AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Hei, jeg har kjøpt en gammel stol i mørkt tremateriale. Jeg vet stolen er formpresset, så det er bare et tynt lag med finér over alle deler av stolen som er tre. Likevel ønsker jeg å prøve og pusse opp stolen. Jeg ønsker å slipe ned delene og behandle den, gjerne med hvitpigmenter. noen som har tips til meg? Burde jeg bruke salmiakk til å fjerne den gamle lakken, burde jeg bruke olje eller lakk? Usikker på hva den er behandlet med tidligere! noe mer jeg må tenke på? Anonymkode: d836b...d2a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Puss ned med sandpapir, først litt grov ala 180 og så 240 for finish, så se om du finner en fin oljebeis eller lakk o fargen du ønsker deg. Jeg hadde skrudd den fra hverandre for å sørge for at alle flater blir tatt. Tenker du å trekke om skinnet og? Anonymkode: 831b0...87d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 En gammel Siesta classic, jo! De der er det mange minner i. Anonymkode: 672b2...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå