AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg sliter med ett dilemma. Enten kan jeg bo i Oslo hvor jeg har en ok nok Jobb som gjør meg veldig kvalifisert til jobber jeg egentlig vil ha senere. Eier leilighet her, og de fleste skikkelig kule/gode jobbene jeg vil ha er her mtp fremtiden. Men jeg har ikke ett sosiale nettverk, har bodd her i 4 år og synes at byen er for trang æ, folksomt og dyr i forhold til hva man får for pengene. Ei skikkelig god veninne flytter snart til ca 10 min unna Oslo S med tog, men er fremdeles en times reisevei fra meg til henne. Eller så kan jeg bo 3 timer unna, i en passe størrelse by, kanskje litt dyr (men betydelig billigere enn Oslo), har ett veldig godt nettverk her og trivdes veldig før jeg flyttet til Oslo for å studere. Men det er ingen jobb her for meg. Eller, det er en stilling som aldri blir ledig, og da er det uansett veldig vanskelig å få den. Jeg er også gift med mannen i mitt liv. Han kan jobbe over alt, og har nettverk begge steder. Han vil helst bo i byen 3 timer unna Oslo, men er åpen for begge delene. Familie bor 8 og 10 timer unna begge stedene. Ingen av oss har nettverk i noen av de byene. Vi har per nå ingen barn, men har ønsket oss i 2 år - men vil få mer stabilitet i livet først. Er ikke aktive prøvere. Det er svært vanskelig å få jobb i yrket mitt, så dersom jeg forlater yrket vet jeg ikke om/når jeg får en ny sjanse. Jeg har jobbet i 3 år i en veldig relevant stilling i ett annet yrke, men allikevel slitt med å få noe. Kan noen hjelpe meg å ta ett valg? Anonymkode: 20ea1...0df
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Man tilbringer mest tid på jobben.... Anonymkode: 91255...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå