AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Har søkt meg hit fordi jeg elsker kona mi, men er i villrede rundt hvordan jeg skal legge dette frem uren å såre henne. Jeg vil ha henne i livet lengst mulig, og derfor er jeg bekymret. Jeg vet mange legger mye på seg av å gå gravid, men det er nå lenge siden hun var gravid. Tidligere pyntet hun seg av og til, nå går hun kun rundt i romslige joggebukser og kun mine tskjorter for de er de eneste som passer henne. Men til og med de begynner nå å bli for stramme. Jeg har prøvd å foreslå at vi lar bilen stå enkelte ganger og heller går sammen hele familien og blir da ofte møtt med sinne. Samme hvis jeg foreslår at vi kanskje bør begynne å spise litt sunnere, hun ønsker det men ikke idag. Problemet er at det går plutselig et halvt år så har hun blitt enda større. Jeg føler det blir feil uansett hva jeg sier og hvordan jeg pakker det inn. Jeg har jo fått litt pappakropp jeg også så jeg prøver å legge der fram som at VI må bli litt mer aktive og VI må velge litt sunnere når vi handler i butikken. Men nei, hun blir bare sur. Her om dagen hørte jeg hun satt å nærmest lo av meg til en venninne fordi jeg valgte å gå fremfor å ta bilen, til et sted vi skulle. Hun la det fram som at jeg meldte meg ut og ikke ville kjøre bil med henne, når sannheten jo er at jeg tok gåturen med barnevogn for å få rørt litt på meg og forhåpentligvis oppmuntre henne til å bli med. Dette vet hun godt, men forteller det som om problemet er at jeg ikke ønsker å bli sett med henne. Veldig usikker på hvordan jeg skal nå fram med noe her. Og kjenner jeg begynner å bli litt lei. Håper på noen råd her .. Anonymkode: b1278...d52 28
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Hun er ikke mottakelig fra innspill fra deg, og da tenker jeg at du bare må la det ligge til hun tar grep selv, eller bare være brutalt ærlig, uansett hvor sur og sint hun blir. Hun er nok veldig klar over egen vekt og utseende selv også, så sannsynligvis er alle tilbakemeldinger du får, en form for selvforsvar. Hun lever i fornektelse. Anonymkode: 4a4d5...a7d 48
Populært innlegg lillevill Skrevet 31. oktober 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg synes du skal fortsette å trene, og bli sunn og fit, og lage sunn mat hjemme uten å si noe mer om det. At hun ler av deg når du vil at dere skal komme i form og få sunne sterke kropper er faktisk provoserende. Jeg hadde blitt fryktelig irritert om jeg var deg. 106
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har søkt meg hit fordi jeg elsker kona mi, men er i villrede rundt hvordan jeg skal legge dette frem uren å såre henne. Jeg vil ha henne i livet lengst mulig, og derfor er jeg bekymret. Jeg vet mange legger mye på seg av å gå gravid, men det er nå lenge siden hun var gravid. Tidligere pyntet hun seg av og til, nå går hun kun rundt i romslige joggebukser og kun mine tskjorter for de er de eneste som passer henne. Men til og med de begynner nå å bli for stramme. Jeg har prøvd å foreslå at vi lar bilen stå enkelte ganger og heller går sammen hele familien og blir da ofte møtt med sinne. Samme hvis jeg foreslår at vi kanskje bør begynne å spise litt sunnere, hun ønsker det men ikke idag. Problemet er at det går plutselig et halvt år så har hun blitt enda større. Jeg føler det blir feil uansett hva jeg sier og hvordan jeg pakker det inn. Jeg har jo fått litt pappakropp jeg også så jeg prøver å legge der fram som at VI må bli litt mer aktive og VI må velge litt sunnere når vi handler i butikken. Men nei, hun blir bare sur. Her om dagen hørte jeg hun satt å nærmest lo av meg til en venninne fordi jeg valgte å gå fremfor å ta bilen, til et sted vi skulle. Hun la det fram som at jeg meldte meg ut og ikke ville kjøre bil med henne, når sannheten jo er at jeg tok gåturen med barnevogn for å få rørt litt på meg og forhåpentligvis oppmuntre henne til å bli med. Dette vet hun godt, men forteller det som om problemet er at jeg ikke ønsker å bli sett med henne. Veldig usikker på hvordan jeg skal nå fram med noe her. Og kjenner jeg begynner å bli litt lei. Håper på noen råd her .. Anonymkode: b1278...d52 Trist å høre at det er mange som blir late og gir f. etter unger, giftemål og barn. Det var jo ikke dette du giftet deg med i utgangspunktet. Hun bør ta tak i seg selv og lytte til dine behov og innspill. Anonymkode: ea86b...0d5 18
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun er ikke mottakelig fra innspill fra deg, og da tenker jeg at du bare må la det ligge til hun tar grep selv, eller bare være brutalt ærlig, uansett hvor sur og sint hun blir. Hun er nok veldig klar over egen vekt og utseende selv også, så sannsynligvis er alle tilbakemeldinger du får, en form for selvforsvar. Hun lever i fornektelse. Anonymkode: 4a4d5...a7d Nei, han bør stille noen ultimatum. Om hun ikke tar grep og gjør noe med livsstilen og holdningen vil hun bli alenemor. Hun bør få en rimelig frist, og hvis ikke noe skjer blir det konsekvenser. Anonymkode: ea86b...0d5 20
Yuumi Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, han bør stille noen ultimatum. Om hun ikke tar grep og gjør noe med livsstilen og holdningen vil hun bli alenemor. Hun bør få en rimelig frist, og hvis ikke noe skjer blir det konsekvenser. Anonymkode: ea86b...0d5 For meg virker det ikke som om det er et alternativ for TS. Har du snakket med henne ordentlig, TS? Det er jo ikke bare litt uattraktivt, men det kan jo også som du sier være helseskadelig. Og hun orker sikkert ikke like mye med barna heller når hun bare blir tjukkere og tjukkere. 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Ta en prat med henne .. om hun er fornøyd med helsen sin slik det er nå så får du ikke gjort noe .. om hun ønsker å ta tak i helsen .. har hun mulighet til å bruker noen kvelder i uka på trening ? Det er verdifull egentid når man har småbarn .. få komme seg ut av huset alene .. Tar du din del av husarbeidet ? Om alt faller på henne så orker hun vel ikke å ta vare på seg selv Anonymkode: 54c96...5e2 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har søkt meg hit fordi jeg elsker kona mi, men er i villrede rundt hvordan jeg skal legge dette frem uren å såre henne. Jeg vil ha henne i livet lengst mulig, og derfor er jeg bekymret. Jeg vet mange legger mye på seg av å gå gravid, men det er nå lenge siden hun var gravid. Tidligere pyntet hun seg av og til, nå går hun kun rundt i romslige joggebukser og kun mine tskjorter for de er de eneste som passer henne. Men til og med de begynner nå å bli for stramme. Jeg har prøvd å foreslå at vi lar bilen stå enkelte ganger og heller går sammen hele familien og blir da ofte møtt med sinne. Samme hvis jeg foreslår at vi kanskje bør begynne å spise litt sunnere, hun ønsker det men ikke idag. Problemet er at det går plutselig et halvt år så har hun blitt enda større. Jeg føler det blir feil uansett hva jeg sier og hvordan jeg pakker det inn. Jeg har jo fått litt pappakropp jeg også så jeg prøver å legge der fram som at VI må bli litt mer aktive og VI må velge litt sunnere når vi handler i butikken. Men nei, hun blir bare sur. Her om dagen hørte jeg hun satt å nærmest lo av meg til en venninne fordi jeg valgte å gå fremfor å ta bilen, til et sted vi skulle. Hun la det fram som at jeg meldte meg ut og ikke ville kjøre bil med henne, når sannheten jo er at jeg tok gåturen med barnevogn for å få rørt litt på meg og forhåpentligvis oppmuntre henne til å bli med. Dette vet hun godt, men forteller det som om problemet er at jeg ikke ønsker å bli sett med henne. Veldig usikker på hvordan jeg skal nå fram med noe her. Og kjenner jeg begynner å bli litt lei. Håper på noen råd her .. Anonymkode: b1278...d52 Tenner du på henne slik hun er nå? Klarer du å være fysisk og intim med henne? Anonymkode: c3aa2...e70
Gjest Warrior Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 Si i fra at du er lei av at hun skal være så lat og usunn og ikke ta vare på helsa si. Hvis du vil gå så går du så får hun bare le av det, eller bli sur. Bare tren og vær aktiv du. Hadde slått opp jeg hvis jeg hadde en kjæreste som ikke ville ta vare på sin egen helse.
Gjest O.G. Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 Hvor mye tid har hun til å gå på treningsstudio?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 O.G. skrev (3 minutter siden): Hvor mye tid har hun til å gå på treningsstudio? Har vel ikke så mye med det å gjøre, men heller det at hun gjentatte ganger foretar usunne valg i hverdagslive. Bil over gåtur, usunn mat over sunn, osv. Man kan fint holde seg slank uten å gå på treningsstudio. Anonymkode: fc800...f4c 46
Gjest På druen Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 Skill deg du. Hun gidder ikke å være attraktiv for deg lenger.
emilie123 Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har søkt meg hit fordi jeg elsker kona mi, men er i villrede rundt hvordan jeg skal legge dette frem uren å såre henne. Jeg vil ha henne i livet lengst mulig, og derfor er jeg bekymret. Jeg vet mange legger mye på seg av å gå gravid, men det er nå lenge siden hun var gravid. Tidligere pyntet hun seg av og til, nå går hun kun rundt i romslige joggebukser og kun mine tskjorter for de er de eneste som passer henne. Men til og med de begynner nå å bli for stramme. Jeg har prøvd å foreslå at vi lar bilen stå enkelte ganger og heller går sammen hele familien og blir da ofte møtt med sinne. Samme hvis jeg foreslår at vi kanskje bør begynne å spise litt sunnere, hun ønsker det men ikke idag. Problemet er at det går plutselig et halvt år så har hun blitt enda større. Jeg føler det blir feil uansett hva jeg sier og hvordan jeg pakker det inn. Jeg har jo fått litt pappakropp jeg også så jeg prøver å legge der fram som at VI må bli litt mer aktive og VI må velge litt sunnere når vi handler i butikken. Men nei, hun blir bare sur. Her om dagen hørte jeg hun satt å nærmest lo av meg til en venninne fordi jeg valgte å gå fremfor å ta bilen, til et sted vi skulle. Hun la det fram som at jeg meldte meg ut og ikke ville kjøre bil med henne, når sannheten jo er at jeg tok gåturen med barnevogn for å få rørt litt på meg og forhåpentligvis oppmuntre henne til å bli med. Dette vet hun godt, men forteller det som om problemet er at jeg ikke ønsker å bli sett med henne. Veldig usikker på hvordan jeg skal nå fram med noe her. Og kjenner jeg begynner å bli litt lei. Håper på noen råd her .. Anonymkode: b1278...d52 Kan hun være deprimert? Depresjon kan vises på flere måter. 16
Gjest O.G. Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vel ikke så mye med det å gjøre, men heller det at hun gjentatte ganger foretar usunne valg i hverdagslive. Bil over gåtur, usunn mat over sunn, osv. Man kan fint holde seg slank uten å gå på treningsstudio. Anonymkode: fc800...f4c Vel, det å slanke seg er en prosess det. Fra å tenke "Jeg må ned 20 kilo", til faktisk å gjøre noe med det kan ta sin tid.
myMa Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 Bare si det rett ut. Hun er neppe fornøyd selv. Det blir ofte en ond sirkel fordi man blir nedfor, får lav selvtillit og orker ikke å gjøre noe med det. Spør hvordan hun har det. Tilby deg å gjøre det sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg mistet moren min 25 år før gjennomsnittlig levealder for kvinner. Av livsstilssykdom/fedme. Så lov meg at du tar denne kampen. For dine barn. Og barnebarn, som i mitt tilfelle aldri vil huske sin mormor. Hun gikk/går glipp av 25 julaftener med oss. Mange hundre bursdagsfeiringer med barnebarn. Hun får aldri se hvem barnebarna blir. Hun lot min far sitte igjen som enkemann alt for tidlig. De fikk aldri pensjonistårene sammen, kun de krevende årene med barn, og jobb. Vis henne dette. Og gi henne den oppstrammingen jeg skulle ønske jeg hadde klart å gi min mor. Anonymkode: 0d09e...064 40
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 Synes dette med helsa er det viktigste. Du må nok bare si det rett ut at du er alvorlig bekymret for helsa hennes, og hvordan det skal bli med barna hvis det skjer henne noe. Anonymkode: 90b4b...3d6 6
Tough cookie Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 Er du seksuelt tiltrukket av henne til tross for vektøkningen?
tussi680 Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 Kanskje hun har måttet begynne med medisiner som gjør at hun har gått opp i vekt, ts?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tenner du på henne slik hun er nå? Klarer du å være fysisk og intim med henne? Anonymkode: c3aa2...e70 Tough cookie skrev (1 minutt siden): Er du seksuelt tiltrukket av henne til tross for vektøkningen? Hvorfor spør dere om ting som ikke er tema i tråden? Ikke et sted antyder TS at han tenker på eller vil gå. Han vil bare leve lengst mulig sammen med kona si. Anonymkode: 78f61...771 27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå