AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg har tre små barn med en eksmann. Jeg ble forlatt av han til fordel for en annen da jeg var gravid med nr 3. Han har ikke akkurat vært noen god far til noen av de i ettertid av samlivsbruddet og heller ikke hans familie som jeg har kjent i 12 år, har tatt noe særlig kontakt med meg .. De legger heller lokk på det som har skjedd. I går ringte ekssvigermor og ønsker at jeg kommer på besøk slik at familien hennes kan møte den lille babyen. Hun ønsker å vise han frem. Jeg sa ok, men har ikke spesielt lyst sånn egentlig .. Hva ville dere gjort ? Anonymkode: 2c2a7...989
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Sagt at samvær med svigerfamilien får pappa’n ta seg av. Så lenge dere ikke har noe bra forhold selvfølgelig. Anonymkode: ca85f...deb 25
DMS Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Eg ville gjort det eg kan for at barna får ha ein relasjon til sine besteforeldre, sjølv om det medførte å måtte svelge eit par kamelar i prosessen. 28
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Ville selvfølgelig gått, det viktigste er at barnet får et godt forhold til besteforeldrene sine. Det gagner deg på lang sikt, for da har du kanskje barnevakt hvis du skulle ha behov for det senere. Anonymkode: e9d4f...f28 7
Mymlen Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg ville dratt. Virker som at de heller ønsker å holde seg på utsiden fremfor å velge side, med tanke på at de har bedt deg på besøk med baby. De er nok fullstendig klar over at sønnen deres har oppført seg skuffende og motbydelig. 12
Snabeltann Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Pappaen kan gjøre dette. Eller organisere at hun kommer til dere. Du skal ikke trenge dra land og strand med babyen. 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Hvis jeg ikke hadde hatt lyst håper jeg at jeg hadde sagt nei, det passer ikke akkurat nå, men takk for at du spør vi tar det igjen en annen gang. Hvor gammel er babyen? Anonymkode: 6d214...f9c 3
Ulven Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 Hadde ringt og gitt kontra. "Du setter stor pris på at de ønsker å møte barna, men det er best for babyen at dette skjer hjemme hos dere." Vil de faktisk se barna kommer de til dere. Er det kun for å vise fram at de er "gode" besteforeldre, ser du dem ikke. Og da er det trolig ikke noe tap. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg hadde gått på besøk med babyen. Det er så viktig at barnet får et godt forhold til sine besteforeldre. Anonymkode: 6e8f4...a8e 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 Hvis svigermor generelt er en trivelig person så ville jeg ha dratt. Kommer helt an på hvilket forhold du har til svigerfamilien. Anonymkode: 73b58...992 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 De har jo ikke gjort noe galt i å ikke ta din side her. Dette er nok vanskelig for dem også. Vær raus. Det lønner seg alltid i lengden. Anonymkode: c7070...97a 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg ville dratt. For meg er det viktigere at barna har et forhold til besteforeldre, enn å gjøre situasjonen enda mer betent. Noen ganger vinner man mye på å være "the bigger person". Anonymkode: ac623...5ff 5
Hippogriff Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg ville gått. Hadde ikke behøvd å tenke gjennom det engang. Viktig å understøtte barnas familierelasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 Eksmannen min holder kontakten med de to eldste barna når han har samværshelg. Svigers er ikke spesielt opptatt av barnebarna , selv de er glade i de selvsagt. Men foreks svigermor er mest opptatt av å snap’e de den sjeldne gangen hun passer … de har sjelden sagt nei, men barna mine vil helst til mine foreldre dersom jeg har trengt barnevakt . Anonymkode: 2c2a7...989 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis svigermor generelt er en trivelig person så ville jeg ha dratt. Kommer helt an på hvilket forhold du har til svigerfamilien. Anonymkode: 73b58...992 Ts her. Bor nærme, men ikke spesielt nært forhold. Selv etter 12 år blir jeg litt nervøs når jeg er sammen med de… 😬 er ikke spesielt nervøs av meg med andre. Ekssvigermor er ikke en veldig populær dame .. Anonymkode: 2c2a7...989 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksmannen min holder kontakten med de to eldste barna når han har samværshelg. Svigers er ikke spesielt opptatt av barnebarna , selv de er glade i de selvsagt. Men foreks svigermor er mest opptatt av å snap’e de den sjeldne gangen hun passer … de har sjelden sagt nei, men barna mine vil helst til mine foreldre dersom jeg har trengt barnevakt . Anonymkode: 2c2a7...989 Hvis de bare er opptatt av å vise fram babyen og ikke er opptatt av barnebarna ellers, så er jeg usikker på om jeg hadde sagt ja. Syns du er raus hvis du sier ja til dette. Anonymkode: 05e22...347 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis de bare er opptatt av å vise fram babyen og ikke er opptatt av barnebarna ellers, så er jeg usikker på om jeg hadde sagt ja. Syns du er raus hvis du sier ja til dette. Anonymkode: 05e22...347 Ts Jeg opplever det sånn ja. Hun driver å knipser selfies med babyen , forann å spørre hvordan det går med meg og barna.. Anonymkode: 2c2a7...989 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 Dette hadde jeg ikke utsatt meg selv for. Om det er av godhet og interesse kan hun komme til deg. Da med blomster og medbragt mat. Om det er for å vise fram babyen, og sende bestemor-snap, skylder du henne ingen verdens ting. Anonymkode: 2e962...b0d 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har tre små barn med en eksmann. Jeg ble forlatt av han til fordel for en annen da jeg var gravid med nr 3. Han har ikke akkurat vært noen god far til noen av de i ettertid av samlivsbruddet og heller ikke hans familie som jeg har kjent i 12 år, har tatt noe særlig kontakt med meg .. De legger heller lokk på det som har skjedd. I går ringte ekssvigermor og ønsker at jeg kommer på besøk slik at familien hennes kan møte den lille babyen. Hun ønsker å vise han frem. Jeg sa ok, men har ikke spesielt lyst sånn egentlig .. Hva ville dere gjort ? Anonymkode: 2c2a7...989 Jeg ville sagt fra hvordan jeg opplever dette. Mannen min og jeg gikk fra hverandre for to år siden etter tjue år sammen. Vi har to barn sammen og jeg hadde alltid et svært godt forhold til svigers. De vet det ikke, men jeg talte deres sak mange ganger for eksen, og det var ofte mitt initiativ at vi skulle ta med barna og dra til dem. Jeg var sikker på at vi hadde en god relasjon litt uavhengig av familiebåndet. Jeg for eksempel jevnlig svigermor alene og fant på ting med henne. Så kom bruddet, og eksmannen min var et rent helvete. Forsøkte å knekke meg økonomisk, sendte advokat etter meg, ville ikke møtes å snakke om hvordan vi kunne samarbeide best mulig om barna. Jeg ba svigers flere ganger om at vi alle kunne møtes alle sammen og finne løsninger. Det ville de ikke. Jeg mente altså ikke at de skulle ta mitt parti, men at vi skulle holde kommunikasjonen i gang for å bevare en grei nok relasjon for framtiden. Men de ville altså ikke. Så kom de altså til meg etter at jeg såvidt hadde fått meg en leilighet takket være foreldre og velvillig bank (eksen hadde skvist meg så for penger at jeg hadde tapt penger på eie bolig i Oslo i femten år), og ville ha kontakt igjen, og gjerne at barna skulle være hos dem i vinterferien (som falt i min uke) fordi det var så hyggelig. Jeg sa da at jeg kunne ønske at vi hadde et forhold hvor det var naturlig. Men at jeg opplever det som om at de gir fullstendig blaffen i meg etter alle disse årene, og så i ettertid kommer og forventer alle godene som tilhører en fungerende relasjon. At jeg håper at barna fortsetter å ha en god relasjon til dem, men at det nå er noe min eksmann får tilrettelegge for, i tiden han har dem. Dette er jo min historie og kanskje ikke helt relevant for deg, men poenget mitt er at ja, man skal gjøre sitt beste for at barna har et godt forhold til familien sin, og gjerne ivareta et samarbeid med ekssvigers, men at man heller ikke skal gå så langt at det føles som om det går på integriteten løs. Anonymkode: 0edea...1af 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 Hun skal ha besøk av baby for å "vise frem til sin familie"? Kanskje jeg som er sær, men jeg synes det er en spesiell forespørsel. Hvis de vil treffe sitt barnebarn er det vel mer naturlig at de spør om å komme på besøk til deg. Det er viktig å ha en relasjon til besteforeldre, men det gjøres vel normalt via den forelderen som da har samvær. Anonymkode: 6b8c9...c49 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå