Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 11/2/2021 at 1:51 PM, AnonymBruker said:

Adventstjernen skal ikke opp før advent. Første søndagen i advent, dvs 28.nov i år. Du skal ikke henge opp før det nei.

Anonymkode: ac7fc...5e2

Her kommer den nok opp 27. Lys først 28.

Anonymkode: b9fc6...88e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 søndag i advent. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har faktisk sagt ifra til et tidligere nabopar om adventpynt ja. For jeg synes ikke noe om at juletradisjoner blir forsømmet. At man skriver midten av februar og adventsstjerna deres fremdeles henger å  lyser mot meg. Da var jeg over på andre siden av gata å sa fra ja og stjerna forsvant allerede før jeg hadde kommet meg inn igjen. 

Blir som å gå rundt i bunad og festdrakt 365 dager i året, enkelte ting gjør man bare ikke.

Juletradisjon. Så du er den personen som skal definere hva en tradisjon er eller ikke? Tradisjoner er flytende og individuelle. At du gjør det på én måte betyr ikke at alle må gjøre det samme. 

Vel, nå snakker jeg ikke om februar, men jeg snakker om å henge opp stjerna 22. november, som i denne grad betyr samme uke som første søndag i advent. Hvis du ikke kan tåle det så er det du som har et problem og ikke jeg, og du bør derfor unngå å reagere mot det. 

Anonymkode: 2d17d...651

• Liker 3
Skrevet

Når du vil 

Anonymkode: 788b0...b79

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du vil 

Ok jeg henger opp i april....😆

Anonymkode: 551a9...eb4

Skrevet

Jeg tenkte å henge opp rundt den 20. eller rundt da. Det er ingenting andre har noe med og det hadde ikke falt i god jord her om noen kom og fortalte meg at jeg ikke fikk lov til å henge opp julestjerne eller noe sånt da.

Jeg har sett at noen har hengt opp lys og noen få hadde julestjerne (uten lys) nå. Synes det er litt tidlig med julestjerne nå, men lys synes jeg passer fint i mørketiden. Jeg hadde allikevel ikke trodd at min mening betød noe som helst for andre.

Jeg tar ned julepynt ganske sent og gidder ikke å bry meg om hva andre mener om det.

Anonymkode: d0832...3ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ok jeg henger opp i april....😆

Anonymkode: 551a9...eb4

Gjør det du

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vel, deg om det. Det gjorde ikke dette paret, og de gjorde også som jeg sa uten at det ble noen sure miner. Så ser ikke helt problemet.

Frekt gjort da, skal du bestemme hva de spiser også?

Anonymkode: b4e1f...d26

Skrevet

Vanligvis ville jeg begynt 1 søndag i advent med julepynt som adventsstjerne og stake - også pynter vi ordentlig til jul lille julaften.

MEN i år skal jeg være bortreist hele desember - så i år skal jeg ha adventstiden min i november, så her kommer både pepperkakehus og juletre og adventsstjerne til helga 🤭

Anonymkode: d15d1...6fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har faktisk sagt ifra til et tidligere nabopar om adventpynt ja. For jeg synes ikke noe om at juletradisjoner blir forsømmet. At man skriver midten av februar og adventsstjerna deres fremdeles henger å  lyser mot meg. Da var jeg over på andre siden av gata å sa fra ja og stjerna forsvant allerede før jeg hadde kommet meg inn igjen. 

Blir som å gå rundt i bunad og festdrakt 365 dager i året, enkelte ting gjør man bare ikke.

Haha da hadde jeg mest sannsynlig latt den henge oppe hele året 🤷🏻‍♂️

Anonymkode: d15d1...6fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lol. Da hadde jeg hengt opp ALT av julelys, og satt ut nisser bare for å gjøre deg surere. Tenk å være så frekk å gå på døra til en person for å gi en moralpreken om et lys i et vindu. DU bestemmer ikke hva en tradisjon er for andre. Om noen vil gå i bunad 365 dager i året så må de da gjerne gjøre det, hvorfor skal du stikke den lange nesa di der den ikke hører hjemme? 

Anonymkode: 8dcb5...f53

• Liker 4
Skrevet

Henges opp og tennes første søndag i advent kl 18 her.

Det samme med blank julebelysning ute. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 13.59):

Hadde du gjort det her hadde jeg latt den henge hele året.

Anonymkode: a3f28...01a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du gjort det her hadde jeg latt den henge hele året.

Anonymkode: a3f28...01a

Hadde vært ekstremt fristet til å gjøre det samme 😄

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 31.10.2021 den 12.05):

Hvor tidlig er det innafor å henge opp julestjerne i vindu?

Anonymkode: 10d13...d4c

Aner ikke, men vi henger julelys ute og julestjerner i vinduene siste uka i november. Vi er som regel førstemann i gata og dagen etter har det dukket opp flere 😄

Juletreet venter vi med til 1-2 uka i desember. 

P.S. Jeg synes november er den tristeste måneden av alle, så ekstra lys og god (jule)stemning er velkomne! :) 

Endret av Drizzt
Skrevet
On 11/3/2021 at 2:15 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde bedt deg stikke

Anonymkode: b4e1f...d26

Her kommer det an på hvilken nabo det hadde vært. :P Noen av dem har vi et veldig godt forhold til, og de hadde i dette tilfellet spurt pent, eller eventuelt kamuflert det med humor. Da hadde vi etterkommet ønsket med en gang. De som er et konstant irritasjonsmoment derimot, fordi de konsekvent fyller opp felles søppeldunk, parkerer på vår plass og aldri bidrar til felles forpliktelser, de hadde vi nok bare ledd av og latt stjerna henge ekstra lenge. ;)

For øvrig er jeg enig med dem som sier stjerna skal henges opp første søndag i advent eller 1. desember (det som kommer først), men det plager meg ikke nevneverdig om andre gjør det annerledes.

Anonymkode: 0823d...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...