Gå til innhold

Ser dette ut som skjeggkre eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så den nede på vaskerommet nå. Fikk panikk og druknet den med litt vann, så litt dårlig tilstand på liket.. Håper dere klarer å identifisere det for meg 

20211031_125956.jpg

20211031_125943.jpg

20211031_125916.jpg

Anonymkode: 621b1...269

Skrevet

20211031_125905.jpg

20211031_125849.jpg

20211031_125833.jpg

Skrevet

Ser ut som et litt medtatt og druknet skjeggkre ja. 

• Liker 7
Skrevet

Det ser ut som et skjeggkre, ja. Vi har hatt sølvkre i kjelleren og de er mye smalere nederst, lysere, ikke så lange sånne «Horn» og ser mye mindre ut.

Anonymkode: dd180...14c

• Liker 1
Skrevet

Gjør det, finnes flere varianter. 

Anonymkode: cff13...22f

Skrevet

Fyrkre eller skjeggkre. Men lyset på bildet er dårlig så hvis du så at den glinset sølv så kan det være sølvkre også - ikke alltid lett å se :)

Anonymkode: 34fd1...14a

Skrevet

Skjeggkre. Har du sett noen nymfer tidligere, sånne helt små? Har du ikke sett nymfer, kan det være den ene som har kommet hjem med IKEA-papp eller lignende. Hvis det et flere hadde jeg hørt om forsikringen dekker behandling av et skadedyrfirma. 

Anonymkode: 703ba...27b

Skrevet

Vi flyttet inn hit i starten av august. Gammelt hus som ligger tett til skog. Har sett mange edderkopper og noen få saksedyr, dette er det første jeg har sett som ligner på skjeggkre. Har alltid hatt helt noia for å få skadedyr i hus så sjekker ofte etter tegn. Håper virkelig på at det bare var den ene! Har forstått at de er nattaktive, men jeg er mye nattaktiv selv så jeg skulle vel ha møtt på de? 

Skrevet

Du kan sette ut noen sånne limfeller man får kjøpt på bl a Clas Ohlson. Da ser du fort om det kun var den ene eller om dere har flere av bandittene ... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi flyttet inn hit i starten av august. Gammelt hus som ligger tett til skog. Har sett mange edderkopper og noen få saksedyr, dette er det første jeg har sett som ligner på skjeggkre. Har alltid hatt helt noia for å få skadedyr i hus så sjekker ofte etter tegn. Håper virkelig på at det bare var den ene! Har forstått at de er nattaktive, men jeg er mye nattaktiv selv så jeg skulle vel ha møtt på de? 

Vi fikk dem på bad/vaskerom og det var helt åpenbart. De pilte til listen når vi skrudde lyset på på badet på morgenen, eller fra et gjenglemt håndkle på gulvet. Jeg vil tro at dere hadde sett flere siden august hvis det var et problem, for det tar lang tid før de blir så store som det der. Men jeg hadde helt klart satt opp noen limfeller for å kartlegge. 

Anonymkode: 703ba...27b

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har samme problemet her. Bor i rekkehus og de kom etter at naboen pusset opp/rev ned kjøkkenet. Vet ikke om det har sammenheng. Limfeller har ikke fungert. Derimot finnes det sånne små plastbokser med en brun klump i og de er effektive. Du setter de under benk o.l. Da ser du fort om dette er et stort problem.. Har dessverre funnet de både på kjøkkenet, vaskeriet og badet. Formerer seg fort ser det ut som, skikkelig ekkelt. Forsikringen vår dekker ikke Anticimex e.l. og de er vanskelige å bli kvitt. Siden dere overtok i august, ville jeg fått inn skadedyrkontroll, kan dette være et skjult problem som dere ikke ble informert om? Da tror jeg dere kan ha rett på avslag uten at jeg kan alt om dette..

Anonymkode: 0f5ef...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...