, den har jeg ikke hørt før :) Men jeg husket at når jeg gikk Halloween, faktisk samtidig som deg og en til, altså rundt 2000-tallet, så var det viktig å finne ut om de var hjemme eller ikke når døra var låst. Vi lusket igjennom hagene til folk for å se inn vinduene. Var de hjemme så var det det samme som "knep", altså... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I opplevde at det ble utført knep uten at vi fikk mulighet til å velge. Ungdommen bare gjorde faenskap fordi de kunne. 
De tømte en flaske matolje på glatte fliser i inngangspartiet. Smurte makrell i tomat på alle dørhåndtakene og pisset i heisen.  Dette var i en blokk på11 etasjer. 

Anonymkode: 3c1b9...4b4

Oh, såpass! Og pisset i heisen 🥴 🤬

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Slå av ute-lyset om du ikke vil ha besøk, så slipper du knep. 

Anonymkode: 2d367...53d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...