Gå til innhold

Hva avgjør dine matvalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som avgjør hva du skal spise? Hva som er sunt eller hva du har lyst på? Er det bestemt på forhånd eller tar du det du har lyst på der og da? 

Anonymkode: fd3c4...ec1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har lyst på eller det jeg har hjemme

Anonymkode: 0fa6f...354

Skrevet

Spiser det jeg har lyst på. Eller evt. rester fra dagen før.

Anonymkode: 4af44...390

Skrevet

Varierer litt, men jeg pleier å skrive menyliste for middagene hver uke, og da planlegger jeg som regel 2-3 måltider med fisk/sjømat, og helst en med vegetar/suppe. Men hender seg at jeg får lyst på noe annet og drar innom for å kjøpe det selvsagt.

Anonymkode: 7b335...1e7

Skrevet

Tidligere brukte jeg å spise det jeg hadde lyst på, men kunne ofte glemme  å spise slik at jeg gikk gjennom hele dagen uten å bli sulten før på ettermiddag/kveld, noe som har endt med overspising og utskeielser. Etter at jeg begynte å planlegge måltidene har jeg fått mer kontroll på vekta (gått ned 30 kg). Jeg spiser stort sett sunt, men kan varierer litt. 

Anonymkode: 3a7f5...56e

Skrevet

Det som er sunt og smaker godt. 

Anonymkode: fe5af...705

Skrevet

Det kommer an på hvor mye mannen min orker å gjøre, og hva vi har i hus. Det er han som lager mat. 

Stort sett blir det noe sunt, men det viktigste er å få i seg noe på dårlige dager.

Anonymkode: 00fe7...fba

Skrevet

Jeg planlegger å handle, men spiser når jeg har lyst. Dvs at jeg spiser noe av det jeg har tilgjengelig i kjøleskapet.

Anonymkode: 514cc...dd6

Skrevet

Viktig at det har proteiner. 

Gjest Villfisker
Skrevet

Viktig at det er bra for meg, men gidder ikke å spise noe jeg ikke liker. Kan skeie ut når jeg får lyst, men gjør ikke det hver dag. Har heller ikke dårlig samvittighet når jeg gjør det. Hadde blitt dritkjedelig å bare spise sunt 🙂

Skrevet

Til middag ofte det som er i -50% disken eller på tilbud. Utover det er vi vanedyr som liker det samme brødet, pålegget, frokostblandingen osv. Tenker ikke så mye på om det er sunt, mer opptatt av at det blir spist. Ved kjøp av kjøttpålegg og egg, er jeg opptatt av dyrevelferd. Så bruker litt ekstra penger på produkter godkjent Dyrevernsalliansen.

Anonymkode: 50b48...d18

Skrevet

Lager en ukesplan, og holder meg til den. Mat er mat, så like greit å ha en plan. 

Frokost - samme 3-4 dager på rad. Lunsj - samme 2 dager på rad. Middag - noe nytt hver dag.

Men alt er planlagt, innkjøpt og bestemt, noen dager før uka starter. 

Anonymkode: 2949f...0f7

Skrevet

Energien. Så lenge jeg er i form blir det hjemmelaget og sunt. 

Anonymkode: 7027a...fd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2021 den 14.07):

Hva er det som avgjør hva du skal spise? Hva som er sunt eller hva du har lyst på? Er det bestemt på forhånd eller tar du det du har lyst på der og da? 

Streng matplan. Jeg er mye syk og sliten og har derfor ofte lyst på rask og usunn mat, så derfor har jeg en matplan jeg følger. Da passer jeg på å ha ingrediensene klart i kjøleskapet og jeg slipper å tenke for mye på hva jeg skal lage for da gir jeg til slutt opp og går for godis, take-away eller noe annet usunt

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2021 den 14.07):

At det er sunt,godt og fritt for animalier :) 

Anonymkode: 086a6...7bc

Skrevet

I ukedagene er det enten rester fra helgen, eller det jeg har lyst på/energi til å lage. Vanligvis noe raskt og enkelt, sjeldent mer enn 20-30 min tilberedning. Helgen pleier jeg begynne tenke på allerede mandag/tirsdag, og lager alltid noe godt som krever tid/arbeid, og blir masse rester.

Spiser relativt sunt uansett, så tenker ikke så mye på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...