AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Det er helt forferdelige følelser som jeg sliter med å håndtere. Det har skjedd ting i familien bl.a. som fører til dette. Vet feks at jeg ikke er verdiløs, men jeg føler meg sånn og på en måte blir det verre av å forstå at det er en destruktiv følelse, for den er jo der og påvirker meg nå. .Jeg har også blitt utsatt for en mobber for noen mnd siden som dessverre klarte å ødelegge mye... men jeg må jo ut av denne maktesløsheten. Og jeg trenger virkelig nye venner og det å beholde spesielt en velfungerende relasjon. Tenker mye på alt som har skjedd og jeg sliter veldig med å ta innover meg hva slags jævelskap andre kan finne på for så å skyve det over på andre. Anonymkode: d0511...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Undrer meg over at ingen svarer her. . Ingen som vil støtte, trøste, rådgi etc? TS Anonymkode: d0511...f7d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Det er litt vanskelig å svare konstruktivt, for du skriver ikke så tydelig hva det handler om. Det er litt vagt. Jeg forstår du har det vondt. Og det virker som noen har vært slemme mot deg? Er du voksen? Bor du hjemme? Jeg kan si noen vage ting som råd/trøst: Vonde perioder ofte går over. Livet består av gode og vonde perioder i ulike nyanser, og du vil få det bra igjen. De fleste mennesker vil som regel andre vel, men det finnes absolutt unntak. Det er også sånn at vi noen ganger misforstår hverandre. Moren min og jeg kan krangle, og jeg føler noen ganger hun vil meg vondt der og da, men hun vil meg jo bare det beste, kanskje hun bare hadde en dårlig dag osv. Mens andre mennesker er det bedre å leve uten. Om noen mobber deg på skolen eller arbeidsplassen går det an å si fra til en lærer, sosiallærer eller rådgiver. Og om det er på jobben kan du snakke med sjefen din. Ingen skal måtte oppleve mobbing. Håper du får det bedre. Anonymkode: d2829...3f2
Helene Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Du må gå i deg selv. Finne styrke. Venner, se etter noen som har dine interesser. Familie, du velger ikke familie, men du må lære å leve med dem. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Tenker mye på alt som har skjedd og jeg sliter veldig med å ta innover meg hva slags jævelskap andre kan finne på for så å skyve det over på andre. Life sucks dessverre Forhåpentligvis blir det noe bedre etterhvert Anonymkode: 19816...9f6
Lykkelia Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 To refleksjoner herfra. Det er helt supert at du VET at du ikke er verdiløs. Mange klarer ikke å se dette selv. Neste steg er å bygge videre på dette. For hvem kan du ha en verdi? Kanskje du kan hjelpe noen mennesker i din nærhet? Bake en kake til en eldre dame i nabolaget? Eller når den tid kommer: Måke snø. Være ringevenn for en ensom slektning? Tilby deg å handle for syke familiemedlemmer, eller å passe huset/kjæledyr for noen som skal reise bort. Eller hva med å melde deg som frivillig et sted der du kan bli kjent med nye mennesker, og utvide horisonten litt? Det kommer ikke potensielle venner og banker på døren, så det gjelder å finne naturlige situasjoner der man kan bli kjent med nye mennesker. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå