Gå til innhold

Seroquel (kvetiapin). Noen med erfaringer her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg startet på Kvetiapin. Det hjelper mot tankekjøret og jeg sover normalt bedre med medisinen. Men er det flere som føler det som det er en fysisk hjelm rundt hjernen som beskytter mot tankene? Jeg føler jeg kjenner tankene sprette av denne hjelmen. Men når de vonde tankene er som verst så kjenner jeg det hamrer løst på hjelmen. 

Jeg tenker ikke på en billedlig hjelm. For meg så føles det som om det er en fysisk hjelm. Og jeg kjenner fysisk at tankene slår inn mot denne hjelmen. Det er ikke billedlig. 

Anonymkode: fb564...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg kan ikke si jeg opplevde noe sånt, nei. Du får selvfølgelig ingen hjelm rundt hjernen (ikke billedlig...) av noen piller.

Jeg tok dem for å få sove, og de fungerte strålende til det. Sov som en stein.

Anonymkode: 80ed8...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at psykiatere kaller antipsykotika (herunder Seroquel) for kjemisk lobotomi.

Når det er sagt, så har jeg selv hatt veldig god hjelp av denne type medisin for søvn.. Så det er ikke meningen å være dramatisk. 

https://www.dagsavisen.no/debatt/2017/02/20/tvangsmedisineringens-forbannelse/

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/09/18/pillepsykiatrien-en-dodelig-behandling-som-ma-stoppe/

Anonymkode: 5a736...9ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 30 kilo. Ville holdt meg jævlig langt unna.

Anonymkode: f2be1...f9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer nok på hvor de vonde tankene blir av. Det har nok blitt en vane for deg å ha tankekjør, så du etterlyser de nå når du er kvitt de. Veldig vanlig reaksjon. Du går å lurer på hva du skal bekymre deg for.

Anonymkode: ee692...a76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elder Millennial

Jeg har perioder slitt med tankekjør. Det er som å sitte på kafé hvor du hører alle sammen snakke, men får ikke med deg hele samtalen til noen. Med kvetiapin innabords ble det helt stille, bare tomt og mørkt. 

Positivt: jeg slapp alle tankene om at jeg er en verdiløs dritt.

Negativt: jeg hadde ingen tanker eller følelser lengre og var bare ett tomt skall av ett menneske. 

Har man det så dårlig at man ikke ønsker å leve lengre er det bedre å være litt tom og uten så mye negative tanker/følelser en stund, men om det ikke står om livet så ville jeg holdt meg langt unna disse medisinene. Det er min personlige erfaring. 

Endret av Elder Millennial
Flere skriveleifer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ominous said:

Jeg har perioder slitt med tankekjør. Det er som å sitte på kafé hvor du hører alle sammen snakke, men får ikke med deg hele samtalen til noen. Med kvetiapin innabords ble det helt stille, bare tomt og mørkt. 

Positivt: jeg slapp alle tankene om at jeg er en verdiløs dritt.

Negativt: jeg hadde ingen tanker eller følelser lengre og var bare ett tomt skall av ett menneske. 

Har man det så dårlig at man ikke ønsker å leve lengre er det bedre å være litt tom og uten så mye negative tanker/følelser en stund, men om det ikke står om livet så ville jeg holdt meg langt unna disse medisinene. Det er min personlige erfaring. 

Er ikke lov å snakke om selvmordstanker her på Kvinneguiden, så velger å si at jeg får medisin fordi jeg er ekstremt langt nede. Er absolutt enig i at dette ikke er medisiner man bør ta lett på. 

TS

Anonymkode: fb564...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...