Gå til innhold

Ta ut spiralen for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker det? Hjelper det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min spiral har ikke ført til at jeg har lagt på meg. Kostholdet mitt gjorde derimot det. Så jeg bestemte meg for å ta mer bevisste valg om hva jeg putter i munnen, og spiralen sitter enda. Jeg har aldri tenkt over at man legger på seg av å bruke spiral..?

Anonymkode: 18312...177

• Liker 1
Skrevet

Overvekt er en velkjent bivirkning av p-piller, mulig det er av spiral også? Dosen er jo mindre på spiralen da. 

Anonymkode: f6367...72b

• Liker 1
Skrevet

Lurer på å kutte pilla av samme grunn.. 

ikke fordi jeg tror jeg legger på meg av pilla, men fordi de ikke gjør godt for psyken (tror jeg..) og når jeg har det dritt så trykker jeg i meg sukker, snacks og rett og slett alt for mye.. hele tiden

Skrevet

Hormonprevansjon samler mye MYE vann i kroppen. Jeg gikk opp over 10kg på cerazette bare i vann, horomspiral og psprøyte har samme hormon som cerazette.

Anonymkode: c36c8...4df

• Liker 3
Skrevet

Spiralen veier minimalt, så det er ikke alt for mye du kommer til å gå ned dessverre.

Anonymkode: dc4c8...21b

Skrevet

jeg gikk ikke opp av spiral, men P piller derimot gikk jeg opp av/vannvekt

Anonymkode: e872c...dc1

Skrevet

Jeg gikk opp 10 kg etter spiral ble satt inn. Ser på beina at en del av det er vann, ja, men det er uansett mye. Tar en vanlig test ved å trykke på huden (sånt som jordmor gjorde på svangerskapskontroller). Så noe vann har jeg.

Leser også på nett at mange undrer om det samme, selv om offisiell beskjed er at spiralen ikke fører til vektoppgang.

Tenker å prøve og se i noen måneder. Er det ikke noe resultat, så betaler jeg for en ny spiral.

Skrevet

Ingen prevensjon gjør du går opp i vekt. Det er kaloriene du putter i kroppen

Anonymkode: ec9fd...214

Skrevet
Jente599 skrev (15 timer siden):

Lurer på å kutte pilla av samme grunn.. 

ikke fordi jeg tror jeg legger på meg av pilla, men fordi de ikke gjør godt for psyken (tror jeg..) og når jeg har det dritt så trykker jeg i meg sukker, snacks og rett og slett alt for mye.. hele tiden

Depresjon, ja... Det var nesten så jeg kastet mannen min ut om våren. Alt irriterte meg, selv om det virkelig ikke var grunn til det. Det gikk over etter ca. 9 mnd. Av seg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen prevensjon gjør du går opp i vekt. Det er kaloriene du putter i kroppen

Anonymkode: ec9fd...214

Kan godt hende. Men kan prevensjon påvirke appetitten? Humøret som fører til overspising?

• Liker 2
Skrevet
Ny Bruker skrev (1 minutt siden):

Kan godt hende. Men kan prevensjon påvirke appetitten? Humøret som fører til overspising?

Ja, men dette er vanlig med p-piller. Aldri hørt om at det kan skje ved spiral. 

Anonymkode: c99be...86a

• Liker 1
Skrevet

Jeg var under utredning og fikk anbefalt å fjerne spiralen. Da hadde jeg brukt hormonspiral i rundt 15 år. Kiloene rant av meg og innen noen uker hadde jeg tatt av rundt 8-9 kg i vannvekt. Hadde jeg visst dette før. 🤬Jeg fikk spiralen da yngste var baby og hadde endel babykilo på det punktet, men har trent jevnt i åresvis og sett meg blind på eget utseende. Ble helt paff da plutselig kragebeina ble synlige. I hele oppveksten var jeg tynn osv… nå sier jeg ikke dette gjelder alle, men om jeg var deg ville jeg fjernet den og sett hva som skjer. Du kan alltids sette inn ny.  Det er verdt et forsøk om vekta plager deg. Når jeg ser på bilder av tida med hormonspiral ser jeg  hoven ut. Har aldri satt inn spiral igjen- helt ferdig med det! Pga kraftige blødninger var den super, men etter jeg fjernet den brant jeg bort livmorslimhinna så blødningene har ikke vært et problem i ettertid. 👍

Anonymkode: a230b...1ae

• Liker 3
Skrevet

Raste ned 9kg etter at jeg sluttet på p-sprøyta, så man skal ikke undervurdere hormoner.

Anonymkode: 505b1...53f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...